161 találat a(z) törvénymódosítás cimkére
Reklámadó-módosítás: bírósághoz fordult, nem tágít a kormány
Cikk
Bejegyezte az Európai Bíróság a magyar kormány keresetét az Európai Bizottság reklámadót elkaszáló döntésével szemben. A bizottság határozata szerint a magyar reklámadó-szabályozás tiltott állami támogatáshoz, szelektív előnyhöz juttat bizonyos vállalkozásokat. A kormány az adókulcs 70 százalékos emelését javasló törvénymódosítással és bírósági keresettel reagált.
Ismét elfogadta az Országgyűlés a közigazgatási perrendtartási törvényt
Cikk
Módosítva ismét elfogadta a parlament az Alkotmánybíróság (Ab) által korábban alaptörvény-ellenesnek minősített közigazgatási perrendtartási törvényt. A képviselők 127 igen, 31 nem szavazattal, 22 tartózkodás mellett szavazták meg a jogszabályt.
Illetékmentes lesz a cégbejegyzés
Cikk
Több közigazgatási illeték és igazgatási szolgáltatási díj megszüntetéséről döntött a parlament.
Nem katás bevétel a kapott támogatás, na, de mi számít annak?
Cikk
Rövid tájékoztatót tett közzé honlapján a Nemzeti Adó- és Vámhivatal a kisadózó vállalkozás bevételére és a bevétel megszerzésének időpontjára vonatkozó rendelkezések változásairól.
Iskolaszövetkezet: már megint nem jár szabadság a nappalis diákoknak
Cikk
Négy hónap után visszamódosította az Országgyűlés az iskolaszövetkezetre vonatkozó szabályokat. Eszerint 2017. január 1-jétől csak a személyes közreműködést teljesítő, nappali tagozatos tanulói vagy hallgatói jogviszonyban nem álló személyek esetén alkalmazandók az Mt. szabadságra vonatkozó rendelkezései.
Utolsó esély a külföldre menekített jövedelmek utáni adózásra
Cikk
Huszonkét indítványról határozott a parlament idei utolsó ülésnapján.
Itt a legújabb adócsomag! Csökken a szocho, az eho, a tánya
Cikk
Benyújtotta a nemzetgazdasági miniszter a legfrissebb adócsomagot a parlamentnek. A törvénymódosítás fő eleme, hogy minden vállalkozás esetében 9 százalékra csökken a társasági adó kulcsa. Ezzel egyidejűleg az egyéni vállalkozók által fizetendő személyi jövedelemadó mértéke is egységesen 9 százalék lesz. A munkáltatók által fizetendő szociális hozzájárulási adó (szocho) mértéke 27-ről 22 százalékra csökken, változnak a szochokedvezmények szabályai, a 27 százalékos egészségügyi hozzájárulás (eho) mértéke is 22 százalékra mérséklődik. Csökken a kiva mértéke, nő a katások ellátási alapja.
Figyelem, változik az illetéktörvény! Új mentességek 2017. márciustól
Cikk
Módosítja a kormány az illetékekről szóló törvényt. A parlament elé terjesztett javaslat célja a közigazgatási hatóságok által lefolytatott eljárások során fizetendő egyes illetékek és igazgatási szolgáltatási díjak megszüntetése az állampolgárok és a vállalkozások adminisztratív terheinek csökkentése érdekében.
Itt az Art.-módosítás! Elfogadta az Országgyűlés az új adótitkokszabályokat
Cikk
Meg is szavazta ma délután az Országgyűlés kivételes eljárás keretében az adózás rendjéről szóló törvény tegnap benyújtott módosítását, amely adótitoknak minősíti az adózó és a támogatott megnevezését, továbbá a tranzakciók összegét is az adókedvezmények, jóváírások, a törvényben meghatározott célra nyújtott támogatások, illetve a törvényileg kedvezményezett célok esetében. Az MSZP képviselői is igennel szavaztak, később viszont közleményben tudatták, tévedésből rossz gombot nyomtak...
Gigabírság az illegális online szerencsejáték-oldalaknak
Cikk
Magasabb bírsággal és bankszámlájuk pénzügyi blokkolásával is számolniuk kell az illegális online szerencsejáték szervezőknek, ha az Országgyűlés elfogadja a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) által benyújtott törvénymódosító javaslatot.
Új törvényi szabályok júliustól az őstermelők nyilvántartására
Cikk
Változnak az őstermelők nyilvántartásba vételére és ellenőrzésére vonatkozó szabályok, s annak keretei, hogy a fogyasztók milyen módon informálódhatnak az őstermelők kilétéről.
Itt a törvénymódosítás! Így változik a munka törvénykönyve – táblázattal
Cikk
Módosuló felmondási védelem, több pihenőidő, EU konformabb szabályozás, kisebb törvényi pontosítások – ennyi maradt a munka törvénykönyve módosítására vonatkozó javaslatokból, amelyeket a Magyarország 2017. évi központi költségvetésének megalapozásáról szóló törvényjavaslatban terjesztett a parlament elé a nemzetgazdasági miniszter.
2016. évi törvény a behajtási költségátalányról
Kérdés
Tisztelt Szakértő! A 2016. március 17-én elfogadott, a behajtási költségátalányról szóló törvény gyakorlati alkalmazásával kapcsolatban az alábbi kérdéseink merültek fel: – Az egyéves jogvesztő határidőn belül milyen számviteli teendőink vannak (2015-ben, illetve 2016-ban)? – Az új törvény szerint a könyvelésben mikor kell elszámolni ráfordításként, kimutatni kötelezettségként a behajtási költségátalányt? Csak akkor, ha/amikor jelentkezik érte a partner? Egyéb esetben nincsen ilyen teendőnk? – A törvény hatálybalépését követően a múltbéli költségátalányra is egy évig még igényt tarthatnak. A 2015-ös könyvekben és beszámolóban szerepeltetni kell ezeket a függő tételeket (melyekért még jelentkezhet a partner, mert nem telt el az egy év)? – Ha 2015. évi késedelemmel kapcsolatosan csak 2016-ban jelzi a partner a behajtási költségátalány megfizetésére vonatkozó igényét, akkor melyik évben, milyen könyvelési teendőnk van? – 2015 februárjában és júliusában előírtunk 40-40 eurónyi behajtásiköltségátalány-kötelezettséget. Máig nem jelezték felénk a partnerek a térítési igényüket. Mikor vezethetők ki az egyéb bevételekkel szemben ezen kötelezettségek? – A 2014. évi késedelmiköltségátalány-kötelezettségek mikor szüntethetők meg a könyvviteli nyilvántartásokban? Válaszát előre is köszönjük!
Tao-módosítás: könnyítések a látványcsapatsport támogatásánál
Cikk
Módosulnak a látványcsapatsport támogatására vonatkozó társaságiadó-szabályok, valamint a sporttörvény egyes rendelkezései a parlamenthez múlt héten benyújtott törvényjavaslat szerint.
Táppénz, csed, gyed alapja
Kérdés
Tisztelt Dr Radics Zsuzsanna! Táppénz, csed, gyed alapjával kapcsolatban kérdést tettem fel, melyre Öntől 2016. 03. 03-án választ kaptam. A feltett kérdéseket és az Ön által adott válaszokat megküldtem munkahelyemre azzal a kéréssel, hogy vizsgálják felül a részemre kifizetett táppénz, csed alapját, és szükség esetén módosítsák. Csatolom a kérésemre adott választ. Most már végképp nem értem, hogy a 2015. 06. 22-én született második gyermekem után mekkorra összagű táppénz, illetve csed járna. A 2015. 06. 22-én hatályos jogszabályoknak megfelelően, a minimálbér kétszeresének alapján állapítottuk meg (1997. LXXXIII. törvény 42. § (3).bek.) a csed alapját. A tb-szakértő által írt „kedvezményszabály” (1997. LXXXIII. törvény 42. § (4a), 4b) bek.) 2015. 07. 01-től hatályos. Az ellátásra való jogosultságod előbb kezdődött a törvény hatályba lépésénél, ezért nem áll/állt módunkban ezt alkalmazni. Táppénzed alapjánál a 2014. 12. 15-én hatályos 1997. LXXXIII. törvény 48. § (5) bek. alkalmaztuk, az előző ellátás alapján állapítottuk meg. Azzal, hogy a 48. § (8) bek. alapján a táppénz egy napra járó összege nem haladhatja meg a jogosultság első napján hatályos minimálbér 200 százalékának a harmincad részét. Ez a táppénz maximum 2014. évben 101 500*200 %/30= 6766,67 forint. A táppénzed ezzel a maximális összeggel került kifizetésre. Köszönettel: Wittmann Vilmosné .