Reklámadó
LEGFONTOSABBAK EBBEN A KATEGÓRIÁBAN:
A reklámadó területi, személyi hatályát értelmezte a Kúria
Cikk
A Kúria tájékoztatót tett közzé honlapján a reklámadó területi, személyi hatályának értelmezéséről interneten közétett reklám esetében.
Közeleg a reklámadó-bevallás ideje
Cikk
Fő szabály szerint június 2-áig kell bevallani és befizetni a 2019-re befizetett reklámadó-előlegek és az adó éves összege közötti különbözetet általános, illetve a többletbefizetést is ettől az időponttól lehet visszaigényelni – hívja fel a figyelmet honlapján a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV).
Veszélyhelyzet: jár-e bértámogatás az ekhósoknak?
Cikk
Magyarországon számos munkavállaló dolgozik az egyszerűsített közteherviselésre vonatkozó szabályozás (ekho) szerint, amely alapján a munkabér adózására vonatkozó általános szabályok helyett a munkabér minimálbért meghaladó összege után összesen 15 százalék ekhót kell fizetnie a munkavállalónak, személyi jövedelemadó és társadalombiztosítási járulékok helyett. Tipikusan ilyenek a médiában, a sport- és reklámszakmában betöltött állások vagy az előadóművészet, de akár egyes IT-szakemberek is ebbe a körbe tartozhatnak. A járvány okozta gazdasági visszaesés őket is érintheti. Jogosan merül fel, hogy vajon az ekhós munkavállalók után igényelhetnek-e a munkáltatók támogatást a csökkentett munkaidőre? – teszi fel a kérdést közleményében a Lakatos, Köves és Társai Ügyvédi Iroda.
Reklámadó: uniós jogot sért a magyar bírságrendszer, de az adóztatás nem
Cikk
Összeegyeztethetetlen az uniós joggal a magyar reklámadóhoz kapcsolódó szankciórendszer – állapította meg az Európai Unió luxembourgi székhelyű bírósága a Google ügyében.
Az EU szerint hátrányos a magyar reklámadó mulasztási bírsága a külföldi vállalkozásokkal szemben
Cikk
A magyar reklámadónál a külföldi vállalkozásokkal szemben alkalmazott mulasztási bírság hátrányosan megkülönböztető, nincs összhangban az uniós joggal – ismertette az uniós főtanácsnok a Google ügyében megfogalmazott indítványát az Európai Unió luxembourgi székhelyű bírósága csütörtökön.
Reklámadó: hogyan tovább?
Cikk
A 2019-es nyári adócsomag példátlan fordulatot hozott a reklámadó szabályaiban. A jogalkotó határozott időre felfüggesztette a rendelkezések alkalmazását, méghozzá év közben, miközben magát a szabályrendszert érintetlenül meghagyta. Mi áll a háttérben, és hogyan hat ki mindez a reklámok megrendelőire? – a Mazars összefoglalta.
A magyar reklámadó nem sérti az uniós jogot, mondta ki az uniós bíróság
Cikk
Nem sérti a magyar reklámadó az állami támogatásról szóló közösségi szabályokat – mondta ki csütörtökön az Európai Bíróság, megsemmisítve az Európai Bizottság ezzel kapcsolatos korábbi határozatát.
Folytatódik a reklámadó kálváriája – módosítások nyári adócsomagban
Cikk
A 2019. évi nyári adócsomag a reklámadót sem kerülte el, újabb fejezetet nyitva az adónem rövid, ámde annál mozgalmasabb történetében. Az Országgyűlés felé június első hetében benyújtott T/6351. számú törvényjavaslat az egyes adótörvények és más kapcsolódó törvények módosításáról a reklámadó vonatkozásában mindössze kettő paragrafust iktatott be az előterjesztésbe, azonban ezek tartalma annál jelentősebb. Jelen cikkemben a változásokról, illetve azok hátteréről olvashatnak.
Az osztrák kormány 3 százalékos adót vezetne be a digitális nagyvállalatok reklámeladásaira
Cikk
Az osztrák kormány azt tervezi, hogy 3 százalékos adót vet ki a nemzetközi internetes nagyvállalatok reklámeladásokból származó bevételeire – jelentette be Sebastian Kurz osztrák kancellár csütörtökön a kormány ülésének kezdetén.
A csekély mértékű reklámbevételt is be kell jelenteni
Cikk
Százmillió forint alatti reklámbevételnél továbbra sem kell reklámadót fizetni, az adóhatóság honlapján megjelent nyomtatványt azonban ki kell tölteni, és május végéig benyújtani, különben az adózó akár el is veszítheti adómentességét – hívja fel a figyelmet a Mazars könyvvizsgáló és adótanácsadó cég.