Szja / Ekho / Különadó

LEGFONTOSABBAK EBBEN A KATEGÓRIÁBAN:

Cikk

A kormány döntött a milliárdosok vagyonadójának részleteiről, a kata kibővítéséről és annak részleteiről, valamint a profi labdarúgók és egyéb sportolók adókönnyítésének eltörléséről – jelentette be Magyar Péter miniszterelnök a Facebookon. A javaslatokat társadalmi egyeztetésre bocsátották.

Cikk

Egy webáruház elindítása technikailag ma már nem nagy kihívás, vannak azonban olyan sajátosságok, más ágazatokhoz mérten hangsúlyosabb területek mind az adózásban, mind a számvitelben, amelyekre érdemes odafigyelni. Gazdasági elemzést a tevékenység speciális körülményei okán különleges, és emiatt nehezebben is tervezhető bevételekre és kiadásokra, ráfordításokra építve kell készíteni, és ez a munka még a gyakorlott könyvelőket is sokszor próbára teszi. Kiadványunk a terület sajátosságaira fókuszálva, az online boltok tulajdonosainak és könyvelőinek igyekszik útmutatót adni adókötelezettségeik teljesítéséhez és számviteli munkájukhoz.

Cikk

A nyár vége nem csak a diákok számára jelenti a tanév megkezdését, hanem számos esetben indulnak be olyan iskolarendszeren kívüli képzések is, amelyek lehetnek rövidebb és hosszabb idejűek is. Gyakran merül fel kérdésként, hogy a munkavállaló beíratható-e például nyelvtanfolyamra, vagy akár számítástechnikai oktatásra, és ebben az esetben mikor és kinél keletkezik adófizetési kötelezettség.

Cikk

A vagyonadóról elsőre a hétköznapi értelemben vett milliárdosok jutnak az emberek eszébe, pedig a valóságban az érintettek köre jóval szélesebb is lehet. Az 1 milliárd forintot meghaladó magánvagyont érintő, évi 1 százalékos vagyonadó tervezett bevezetése nem az adókulcs miatt vet fel kérdéseket, hanem azért, mert rendkívül összetett feladat meghatározni, mi számít vagyonnak, hogyan kell azt értékelni, és miként lehet az adófizetést ellenőrizni. A KPMG szakértői szerint a szabályozás sikerének kulcsa végső soron nem a tervezett bevétel nagysága, hanem a rendszer gyakorlati működőképessége lehet.

Cikk

Alanyi áfamentes egyéni vállalkozó mobiltelefont vásárolt részletre, 2026. 07. 06-án, 22 hónapos futamidőre. A számlát a teljes összegről, amely 275 ezer forint, megkapta a telefon átvételekor. A részletek összegét az aktuális havi számlával együtt kell fizetnie. A részletről külön számlát állít ki a szolgáltató. Hogyan kell elszámolni a vásárolt eszközt az ismertetett bizonylatok alapján, mikor lehet az értékcsökkenés elszámolását megkezdeni? – kérdezte olvasónk. Nagy Norbert adószakértő válaszolt.

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Taotv 7-8. § (1) dzs) éveken átívelő alkalmazása

Pölöskei Pálné

adószakértő

FAD bevallási időszak

dr. Csobánczy Péter

közgazdász, jogász, adótanácsadó

2026 október
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1