A kata tervezett átalakítása számos vállalkozó előtt nyithatja meg a kisadó hatálya alá történő visszatérés lehetőségét. Az átalányadó helyett katát választók közel kétszer annyi hitelt is felvehetnek, mint most – derül ki a Bankmonitor számításaiból.
A kormány döntött a milliárdosok vagyonadójának részleteiről, a kata bővítéséről, valamint a profi labdarúgók és egyéb sportolók adókönnyítésének eltörléséről – jelentette be Magyar Péter miniszterelnök a Facebookon. A javaslatokat társadalmi egyeztetésre bocsátották.
A kisadózó vállalkozások tételes adójának (kata) széles körű kiterjesztésén dolgozik a Tisza – közölte Magyar Péter miniszterelnök szombaton, országjárásának szolnoki állomásán. Ismét lehetővé tennék, hogy a katázó vállalkozók ne csak magánszemélyeknek, hanem cégeknek és szervezeteknek is számlázhassanak, továbbá kiterjesztenék a jogosultak körét a nem főfoglalkozású vállalkozókra, a főállásuk mellett katázókra, a nyugdíjasokra és az egyetemistákra is.
Néhány héten belül elindulhat a társadalmi egyeztetés a vagyonadóról szóló jogszabálytervezetről, ezt követően várják a szakmai szervezetek észrevételét – jelentette be Kövesdy Attila, a Pénzügyminisztérium adópolitikáért felelős államtitkára ma Budapesten, a Magyar gazdaság 2030 – Versenyképesség beindítva elnevezésű konferencián.
Lehet-e csökkenteni a hiányt megszorítások nélkül, mikor érezhetik azt az emberek, hogy ez már nem tűzoltás, hanem a Tisza költségvetése, és mit üzenne azoknak, akik félnek az euróbevezetéstől? Ezekről is kérdezték a pénzügyminisztert az állami rádióban – írja a hvg.hu.
Egy kivás társaságnak céges és magánszemély tulajdonosai vannak. Az utóbbi lemondana az osztalékról. Mi ennek a hatása az adókra és az illetékre, ha az összeg a kivás cégnél, illetve a másik tulajdonosnál köt ki? Dr. Császár Zoltán adótanácsadó, jogász válaszolt.
Az egyre szélsőségesebb időjárás miatt gyakrabban szenvednek el kárt a mezőgazdaságban tevékenykedők. A termelést érintő kockázatok enyhítése érdekében a mezőgazdasági termelő kárenyhítésre jogosult. Cikkünkben áttekintjük, hogy ezen támogatás a kata szempontjából bevételnek számít-e, vagy sem.
A kisvállalati adó (kiva) hatálya alá tartozó vállalkozások végelszámolása speciális adózási és számviteli lépéseket igényel, mivel a kivaalanyiság a végelszámolás kezdő napját megelőző nappal automatikusan megszűnik, és a cég a társasági adó (tao) hatálya alá kerül.
Közeledik a második negyedévi kisvállalatiadó-előleg július 20-ai bevallási határideje. Kétrészes összeállításunkban áttekintjük a legfontosabb tudnivalókat, különös tekintettel a foglalkoztatási kedvezményekre. Az első részben a kivaelőleg számítására, a figyelembe vehető személyi jellegű kifizetések meghatározására, a jóváhagyott fizetendő osztalék adóalap-befolyásoló szerepére vonatkozó szabályokat ismertettük, a második részben az érvényesíthető kedvezményeket vesszük sorra, és konkrét példával is segítünk eligazodni.
Bár a kisadózó vállalkozók tételes adójának felülvizsgálata vagy újragondolása várható a közeljövőben, ettől függetlenül a kata – köszöni szépen – él és virul, és a katás egyéni vállalkozások jelenleg is részesülhetnek különféle támogatásokban. Már a korábban hatályos katatörvény (a 2012. évi CXLVII. törvény) is tartalmazott rendelkezéseket a támogatásokkal kapcsolatban, és ez a jelenleg hatályos jogszabályban, a kisadózó vállalkozók tételes adójáról szóló 2022. évi XIII. törvényben (Katv.) sincs másként. Lássuk ezeket!