hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Adózóna 2.0 - Gyakran Ismétlődő Kérdések

  • adozona.hu

 

I. Előfizetéssel kapcsolatos kérdések

I. Előfizetéssel kapcsolatos kérdések

1. Hogyan tudok új előfizetést vásárolni?

Új előfizetést vásárolni az Adózóna.hu weboldalon a jobb felső sarokban található „Előfizetés” linkre kattintva lehet.

A megrendelési folyamat a kívánt csomag mellett található „Megrendelem” gomb megnyomásával indítható. Ekkor átirányítjuk Önt a HVG egységes regisztrációs rendszerébe, a kulcs.hvg.hu oldalra.

Amennyiben még nem rendelkezik hozzáféréssel, a megrendelési adatok megadására szolgáló űrlap kitöltésével a megrendelés mellett a regisztráció is megtörténik. A megadott email címnek valósnak kell lennie, melyre a folyamat végeztével aktivációs levelet küldünk. Felhívjuk figyelmét, hogy a csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

A megjelenő felület tetején lévő folyamatsáv a megrendelés lépéseit mutatja, alatta az imént kiválasztott csomagjának adatai láthatók. Hogy megrendelését maradéktalanul teljesíteni tudjuk, elengedhetetlen megadnia az Előfizető (cég vagy magánszemély) adatait. Amennyiben már rendelkezik hozzáféréssel oldalainkhoz, közvetlenül a csomagadatok alatti „Bejelentkezés” link segítségével beléphet. Sikeres bejelentkezés után a lejjebb található űrlapon megjelenítjük rendszerünkben tárolt adatait, melyeket tetszés szerint módosíthat.

Azon Ügyfeleinket, akik ötnél több példány vásárolnak (a rendelni kívánt darabszám a megrendelési űrlapon adható meg), a megrendelés során megadott telefonszámon egyedi ajánlatunkkal 3 munkanapon belül felkeressük.

Lehetőség van cég számára is vásárolni; a folyamat során megadható egymástól eltérő szállítási és számlázási cím is.

HVG Klubkártyával rendelkező ügyfeleink a rendelési adatok között megadhatják kártyájuk számát is, így a megjelölt csomagok árából további kedvezményt érvényesíthetnek. A megrendelési folyamat az űrlap kötelező elemeinek kitöltésével és a vásárlási feltételek elfogadásával folytatható.

A rendelési folyamat harmadik (és egyben utolsó) lépésében nincs más dolga, mint ellenőrizni már megadott adatait. Ha mindent rendben talált, az oldal alján található gombbal elküldheti megrendelését, melynek beérkezéséről visszaigazoló levelet küldünk a megadott email címre, ezzel párhuzamosan pedig elindítjuk kéthetes ingyenes próbaidőszakát, így korlátlanul elérheti az Adózóna.hu előfizetőknek szóló tartalmát is.

Az Ön által megadott címre néhány napon belül megérkezik a számla és egy postai csekk, melyet postai úton vagy akár banki átutalással kiegyenlíthet.

Befizetésének állapotát folyamatosan nyomon követheti profiloldalán, a kulcs.hvg.hu oldalon, ahol bejelentkezés után elérhetővé válik az „Előfizetés” menüpontban, és amennyiben több példányt rendelt, ugyanitt tudja kiosztani azokat különböző email címekre, még akár a befizetés feldolgozása előtt. Felhívjuk figyelmét, hogy a megadott email címekre csak abban az esetben küldünk előfizetési értesítést, ha befizetését már feldolgoztuk! Ennek megtörténtéről a megrendelés során megadott email címére értesítést is küldünk, így nem szükséges minden pillanatban manuálisan leellenőrizni azt.

2. Hogyan tudom meglévő előfizetésemet meghosszabbítani?

Előfizetésének meghosszabbításáról és a tudnivalókról, annak lejárta előtt e-mailben értesítést küldünk.

3. Akkreditált az Adózóna.hu szolgáltatás? El lehet számolni a kötelező szakmai továbbképzés kreditpontjaként?

3.1. A HVG Kiadó Zrt. az Adózóna.hu elektronikus szakmai kiadványának előfizetését 2013-tól kezdve minden évben elbíráltatta, melynek során megkapta rá az akkreditációt. Ennek értelmében egy számlával igazolható Adózóna előfizetés birtokában 3 személy 2-2 kreditpontot számolhatott el a szükséges továbbképzések teljesítésébe.

Figyelem! A 2023. évi LIX. törvény 190. § értelmében a 2024-es évtől sajnálatos módon szakmai kiadványokkal már nem lehet kreditpontot érvényesíteni, ezért ez a kreditpontszerzési lehetőség az Adózóna esetében is megszűnt.

3.2. Garantált kreditpontos csomagok

Ha ön az Adózóna Prémium Kredit vagy Adózóna Extra csomagok valamelyikére fizet elő, akkor egy tetszőleges személy további 16+16+2 kreditpont megszerzésére jogosult. A kreditpontokat a System Media Kft-nél az év folyamán elvégzett két kreditpontos online képzésen tudja megszerezni:
• 16 kreditpont (8 számviteli + 8 nem számviteli kreditpont) – Regisztrált mérlegképes könyvelők, vállalkozási szakterület,
• minimum 16 kreditpont – Adószakértők, AT, OASZ,
• minimum 2 kreditpont – Könyvvizsgálók.

A kreditpontok elszámolhatósága: az elszámolhatósági időszak évét megelőző naptári év december elsejétől az elszámolási időszak év november 30-áig leadott megrendelések jogosítanak az elszámolhatósági időszak évének megfelelő kreditpontok megszerzésére.

A kreditpontos online képzésre a https://systemmedia.hu/rendezvenyek/adozona-e-learning-kepzes/ honlapon jelentkezhet, amely az Adózóna előfizetési díjának befizetését követően küldünk ki az email címére. Amennyiben a jelentkezés során problémába ütközne, a System Media Kft. ügyfélszolgálatán kérhet segítséget: +3616110999.

3.3. Időszakos értékesítési akciók

Az időszakos értékesítési kampányokban kínált extra szolgáltatások vagy ajándékok nem képezik az Adózóna általános szolgáltatáscsomagjának a részét, azokra csak azon ügyfeleink jogosultak, akik az adott akció megrendelési határidején belül rendelnek, és akinek a rendeléshez tartozó befizetése is határidőn belül érkezik be a kiadónkba.

A HVG Kiadó Zrt. a postai kiküldések esetleges csúszása miatt nem vállalja a felelősséget.

4. Mi az a Promóciós Kód?

A Promóciós Kóddal az Adózónáról szóló reklámokban találkozhat. Ez egy számokból és betűkből álló kombináció, mely egyértelműen azonosítja, hogy Ön honnan érkezett az oldalunkra, mely csomagot rendel és ehhez milyen speciális kedvezmények illetik meg. A hirdetésben megjelölt módon ennek rögzítésével is megkezdhető a megrendelési folyamat, melynek végén Ön ugyanúgy megkapja az előfizetésről szóló csekket, majd ennek befizetése után a számlát.

5. Mi a teendőm, ha a hirdetésben szereplő csomag helyett másikat kívánok megrendelni?

Ebben az esetben kérjük, forduljon Ügyfélszolgálatunkhoz az ugyfelszolgalat@hvg.hu email címen, vagy munkanapokon 9:00-től 14:00 óráig a (+36 1) 436 2045-ös telefonszámon, hogy kollégáink az Ön igényeinek megfelelő módosításokat végrehajthassák!

6. Milyen előfizetési csomagok közül választhatok?

Jelenleg a következő előfizetési lehetőségeket kínáljuk:

Adózóna Start előfizetés, ami 12 hónapos Adózóna.hu hozzáférést tartalmaz, valamennyi az oldalhoz kapcsolódó szolgáltatás korlátlan igénybevételének lehetőségével

Adózóna Max-csomag, ami a 12 hónapos Adózóna.hu előfizetés mellett tartalmazza a HVG Adó- és Tb-különszámokat.

Adózóna Prémium Kredit-csomag, ami a 12 hónapos Adózóna.hu előfizetés mellett tartalmazza a HVG Adó-, Tb- és Munkajog-különszámokat; valamint két online képzést, amelyet a System Media Kft.-nél lehet elvégezni. (Ezekkel a képzésekkel minimum 16+16+2 kreditpontot lehet szerezni).

Adózóna Extra-csomag, ami a 12 hónapos Adózóna.hu előfizetés mellett tartalmazza a HVG Adó-, Tb- és Munkajog-különszámokat; két online képzést, amelyet a System Media Kft.-nél lehet elvégezni (a képzésekkel minimum 16+16+2 kreditpontot lehet szerezni), valamennyi az előfizetési időszakban megjelent Adózóna nyomtatott és digitális kiadványt, és valamennyi az előfizetési időszakban meghirdetett Adózóna webináriumot.

7. Melyik csomagot érdemes választanom?

A HVG Klubkártyával rendelkező ügyfeleinknek automatikusan postázzuk a HVG különszámokat, ezért nekik, ha további igényeik nincsenek, célszerű a 12 hónapos Adózóna.hu előfizetést megvásárolniuk.

A HVG Klubkártyával nem rendelkező ügyfeleinknek, akik még nem rendelték meg a HVG Adó-, a Tb- és a Munkajog-különszámokat, az Adózóna Max, Prémium Kredit vagy Extra csomagunkat érdemes választaniuk, amelyekben kedvezményes áron hozzájuthatnak a különszámokhoz is.

Akik a kötelező szakmai képzéshez is szeretnének kreditpontokat gyűjteni, választhatják az Adózóna Prémium Kredit vagy Adózóna Extra csomagjainkat.

A legkedvezőbb csomagajánlatunk mindenképpen az Adózóna Extra csomag. Ha ön az elmúlt években az Adózóna előfizetése mellett szakmai kreditpontjainak megszerzésére vagy néhány további kiadványra vagy webináriumra is áldozna, akkor mindenképpen érdemes ezt a csomagot választania, amely a kötelező szakmai képzésbe elszámolható kreditpontokat és teljes körű tájékoztatást biztosít egyszerre.

8. Tudok egy évnél hosszabb/rövidebb időszakra előfizetni?

Jelenleg kizárólag 12 hónapos előfizetést kínálunk, ami a befizetés feldolgozásának napjától érvényes az azt követő 365 napon át. Ennél hosszabb/rövidebb időszakra előfizetni egyelőre nincs lehetőség.

9. Van arra mód, hogy az előfizetőknek szóló tartalmakat még vásárlás előtt megtekintsem, így bizonyosodva meg arról, hogy szükségem van ezekre?

Természetesen! Erre szolgál az Adózóna.hu kéthetes ingyenes próbaidőszaka, ami az Előfizetés oldalon a kívánt csomag melletti „Kipróbálom” gombbal indítható. Ezt követően a vásárlással teljesen megegyező rendelési folyamat kell végrehajtani. A 14 napos ingyenes próbaidőszak alatt az Adózóna.hu oldalon elérhető valamennyi szolgáltatás kipróbálható.

10. Rendelhetek különszámo(ka)t meglévő Adózóna.hu előfizetésem mellé anélkül, hogy új előfizetést vásárolnék?

Az Adózóna.hu oldalon erre jelenleg nincs lehetőség, kérjük, forduljon Ügyfélszolgálatunkhoz az ugyfelszolgalat@hvg.hu email címen, vagy munkanapokon 9:00-től 14:00 óráig a (+36 1) 436 20 45-ös telefonszámon.

11. Mindenképpen szükséges regisztrálnom?

Igen, mind az előfizetés, mind pedig az ingyenes próbaidőszak aktiválásához elengedhetetlen a regisztráció, amely a rendelési folyamat végrehajtásával automatikusan meg is történik.

12. Adhatok fel megrendelést cég nevében?

Természetesen! A szállítási cím szekcióban adja meg a cég telephelyének adatait, míg a számlázási cím szekcióban azt a címet, amire a számlát kéri. Használja a „Megegyezik a szállítási címmel” gombot, amennyiben a két cím megegyezik!

13. Cég nevében rendelek, aminek a számlázási és levelezési címe különböző. Hogyan tudok két címet megadni?

A megrendelési űrlap két címszekciót tartalmaz: szállítási és számlázási címet. Ezek lehetnek azonosak és természetesen egymástól eltérők is.

14. Kérhetek áfás számlát?

Még csak kérnie sem kell! A számlázási címben megadott adatokkal minden megrendeléshez automatikusan kiállítjuk és postázzuk Önnek az áfás számlát. A számlázáshoz az adatokat a rendelési folyamat során adhatja meg.

15. Rendelhetek más személy számára?

A megrendelés során lehetősége van más személy email címét és szállítási/számlázási címét is regisztrálni, de felhívjuk arra a figyelmét, hogy a folyamat végeztével a megadott email címre levelet küldünk, ami tartalmazza a fiók aktiválásához szükséges információkat.

16. Rendelhetek másik cég számára?

A megrendelés során lehetősége van más céghez tartozó email címet és szállítási/számlázási címet is regisztrálni, de felhívjuk arra a figyelmét, hogy a folyamat végeztével a megadott email címre levelet küldünk, amely tartalmazza fiók aktiválásához szükséges információkat.

17. Milyen előnyökkel jár, ha megadom a HVG Klubkártya számomat a megrendeléskor?

HVG Klubkártyával rendelkező ügyfeleink számára a 12 hónapos Adózóna.hu előfizetés árából kedvezményt biztosítunk. Ezért amennyiben Ön rendelkezik Klubkártyával, javasoljuk, hogy adja meg a megrendelési űrlap megfelelő pontjában.

18. Rendelhetek több csomagot egyszerre?

Természetesen! A megrendelési folyamatban lehetősége van megadni, hogy a választott előfizetésből hány darabot kíván megvásárolni. Amennyiben 5-nél több előfizetést vásárol, akkor a rendelés során megadott telefonszámon egyedi ajánlatunkkal 3 munkanapon belül megkeressük.

19. Rendelhetek több különböző csomagot egyszerre?

Weboldalunkon erre jelenleg nincs lehetőség, kérjük, forduljon Ügyfélszolgálatunkhoz az ugyfelszolgalat@hvg.hu email címen, vagy munkanapokon 9:00-től 14:00 óráig a (+36 1) 436 20 45-ös telefonszámon.

20. Több előfizetést vásárolnék, de különböző cégeknél dolgozó személyeknek. Hogyan oldhatom meg ezt a legegyszerűbben?

Habár weboldalunkon keresztül gond nélkül tud több példányt vásárolni, erről jelenleg csak egy számlázási címre kérhet áfás számlát. Amennyiben különböző címekre kíván számlát kérni, javasoljuk, hogy annyi megrendelést hajtson végre, ahány címre számlát szeretne kérni. Probléma esetén forduljon Ügyfélszolgálatunkhoz az ugyfelszolgalat@hvg.hu email címen, vagy munkanapokon 9:00-től 14:00 óráig a (+36 1) 436 20 45-ös telefonszámon, ahol kollégáink készséggel állnak rendelkezésére!

Amennyiben a példányok megvásárlásáról egyetlen áfás számla is megfelel Önnek, az előfizetési csomagok ellenértékét tartalmazó csekk kiegyenlítése után a kulcs.hvg.hu oldalon található profiloldalán, az „Előfizetés” menüpontban lehetősége van megvásárolt példányait különböző email címekre kiosztani.

21. Több példányt vásárolnék, de mindegyiket más részére. Hogyan tudom megoldani?

Több előfizetés vásárlása esetén Ön, mint megrendelő lesz az előfizetések „Tulajdonosa”. Ez azt jelenti, hogy az Ön email címére automatikusan aktiválunk egy példányt, a további példányok esetében pedig Ön rendelkezhet azok kedvezményezettjeiről.

A megrendelésről értesítést küldünk email fiókjába. A regisztráció aktiválása és a megrendelés befizetés után a későbbiekben Ön tudja beállítani a Profil oldalának Előfizetés menüpontjában, hogy a további megrendelések milyen email címekkel legyenek elérhetőek.

22. Mikortól él az előfizetésem?

A kéthetes ingyenes próbaidőszak a megrendelés befejezésével azonnal aktiválásra kerül, az egyéves előfizetés pedig akkortól él, amikor befizetését feldolgoztuk, és erről értesítést küldtünk az Ön által megadott email címre.

23. Nagy tételben vásárolnék előfizetést a cégünk munkatársai, partnerei részére. Kapok egyéni kedvezményt?

Azon Ügyfeleinket, akik ötnél több példány vásárolnak (a rendelni kívánt darabszám az űrlap legelső sorában adható meg), a rendelés során megadott telefonszámon egyedi ajánlatunkkal 3 munkanapon belül felkeressük.

24. Milyen fizetési lehetőségeim vannak?

Weboldalunkon keresztül jelenleg kétféle fizetési lehetőség közül választhat: banki átutalás vagy postai csekken történő fizetés. Amennyiben csekket kér, és a mi rendszerünkön kívüli banki átutalással szeretne fizetni, kérjük, tüntesse fel a nevét és a Megrendelés azonosítóját a megjegyzés rovatban!

25. Fizethetek online?

Természetesen! Nincs más dolga, mint a megrendelés során bankkártyás fizetési módot választani. Bankkártyás fizetés esetén átirányítjuk Önt az OTP oldalára, ahol lehetősége lesz elindítani a transzakciót.

26. Honnan tudom, hogy mikor dolgozták fel a befizetésemet?

Befizetésének feldolgozásáról, annak pillanatában email értesítést küldünk a rendelés során megadott email címre.

27. Tudom ellenőrizni a rendelésem aktuális állapotát?

A rendelés során megadott email címével és jelszavával bejelentkezve, profiloldalának „Előfizetés” menüpontjában tudja megtekinteni rendelésének aktuális állapotát.

28. Megrendeltem az Adózónát a kéthetes, ingyenes próbaidőszakra, ami lejárt. Van lehetőségem új próbaidőszakot igényelni?

Nincs, ezt a lehetőséget ügyfeleink csak egyszer vehetik igénybe.

29. Megrendeltem az Adózónát a kéthetes, ingyenes próbaidőszakra, majd kaptam egy csekket. Mi a teendőm ezzel?

Amennyiben hasznosnak találta az Adózóna.hu fizetős szolgáltatásait a kéthetes próbaidőszak alatt, javasoljuk, hogy a csekk befizetésével fizessen elő további egy évre, így előfizetőinknek járó extra szolgáltatásainkat továbbra is igénybe tudja majd venni!

29. Megrendeltem az Adózóna.hu egyik csomagját, csekkes fizetést választottam, de a próbaidőszak lejárta után sem kaptam meg a csekket, amin befizethetném az előfizetési díjat. Mi most a teendő?

Amennyiben a megrendelési folyamat során kapott visszaigazoló emailben azt a szállítási címet látja, amire a csekket várta, kérjük, forduljon Ügyfélszolgálatunkhoz az ugyfelszolgalat@hvg.hu email címen, vagy munkanapokon 9:00-től 14:00 óráig a (+36 1) 436 2045-ös telefonszámon!

30. Mik az Adózóna.hu vásárlási feltételei és adatkezelési elvei?

Az Adózóna.hu vásárlási feltételeiről és adatkezelési elveiről ezen az oldalon tud tájékozódni.

31. Pontosan mely Adó- és Tb-különszámokat kapom meg az Adózóna.hu csomagban?

Az Adózóna.hu csomagokban adott év június végéig leadott megrendelések esetében az adott évi, a július 1-jétől leadott megrendelések esetén már a következő évi Adó- és Tb-különszámok találhatók. A következő évi különszámok kiszállítása természetesen csak a törvénymódosítások megjelenése után történik meg.

32. Használhatjuk többen is ugyanazt az Adózóna.hu előfizetést?

Egy előfizetéssel kizárólag egy felhasználó használhatja az Adózónát.

33. Mit tehetek, ha elfelejtettem az Adózóna.hu belépéshez szükséges azonosítómat vagy jelszavamat?

Adózóna.hu azonosítója minden esetben egy email cím, amire az Adózónához kapcsolódó hírleveleket és személyes értesítéseket is kapja, illetve amire a megrendelés során az aktivációs és rendszerüzeneteket küldjük. A fentiek miatt felhasználónevéhez kapcsolódó emlékeztető szolgáltatást nem tettünk lehetővé weboldalunkon, ezért kérjük, forduljon Ügyfélszolgálatunkhoz az ugyfelszolgalat@hvg.hu email címen, vagy munkanapokon 9:00-től 14:00 óráig a (+36 1) 436 2045-ös telefonszámon!

Ha jelszavát felejtette el, akkor a belépési oldalon kérhet jelszó-emlékeztetőt a rendelés során megadott email címére. Javasoljuk, hogy az általunk generált jelszót belépés után változtassa meg profiloldalának „Jelszó módosítása” menüpontjában.

34. Hogyan használhatom fel az Adózónán található tartalmakat? Milyen szerzői jogok védik az Adózónán megjelenő tartalmakat?

A Felhasználó az adozona.hu oldal egyes részeit kizárólag saját felhasználás céljából számítógépe merevlemezére lementheti, illetőleg kinyomtathatja.

A jogosulatlan felhasználás büntető- és polgári jogi, illetőleg szerzői jogi következményeket von maga után, amelynek során a Kiadó – önkéntes teljesítés hiányában – értesítési-eltávolítási eljárásban követelheti az interneten megjelentetett jogsértő tartalom eltávolítását, illetőleg ahhoz a hozzáférés biztosításának megszüntetését, továbbá bírósági úton követelheti a jogsértés megállapítását, abbahagyását, a jogsértéstől való jövőbeni eltiltást, valamint elégtétel adását és a jogsértéssel okozott vagyoni és nem vagyoni károk megtérítését.

Az Adozona.hu adózási oldalról ingyenesen elérhető értesülést és információkat átvenni kizárólag – a fenti szabályok betartása mellett – úgy lehet, ha az adott információ mellett egyértelmű link hivatkozás van az adozona.hu oldalra, illetve ha az eredeti információ nem módosul. Az Adózóna.hu fizetős szolgáltatásának – belépés után elérhető – felületeiről értesülés és információ átvétele tilos!

A fentiekben foglaltak a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 36. § (2) bekezdésében foglaltak szerinti tiltó nyilatkozatnak minősül.

35. Elakadtam a rendelési folyamatban, ráadásul a fenti válaszok sem segítettek. Mit tegyek?

Ezzel, vagy bármilyen egyéb kérdéssel kapcsolatban forduljon Ügyfélszolgálatunkhoz az ugyfelszolgalat@hvg.hu email címen, vagy munkanapokon 9:00-től 14:00 óráig a (+36 1) 436 20 45-ös telefonszámon!



II. Tartalommal és az egyes szolgáltatásokkal kapcsolatos kérdések

1. Milyen tartalmakat, szolgáltatásokat érhetek el ingyenesen?

Az Adózóna.hu oldalon előfizetési- vagy 14 napos próbaidőszakon kívül a következő tartalmakat és szolgáltatásokat érhetik el:

Elolvashatják a szabad hozzáférésű híreket és cikkeket.

• Elolvashatják a zárolt cikkek összefoglaló bevezetőjét, és annak 1-2 bekezdését.

• Használhatják a kalkulátorokat, azonban csak előfizetéses funkciók nélkül (kalkulációk mentése, nyomtatása, továbbküldése).

• Használhatják az eseménynaptárt, láthatják az időpontokhoz tartozó adóbevallási adó befizetési és adatszolgáltatási határidőket.

Adózóna a Facebook-on: Ön aktív Facebook felhasználó? Kérjük, látogasson el az Adózóna Facebook oldalára, ahol rendszeresen megosztunk a látogatóinkkal érdekes adózással kapcsolatos szakmai cikkeket, híreket. Tájékozódjon itt is a szakma legfrissebb kérdéseiről!

Az Adózóna regisztrált felhasználói számára elérhető szolgáltatások részét képezi a Heti Szemle valamint a HírExtra című értesítő. Nem reklám célú, hanem szakmai tartalommal kiküldött levelekről van szó – ezekben tájékoztatjuk regisztrált ügyfeleinket az adózással összefüggő legfontosabb aktuális hírekről és jogszabályváltozásokról.
Azoknak a felhasználóinknak, akik rögtön a megjelenés időpontjában szeretnének tájékozódni az adózási hírekről, információkról, ajánljuk az Adózóna Napi Szakmai hírlevelünket.

Ha valaki mégsem szeretné kapni a Napi Szakmai hírlevelet, vagy a Heti Szemle szakmai értesítőt, vagy a HírExtra értesítőt, a kiküldött levelek láblécében található linken jelezheti ezt leiratkozhat róluk.

Előfizetési vagy 14 napos próbaidőszakon kívül a a cikkek hozzáférése ezekben a hírlevelekben és értesítőkben hasonlóan korlátozott, mint magán az oldalon.

2. Milyen tartalmakat, szolgáltatásokat érhetek el előfizetőként?

Az Adózóna.hu előfizetéssel elérhető tartalmai, szolgáltatásai

Adózóna.hu előfizetéssel minden tartalom és szolgáltatás korlátozás nélkül elérhető az oldalon, és email címére az értesítéseink, szakmai hírleveleink, magazinjaink is kiküldésre kerülnek. Az előfizetéssel igénybe vehető szolgáltatások a következők:

Teljes terjedelmükben olvashatják az oldalon az összes hírt, cikket és kommentárt.

Teljes funkcionalitással használhatják az Adózóna.hu kalkulátorait: kinyomtathatják, pdf formátumba elmenthetik, és e-mail címre továbbíthatják az elmentett kalkulációkat.

Adózóna Napi Szakmai Hírlevél: Teljes terjedelmükben olvashatják a Napi Szakmai Hírlevél cikkeit, amelyben egy-egy szakmai terület változására, aktuális hírére hívjuk fel a figyelmet.

Adózóna Heti Szemle: Teljes terjedelmükben olvashatják a „jogszabálykövető” Adózóna Heti Szemle című értesítőnk cikkeit, amelyből tájékozódhatnak a hét legfontosabb változásairól.

Adózóna HírExtra: Teljes terjedelmükben olvashatják a rendkívüli híreket és információkat tartalmazó HírExtra című értesítőnk cikkeit.

VálaszAdó havi szaklapot Megkapják az Adózóna.hu havonta megjelenő digitális kiadványát, amely a hónap legfontosabb adó-, tb-, gazdasági jogi és számviteli területeket érintő változásait, legégetőbb kérdéseit veszi végig érthető, szakszerű formában. A szaklap nyomtatható és tovább küldhető.

A próba előfizetőknek lehetőségük van leiratkozni az Adózónanapi Szakmai hírleveléről, a Heti Szemle, a HírExtra című szakmai értesítőről és/vagy a VálaszAdó havi szakmai magazinról anélkül, hogy a portál regisztrációhoz kötött tartalmainak használati jogát elveszítenék.

Elolvashatják az Adózóna.hu összes kérdését és válaszát, kereshetnek az adatbázis archívumokban

Kérdést tehetnek fel szakértőinknek, amelyre az Adózóna.hu saját szakértői válaszolnak.

Időgép funkcióval ellátott online jogtár: Hozzáférnek az Adózóna.hu adatbázisában megtalálható összes joganyaghoz (törvényeket, törvényerejű rendeletet, határozatot, közleményt, tájékoztatót, végzést, körlevelet, bírósági határozatot, megyei bírósági határozatot, elvi határozatot, jegyzéket, indokolást). Megnézhetik a törvények hatályos szövegeit, valamint a korábban hatályos szövegeket.

Használhatják az eseménynaptárt, láthatják az időpontokhoz tartozó adóbevallási adó befizetési és adatszolgáltatási határidőket.

Személyre szabott eseményeket kérhetnek a következőkről:
- kalkulátorok valamelyikének frissüléséről, állapotának változásáról;
- az eseménynaptár új eseményeiről a felhasználó által megadott kategóriába;
- arról, ha válasz érkezik a felhasználó által megjelölt kérdésre.

Adózóna előfizetők Facebook csoport: Ön aktív Facebook felhasználó? Akkor bíztatjuk arra, hogy kérje felvételét az Adózóna előfizető csoportba is a Facebook oldalunkon. A zárt csoport tagjaként Ön a Facebookon is eléri a legérdekesebb adózással kapcsolatos szakmai tartalmainkat. Természetesen olvashatja a nyilvános csoportnak feltett cikkeket és tartalmakat is.

A kedvezményes csomag-ajánlatunkat választó előfizetőink az alábbi szolgáltatásokat is igénybe vehetik:

Adózóna Max-csomag előfizetése esetén:
HVG Adó-különszám
HVG Tb-különszám

Adózóna Prémium Kredit-csomag előfizetése esetén:
HVG Adó-különszám
HVG Tb-különszám
HVG Munkajog különszám
Évi minimum 16+16+16 kreditpontra jogosító online képzések.

Adózóna Extra-csomag előfizetése esetén:
HVG Adó-különszám
HVG Tb-különszám
HVG Munkajog különszám
Évi minimum 16+16+16 kreditpontra jogosító online képzések. Valemennyi az előfizetési időszakban megjelenő nyomtatott és digitális Adózóna kiadvány Valemennyi az előfizetési időszakban meghirdetett Adózóna webinárium.

3. Milyen tartalmakat, szolgáltatásokat érhetek el a 14 napos próbaidőszak alatt?

A 14 napos próbaidő alatt korlátozott időtartamban, vagyis 14 napon keresztül lehetőséget adunk az Adózóna előfizetés szinte valamennyi szolgáltatásának kipróbálására. A 14 napos próbaidőszak egy email címmel csak egyszer igényelhető, ezért érdemes kihasználni az időt, és minél több funkciót használni a rendelkezésre álló idő alatt.

A próbaidőszak alatt elérhető szolgáltatások:

Teljes terjedelmükben olvashatják az oldalon az összes hírt, cikket és kommentárt.

Teljes funkcionalitással használhatják az Adózóna.hu kalkulátorait: elmenthetik, pdf formátumban kinyomtathatják, e-mail címre továbbíthatják az elmentett kalkulációkat.

Adózóna Napi Szakmai hírlevél: Teljes terjedelmükben olvashatják a Napi Szakmai Hírlevél cikkeit, amelyben egy-egy szakmai terület változására, aktuális hírére hívjuk fel a figyelmet.

Adózóna Heti Szemle: Teljes terjedelmükben olvashatják a „jogszabálykövető” Adózóna Heti Szemle című értesítőnk cikkeit, amelyből tájékozódhatnak a hét legfontosabb változásairól.

Adózóna HírExtra: Teljes terjedelmükben olvashatják a rendkívüli híreket és információkat tartalmazó HírExtra című értesítőnk cikkeit.

VálaszAdó havonta megjelenő digitális szaklap: Megkapják a VálaszAdó szaklap aktuális számát (amennyiben az a 14 napos próbaidőszakra esik), és teljes terjedelmükben olvashatják a benne megjelent cikkeket, és egyéb tartalmakat, A szaklap egy hónap legfontosabb szakmai ismereteit, újdonságait foglalja össze tömören egy helyen.

A próba előfizetőknek lehetőségük van leiratkozni az Adózónanapi Szakmai hírleveléről, a Heti Szemle és a HíeExtra című szakmai értesítőről és/vagy a VálaszAdó havi szakmai magazinról anélkül, hogy a portál regisztrációhoz kötött tartalmainak használati jogát elveszítenék.

Elolvashatják az Adózóna.hu összes kérdését és válaszát, kereshetnek az adatbázis archívumokban.

Egy alkalommal kérdést tehetnek fel szakértőinknek, amelyre az Adózóna.hu saját szakértői válaszolnak.

Időgép funkcióval ellátott online jogtár: Hozzáférnek az Adózóna.hu adatbázisában megtalálható összes joganyaghoz (törvényeket, törvényerejű rendeletet, határozatot, közleményt, tájékoztatót, végzést, körlevelet, bírósági határozatot, megyei bírósági határozatot, elvi határozatot, jegyzéket, indokolást). Megnézhetik a törvények hatályos szövegeit, valamint a korábban hatályos szövegeket.

Használhatják az eseménynaptárt, láthatják az időpontokhoz tartozó adóbevallási adó befizetési és adatszolgáltatási határidőket.

Személyre szabott értesítést kérhetnek a következő eseményekről:
- kalkulátorok valamelyikének frissüléséről, állapotának változásáról;
- az eseménynaptár új eseményeiről a felhasználó által megadott kategóriába;
- arról, ha válasz érkezik a felhasználó által megjelölt kérdésre.

Adózóna a Facebook-on: Ön aktív Facebook felhasználó? Kérjük, látogasson el az Adózóna Facebook oldalára, ahol rendszeresen megosztunk a látogatóinkkal érdekes adózással kapcsolatos szakmai cikkeket, híreket. Tájékozódjon itt is a szakma legfrissebb kérdéseiről!

4. Hogyan működnek a kalkulátorok?

Az Adózónán elérhető kalkulátorokat ezen az oldalon érheti el.

A kalkulátorok nagy pontossággal kalkulálnak. Nagy részük használatához nem szükséges komolyabb szaktudás, megbízható tájékoztatást nyújt az adott kérdésekben. Használatukat kitöltést segítő útmutatóval, információkkal támogatjuk.

Mivel a kalkulátorok a gyakorlatban előforduló általános helyzetekből indulnak ki, és egy-egy valós esetben számos olyan egyedi módosító tényező lehet, amit a kalkulátor nem képes kezelni, hivatalos eljárásokban nem lehet kizárólagosan és százszázalékosan azok eredményeire hagyatkozni.

5. Hogyan működik az Eseménynaptár?

Az eseménynaptár napra pontosan mutatja az adózáshoz kapcsolódó eseményeket, kötelezettségeket. Az előfizetők értesítést kérhetnek az eseménynaptárba bekerülő új eseményekről. Ehhez a számukra érdekes kategóriát, kategóriákat kell megadniuk, így ha ezekhez kapcsolódó új esemény kerül a naptárba, akkor erről az esemény időpontja előtt 2 héttel, 1 héttel és 1 nappal értesítést kapnak a rendelés során megadott e-mail címükre.

6. Hogyan működik a Jogszabálykövetés szolgáltatás?

Az Adózóna.hu előfizetői a törvények hatályos és korábban hatályos szövegeit egyaránt elérhetik, valamint ezek között könnyen navigálhatnak.

7. Milyen kérdésekre találok válaszokat az Adózónán?

Az Adózóna.hu Kérdések és Válaszok rovatában a szakértőkhöz érkező olvasói kérdések, valamint az ezekre adott közérthető és szakszerű válaszok érhetők el az előfizetők számára.

A témakörök, amelyekben a kérdéseit várjuk, illeszkednek a portál tartalmához:
• Adózás
• Számvitel
• Társadalombiztosítás
• Bérelszámolás
• Nyugdíj
• Munkajog
• Társasági jog

Felhívjuk figyelmüket, hogy a felsorolt témákban általános jellegű – a jogszabályi előírásokhoz, követelményekhez kapcsolódó – kérdések megválaszolására van lehetőségünk. A könyvelők, bérszámfejtők, munkaügyisek napi feladatainak ellátására (például kontírozásra, az adó- és járulékterhek, a szabadságnapok pontos kiszámítására) nem tudunk vállalkozni, ezért kérjük az ilyen kérések mellőzését.

8. Hogyan lehet kérdést feltenni?

Kérdést a belépett előfizetők tehetnek fel az oldalon.
Előfizetőink egész év során szabadon kérdezhetik szakértőinket - az egy éves előfizetési időszak alatt maximum 20 alkalommal. A kérdés-válasz archívum használata egész éven át korlátlan.
A próba-előfizetők egy alkalommal tehetnek fel kérdést a 14 napos próbaidőszak alatt.
Amennyiben Ön még nem megrendelőnk, kérem, hogy a oldalon az „Előfizetés” menüpontra kattintva rendelje meg Adózóna előfizetését, vagy a 14 napos próbaidőszakot. Első megrendelés esetén megrendelés, később befizetés után fogja tudni feltenni a kérdését.

A honlap technikai működéséből adódóan a kérdését csak akkor tudjuk fogadni, ha azt a weboldalon, az erre kialakított menüpontban teszi fel.
Kérdését így tudja feltenni:
Lépjen be felhasználónevével és jelszavával az Adozona.hu oldalra (Jobbra fent: „Belépés”).
• A felső menüsorban kattintson a „Kérdések és válaszok” menüpontra.
• Itt kattintson a „Kérdést teszek fel” linkre.
• Adja meg a kérdés címét, és szövegét: Kérjük, hogy egy kérdésben mindig csak egy kérdést fogalmazzon meg, és lehetőség szerint egy témakörben – például egy adónemben / számvitelben / társadalombiztosításban / munkajogban / cégjogban.
• Ha név nélkül szeretne kérdést feltenni, ne írja alá a kérdését, és pipálja be az "anonim kérdésfeltevés" előtti négyzetet. A mezőbe írt kérdés az adozona.hu oldalon teljes terjedelemben automatikusan megjelenik, és az internetes keresőkben is megtalálható lehet.
akkor kattintsa be az „anonim kérdésfeltevés” négyzetet.
• Ha minden rendben, a „Kérdezek” gombra kattintva tudja elküldeni számunkra a kérdést.

Hogy sikerült-e valóban elküldenie a kérdést, Ön is ellenőrizheti: ha a kérdés feltétele után a „Saját kérdéseim” menüpontra kattint, ott azonnal látnia kell a kérdést.

Figyelem! Nem tudjuk megválaszoltatni szakértőinkkel azokat a kérdéseket, amelyeket cikkek, vagy korábbi kérdések végén kommentben tesz fel. Amennyiben kérdése van egy cikkhez vagy korábban megválaszolt kérdéshez, kérjük akkor is használja a kérdés-válasz funkciót, és a kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, annak URL-jét is megadva.

9. Milyen a jó kérdés?

Egy beküldött kérdésben lehetőség szerint csak egy kérdést fogalmazzon meg! Több különböző kérdés egyszerre történő megválaszolásához gyakran több szakértőt kell felkérnünk egymás után, így a válaszadási idő jelentősen meghosszabbodhat.
A kérdése mindig legyen konkrét! Ha nagyon általános a kérdés, akkor a szakértő is csak általános választ fog tudni adni rá, ami kevésbé lesz hasznos az olvasó számára. A "Mire kell figyelni cégalapításkor?" jellegű kérdések annyira sok területet érintenek, és annyi kérdést vetnek fel, hogy a szolgáltatás jellege és a válaszok terjedelmi korlátai nem teszik lehetővé, hogy teljes mélységében fejtse ki ezeket a szakértő.
A kérdésében próbáljon meg minél több információt megadni! Minél pontosabban írja le a kérdését, és annak körülményeit, a szakértő válasza annál pontosabb tud lenni.
A kérdését lehetőség szerint egy témakörről tegyen fel! Több témakör érintésekor több szakértőt kell bevonnunk a kérdése megválaszoltatásába, így a válaszadási idő jelentősen meghosszabbodhat.
A kérdése legyen egyszerű, jól körülhatárolható! A kérdés-válasz szolgáltatás egyszerű, jól körülírt kérdések megválaszolására szorítkozik. Komplex adózási helyzetek vagy peres ügyek átfogó tanácsadást és a háttéranyagok részletes ismeretét igénylik, amely a szolgáltatás keretében nem megvalósítható. Ezeket a kérdéseket sajnos kénytelenek vagyunk visszautasítani.

Felhívjuk figyelmüket, hogy a felsorolt témákban általános jellegű – a jogszabályi előírásokhoz, követelményekhez kapcsolódó – kérdések megválaszolására van lehetőségünk. A könyvelők, bérszámfejtők, munkaügyisek napi feladatainak ellátására (például kontírozásra, az adó- és járulékterhek, a szabadságnapok pontos kiszámítására) nem tudunk vállalkozni, ezért kérjük az ilyen kérések mellőzését.

Konkrét számításokhoz vegye igénybe az Adózóna kalkulátorait, amelyek segítségével azonnal kaphat választ a kérdéseire.

10. Hol találom, kezelhetem a feltett kérdéseimet?

Az elküldött kérdését a „Saját kérdéseim” menüpont alatt bármikor megnézheti, valamint visszavonhatja. A feltett kérdéseket az Adózóna.hu szerkesztői rendelik hozzá a megfelelő szakértőkhöz, amíg ez nem történik meg – kategorizálás –, addig a kérdés nem jelenik meg az oldalon.

A kategorizált, szakértőkhöz rendelt kérdések Válaszra várva jelöléssel azonnal megjelennek az oldalon, az előfizetők pedig ezekhez kommenteket, válaszokat, kiegészítéseket fűzhetnek. Amennyiben kérdésére szakértői válasz érkezik, erről értesítőt küldünk a rendelés során megadott e-mail címére, ahonnan a választ is elérheti.

11. Értesítés egy más által feltett kérdés megválaszolásáról

Ha talált egy Ön számára is érdekes, még megválaszolatlan kérdést, akkor kérhet e-mail-értesítést annak megválaszolásáról is.

12. Mikor kapok választ a kérdésemre?

Szakértőink igyekeznek a lehető legrövidebb idő alatt, de legkésőbb 5 munkanapon belül válaszolni a feltett kérdésekre. A válaszról email értesítést küldünk Önnek. Amennyiben olyan kérdést tesz fel, amire korábban már született válasz, akkor a szakértők a kérdését hozzárendelhetik a már létező válaszhoz, amelyről szintén emailben értesítjük.

13. Mit tehetek, ha a kapott válasz kiegészítésre szorul?

Amennyiben kérdése van a megválaszolt kérdéshez, kérjük akkor tegye fel újra a kérdését, ehhez használja ismét a kérdés-válasz funkciót, és a kérdésében hivatkozzon az érintett válaszra, annak URL-jét is megadva.

14. Kik válaszolják meg a kérdéseket?

Az előfizetők kérdéseire az Adózóna.hu saját, szakmailag felkészült szakértői válaszolnak, akiknek tevékenységi köre lefedi az adózás, számvitel, tb, nyugdíj és munkajog területeket, így szinte bármilyen témában szakszerű, gyakorlatias választ adnak. Választ, véleményt kommentár formájában az előfizetők is fűzhetnek a feltett kérdéshez és válaszhoz.

Az Adózóna.hu szakértői a kérdésben megfogalmazott tényezők, körülmények figyelembe vételével fogalmazzák meg válaszukat, nem rendelkeznek teljes rálátással a kérdéskörre. Ezért válaszuk nem minősül tanácsadásnak, az semmilyen jogi felelősséget nem keletkeztet.

15. Mit tartalmaz a HVG Adó-különszám?

A HVG Kiadó gondozásában megjelenő Adó-különszám az év végi adózással kapcsolatos fontosabb jogszabályváltozásokat veszi végig. A kiadvány 10 adótörvényt tartalmaz egységes szerkezetben, a módosított szövegrészek jelölésével.

16. Mit tartalmaz a HVG Tb-különszám?

A HVG Kiadó gondozásában megjelenő Tb-különszám 11 törvényt tartalmaz egységes szerkezetben.



III. Kereséssel kapcsolatos kérdések

1. Hol tudok az Adózónán megjelent tartalmakra keresni?

A fejléc jobb szélén található keresőmezőbe a keresett kifejezést begépelve lehet keresést indítani.

A keresés elindítása után lehetőség nyílik Részletes keresés használatára is, szűkítve a találatok listáját. A találatok listája mellett jobb oldalon részletes leírás található a kereső működéséről és a szűkítési lehetőségekről.

A Jogszabályok közötti keresésre a Jogi Tudástárban is mód van, ahol többféle keresési, szűkítési lehetőség segíti a pontosabb találati lista lekérését.

2. Mit tegyek, ha nincs találat a keresésemre?

• Ellenőrizze, hogy nem gépelte-e el a keresett kifejezést.
• Ha ragozott szóra keresett, próbáljon meg a szótőre keresni.
• Lehetséges, hogy túl sok szóra keresett egyszerre.
• Lehetséges, hogy túl sok szűkítést állított be, érdemes kevesebb paramétert alkalmazni a kereséshez.

3. Mit tegyek, ha nem találok egy jogszabályt?

Meg kell vizsgálni, hogy olyan jogszabályra keresett-e, amelyet az adatbázisunk tartalmaz. Az Adózóna.hu oldalon az adózással vagy társterületeivel kapcsolatos jogszabályok találhatók meg, kiegészítve néhány további fontosabb jogszabállyal.

Ellenőrizze, hogy megfelelően szűkítette-e a keresési feltételeket. Például ha a „2011. évi LXXXI. törvény” kifejezésre a keresőmezőben keres, nagyobb az esély az elgépelésre. Ilyenkor érdemes a keresőmezőt üresen hagyni és a keresett jogszabály adatait a jogszabályra keresés panel szűkítő mezőiben megadni.

 

IV. Alertekkel, hírlevelekkel, értesítőkkel kapcsolatos kérdések

1. Milyen értesítőket kérhetek az Adózónától?

• A kalkulátorok oldalain feliratkozhat a kalkulátorok frissítését jelző értesítőre. Ezt akkor küldjük, ha bármely kalkulátorunk számítási módjában (=időállapotában) változás történt az oldalon. (Tehát nem akkor küldjük, amikor a jogszabályban beállt a változás, hanem amikor feldolgoztuk és az oldalunkra kitettük az új verziót!)

• Kérhet értesítőt naptáreseményekről is a naptár oldalakra kattintva. Kategóriák szerint iratkozhat fel az értesítésekre, ilyenkor minden típusú, az igényelt kategóriába tartozó eseményről küldünk előzetes emlékeztetőt.

• Rendszerüzenetek is érkezhetnek az Adózónától, amelyekről külön leiratkozni nem lehet, ezeket csak akkor küldjük, ha előzőleg előfizetői csomagot rendelt, vagy előfizetőként a szakértői Kérdés-Válasz szolgáltatásban kérdést tett fel, hozzászólást írt vagy követésre jelölt be egy már létező kérdést.

2. Hogyan iratkozhatok le az Adózónától érkező e-mail küldeményekről?

• Leiratkozni az értesítőkről – belépett állapotban – ott lehet, ahol feliratkozott (a kalkulátorok oldalain, az eseménynaptár oldalain vagy a fejlécben található Hírlevél menüpontra kattintva).

• Ha kereskedelmi célú küldeményeket nem szeretne kapni, belépést követően a fejlécben található „Profil” linkre kattintva vegye ki a pipát az „Adózóna.hu adataim” panelen belül a „Szeretnék az Adózóna.hu-tól kereskedelmi célú tájékoztatókat kapni” jelölőnégyzetből.

• Az Adózóna Heti Szemle és a HírExtra értesítőről valamint a Napi Szakmai Hírlevélről is bármikor le tud iratkozni. Ezt a kapott levelek láblécében található „Leiratkozom” linken keresztül tudja megtenni. Kérjük, hogy ügyeljen arra, hogy melyik hírlevélről vagy értesítőről iratkozik le: ha a kiküldés gyakoriságát szeretné csökkenteni, akkor a napi szakmai hírlevelek láblécében lévő "Leiratkozom" linkre kattintson.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Munkaidőkeretben kevesebb munkavégzés – elszámolás

dr. Kéri Ádám

ügyvéd, compliance szakértő

Munkabér egyéb devizában

dr. Kéri Ádám

ügyvéd, compliance szakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink