hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

MKOE: az NGM jogellenesen tovább használtatná az AVDH-t

  • MTI

Az NGM akár jogszabálysértés árán is szembehelyezkedik az AVDH megszüntetésével. Az illetékes főosztály egy irreleváns törvényi szakaszra hivatkozva fenntartja az AVDH érvényességének látszatát. Tény, hogy enélkül leállna a gazdálkodók körében a munkaügyi hivatali ügyek intézése is. A helyes megoldás persze az AVDH jogi státuszának visszaállítása lenne, legalább 2025.10.31-ig, hiszen az integrált használatát már eddig a dátumig már meghosszabbították – olvasható a Magyar Könyvelők Országos Egyesülete (MKOE) közleményében, tájékoztatott az MTI.

„Az Azonosításra Visszavezetett Dokumentumhitelesítés (AVDH) érvényes aláírásként való használata 2024.12.31-én éjfélkor megszűnt.

A jogalkotó beismerte, hogy a kivezetés halasztást igényelt volna, ezért az AVDH integrált használatát meghosszabbították 2025.10.31-ig. Az Igazságügyi Minisztérium azonban megerősítette, hogy AVDH 2025.01.01-től nem alkalmas például cégszerű aláírásra.

Az MKOE korábbi közleményében felhívta a figyelmet, hogy haladéktalanul veszélyhelyzeti kormányrendeletre van szükség, ami visszaállítja az AVDH érvényességét, mert az a legelterjedtebb ingyenes e-aláírás volt 2016 óta, ráadásul cégszerű aláírásnak is minősült. Az AVDH használhatóságát – kérésünkkel összhangban – meghosszabbították 2025.10.31-éig, de a jogi státuszát nem állították helyre. Ezért az AVDH-val nem lehet hitelesen aláírni, azt semmilyen hatóság nem fogadhatja el.

Mindeközben az NGM utasítására a kormányhivatalok mégis AVDH útján kötnének szerződéseket munkaügyi támogatásokra és erről közlemény is megjelent! Az MKOE megkeresést intézett az NGM Foglalkoztatási Szolgálat Főosztályhoz. A válaszból kiderült, hogy álláspontjuk szerint az AVDH nemcsak a Pp. 325.§ (1) g), hanem a h) pontja alá "is" tartozott, így az AVDH továbbra is elfogadható. Az álláspontjuk téves és vélhetően nem véletlenül, hanem szándékosan téves, hiszen elektronikus aláírás nélkül leállna az ügyintézés a kormányhivatalok munkaügyi részlegein.

Az állásukat vesztettek, átmeneti megélhetési gondokkal küzdők, vagy az elhelyezkedési esélyüket növelni szándékozó ügyfelek, illetve a foglalkoztatásukat tervező munkáltatók érdekeit szem előtt tartva, az állam nem hagyhat közel 1 millió működő gazdálkodót, civil szervezetet és közintézményt elektronikus aláírás nélkül” – hívja fel a figyelmet Ruszin Zsolt MKOE alelnök az MKOE MTI által közzétett közleményében.

A 2025-ös adóváltozásokról szóló írásokat az Adózóna oldalán itt olvashatja el.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Cégautó magáncélú üzemanyag-használat

Lepsényi Mária

adószakértő

Gyűjtőszámla, számla – fuvarozás II.

Nagy Norbert

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2025 április
H K Sze Cs P Sz V
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4

Együttműködő partnereink