MKOE: az NGM jogellenesen tovább használtatná az AVDH-t

  • MTI

Az NGM akár jogszabálysértés árán is szembehelyezkedik az AVDH megszüntetésével. Az illetékes főosztály egy irreleváns törvényi szakaszra hivatkozva fenntartja az AVDH érvényességének látszatát. Tény, hogy enélkül leállna a gazdálkodók körében a munkaügyi hivatali ügyek intézése is. A helyes megoldás persze az AVDH jogi státuszának visszaállítása lenne, legalább 2025.10.31-ig, hiszen az integrált használatát már eddig a dátumig már meghosszabbították – olvasható a Magyar Könyvelők Országos Egyesülete (MKOE) közleményében, tájékoztatott az MTI.

„Az Azonosításra Visszavezetett Dokumentumhitelesítés (AVDH) érvényes aláírásként való használata 2024.12.31-én éjfélkor megszűnt.

A jogalkotó beismerte, hogy a kivezetés halasztást igényelt volna, ezért az AVDH integrált használatát meghosszabbították 2025.10.31-ig. Az Igazságügyi Minisztérium azonban megerősítette, hogy AVDH 2025.01.01-től nem alkalmas például cégszerű aláírásra.

Az MKOE korábbi közleményében felhívta a figyelmet, hogy haladéktalanul veszélyhelyzeti kormányrendeletre van szükség, ami visszaállítja az AVDH érvényességét, mert az a legelterjedtebb ingyenes e-aláírás volt 2016 óta, ráadásul cégszerű aláírásnak is minősült. Az AVDH használhatóságát – kérésünkkel összhangban – meghosszabbították 2025.10.31-éig, de a jogi státuszát nem állították helyre. Ezért az AVDH-val nem lehet hitelesen aláírni, azt semmilyen hatóság nem fogadhatja el.

Mindeközben az NGM utasítására a kormányhivatalok mégis AVDH útján kötnének szerződéseket munkaügyi támogatásokra és erről közlemény is megjelent! Az MKOE megkeresést intézett az NGM Foglalkoztatási Szolgálat Főosztályhoz. A válaszból kiderült, hogy álláspontjuk szerint az AVDH nemcsak a Pp. 325.§ (1) g), hanem a h) pontja alá "is" tartozott, így az AVDH továbbra is elfogadható. Az álláspontjuk téves és vélhetően nem véletlenül, hanem szándékosan téves, hiszen elektronikus aláírás nélkül leállna az ügyintézés a kormányhivatalok munkaügyi részlegein.

Az állásukat vesztettek, átmeneti megélhetési gondokkal küzdők, vagy az elhelyezkedési esélyüket növelni szándékozó ügyfelek, illetve a foglalkoztatásukat tervező munkáltatók érdekeit szem előtt tartva, az állam nem hagyhat közel 1 millió működő gazdálkodót, civil szervezetet és közintézményt elektronikus aláírás nélkül” – hívja fel a figyelmet Ruszin Zsolt MKOE alelnök az MKOE MTI által közzétett közleményében.

A 2025-ös adóváltozásokról szóló írásokat az Adózóna oldalán itt olvashatja el.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Import áfa időpont

Nagy Norbert

adószakértő

Pezsgő továbbértékesítése

Laczi Ferenc

igazságügyi jövedéki szakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2025 január
H K Sze Cs P Sz V
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Együttműködő partnereink