adozona.hu
MKOE: az NGM jogellenesen tovább használtatná az AVDH-t
//adozona.hu/altalanos/NGM_AVDH_MKOE_elektronikus_alairas_ZX5OJ2
MKOE: az NGM jogellenesen tovább használtatná az AVDH-t
Az NGM akár jogszabálysértés árán is szembehelyezkedik az AVDH megszüntetésével. Az illetékes főosztály egy irreleváns törvényi szakaszra hivatkozva fenntartja az AVDH érvényességének látszatát. Tény, hogy enélkül leállna a gazdálkodók körében a munkaügyi hivatali ügyek intézése is. A helyes megoldás persze az AVDH jogi státuszának visszaállítása lenne, legalább 2025.10.31-ig, hiszen az integrált használatát már eddig a dátumig már meghosszabbították – olvasható a Magyar Könyvelők Országos Egyesülete (MKOE) közleményében, tájékoztatott az MTI.
„Az Azonosításra Visszavezetett Dokumentumhitelesítés (AVDH) érvényes aláírásként való használata 2024.12.31-én éjfélkor megszűnt.
A jogalkotó beismerte, hogy a kivezetés halasztást igényelt volna, ezért az AVDH integrált használatát meghosszabbították 2025.10.31-ig. Az Igazságügyi Minisztérium azonban megerősítette, hogy AVDH 2025.01.01-től nem alkalmas például cégszerű aláírásra.
Az MKOE korábbi közleményében felhívta a figyelmet, hogy haladéktalanul veszélyhelyzeti kormányrendeletre van szükség, ami visszaállítja az AVDH érvényességét, mert az a legelterjedtebb ingyenes e-aláírás volt 2016 óta, ráadásul cégszerű aláírásnak is minősült. Az AVDH használhatóságát – kérésünkkel összhangban – meghosszabbították 2025.10.31-éig, de a jogi státuszát nem állították helyre. Ezért az AVDH-val nem lehet hitelesen aláírni, azt semmilyen hatóság nem fogadhatja el.
Mindeközben az NGM utasítására a kormányhivatalok mégis AVDH útján kötnének szerződéseket munkaügyi támogatásokra és erről közlemény is megjelent! Az MKOE megkeresést intézett az NGM Foglalkoztatási Szolgálat Főosztályhoz. A válaszból kiderült, hogy álláspontjuk szerint az AVDH nemcsak a Pp. 325.§ (1) g), hanem a h) pontja alá "is" tartozott, így az AVDH továbbra is elfogadható. Az álláspontjuk téves és vélhetően nem véletlenül, hanem szándékosan téves, hiszen elektronikus aláírás nélkül leállna az ügyintézés a kormányhivatalok munkaügyi részlegein.
Az állásukat vesztettek, átmeneti megélhetési gondokkal küzdők, vagy az elhelyezkedési esélyüket növelni szándékozó ügyfelek, illetve a foglalkoztatásukat tervező munkáltatók érdekeit szem előtt tartva, az állam nem hagyhat közel 1 millió működő gazdálkodót, civil szervezetet és közintézményt elektronikus aláírás nélkül” – hívja fel a figyelmet Ruszin Zsolt MKOE alelnök az MKOE MTI által közzétett közleményében.
A 2025-ös adóváltozásokról szóló írásokat az Adózóna oldalán itt olvashatja el.
Hozzászólások (0)