12 találat a(z) AVDH cimkére
Változás az elektronikus ügyintézésben, azaz hogyan válhat hivatalosan is digitálissá az állampolgár Cikk
Az Országgyűlés tavaly decemberben elfogadta a 2023. évi CIII. törvényt, melynek keretében megkezdődött a digitális állam és az állami szolgáltatások digitális térbe való költöztetése. Ennek a folyamatnak a megnevezése a digitális állampolgársági program, vagy közismertebb, rövidített nevén a DÁP. A program számos lehetőséget és funkciót kínál, amelyek egy része már most is alkalmazható, míg többségét a jövőben folyamatosan vezetik majd be. Az alábbiakban röviden és összefoglaló jelleggel ismertetjük a DÁP lényegét és annak funkcióit, majd arra is kitérünk, hogy a DÁP megjelenése mennyiben érinti a most alkalmazott azonosítási (pl. ügyfélkapu, ügyfélkapu+), valamint hitelesítési (AVDH) lehetőségeket.
Szolgáltatáskiesés várható az ÁNYK-nál Cikk
Karbantartás lesz az Azonosításra Visszavezetett Dokumentumhitelesítés (AVDH) háttérrendszerén 2024. augusztus 9-én, pénteken, 20 óra és 21 óra között – írja honlapján a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV).
Hasznos funkciók az ügyfélkapun: elektronikus aláírás, rendelkezési nyilvántartás Cikk
Cikksorozatunk első részében röviden összefoglaltuk, hogy milyen feltételekkel és hogyan tud valaki ügyfélkapufiókot regisztrálni. A második részben az ügyfélkapu egyes jobban, vagy talán kevésbé ismert felhasználási lehetőségeivel foglalkozunk.
Súlyos üzemzavar alakult ki az állami e-aláírásnál (AVDH) Cikk
Az AVDH az állam által biztosított ingyenes e-aláírás, ami számos űrlap benyújtásához kötelező kellék. Az AVDH néhány napja még csak akadozott, majd 2024. 03. 19-én karbantartották, ami nem sikerülhetett jól, mert az AVDH azóta se megy – írja közleményében a Magyar Könyvelők Országos Egyesülete (MKOE).
AVDH hitelesítés Kérdés
Elektronikus aláírás – sokan nem is ismerik, de jövőre nem tudjuk megkerülni a használatát Cikk
Míg a különböző technológiákon alapuló, illetve változatos eszközök segítségével létrehozott elektronikus aláírások jó ideje részesei a gazdasági életnek, a magyar lakosság tagjai az elektronikus aláírások közül leggyakrabban kézzel írt, azaz érintőképernyőn digitális tollal létrehozott elektronikus aláírással találkoznak a mindennapjaik során. Ez változik meg 2024 februárjától, amikoris életbe lép az a jogszabály, amely a társadalom széles rétege számára szükségessé teszi az elektronikus aláírás használatát: az új ingatlan-nyilvántartási törvény, illetve annak végrehajtási rendelete előírja, hogy a tulajdonjog-bejegyzési engedélyt egy arra rendszeresített űrlapon kell létrehozni, amelyet elektronikus aláírás elhelyezésével vagy azonosításra visszavezetett dokumentumhitelesítés (AVDH) szolgáltatással kell hitelesíteni – foglalja össze a Niveus Legal | Halmos és Jánosi Ügyvédi Iroda.
Online cégalapítás: új eljárás vagy csak újragombolás? Cikk
Bár a cégbejegyzés számos lépése korábban is elektronikus volt, mégis volt néhány kötelező, személyes jelenlétet igénylő eljárási metódus, amely nélkül a cégalapítás nem volt megvalósítható. A cégtörvény augusztus elseje óta hatályban levő módosítása azonban lehetővé teszi, hogy kizárólag online módon, személyes megjelenés és papíralapú iratok nélkül is céget lehessen alapítani.
A nap kérdése: munkaszerződések esetében jogilag szabályos-e az elektronikus aláírás? Cikk
Munkaszerződések aláírása lehetséges-e, jogilag biztonságos-e elektronikus aláírással? Ha igen, melyik fajta aláírás elfogadható? Például AVDH megfelelő-e a magánszemély részéről, akár a cég részéről is? Ugyancsak a cég részéről szerződések vagy kilépő dokumentumok aláírására az AVDH elfogadható-e, vagy milyen típusú aláírás fogadható el? – kérdezte olvasónk. Dr. Hajdu-Dudás Mária ügyvéd válaszolt.
Képviselet Kérdés
AVDH és EGYKE aláírása Kérdés
Elektronikusan, otthonról végezhető ügyek: lassan minden megoldható személyes megjelenés nélkül Cikk
Tudta, hogy ha van ügyfélkapuja, van elektronikus aláírása is? Tudta, hogy ezzel a megírt iratait ki sem kell nyomtatnia, és máris használható közigazgatási vagy akár cégek, magánszemélyek egymás közötti ügyeiben? Cégek alapítása, változásbejegyzése során sem kell már megjelenni az ügyvéd előtt, Skype-on, ügyfélkapus aláírással készülnek a cég bejegyzései. Ismeri az ügyfélkapu azon beállítását, hogy közigazgatási, önkormányzati leveleit ne postán, hanem ügyfélkapun kapja meg, így elkerülve a postai sorban állást? Használta már az e-papír, e-cégbetekintő, e-földhivatal szolgáltatásait? A járvány talán egyetlen jó oldala, hogy széles körben használhatóvá váltak az online e-szolgáltatások, ezzel megkönnyítve mindenki életét, nem beszélve arról, hogy nem kell papírt használnunk.
Az adó- és vámhatóság előtti képviselet bejelentése Cikk
Hogyan kell bejelenteni, mi az eljárás, ha az adózót meghatalmazott képviseli az adóhatóság előtt? Összefoglaltuk.