15 találat a(z) AVDH cimkére

NAV: üzemszünet, szolgáltatáskiesés március 5-én és 6-án Cikk

Március 5-én, illetve 6-án karbantartás lesz a NAV vámszakterületi külső kapcsolatait kiszolgáló adatbázison és az AVDH háttérrendszerén – írja honlapján a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV).

Itt az új digitális aláírás – elektronikus aláírások típusai magánszemélyeknek és cégvezetőknek Cikk

A tavalyi évben hatályba lépett DÁP-törvény (a digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól szóló 2023. évi CIII. törvény) alapján az azonosításra visszavezetett dokumentumhitelesítés-szolgáltatás (AVDH) használata 2024. december 31. napjáig volt biztosított. Az AVDH szolgáltatás 2025. január 1-jétől nem használható. Helyette bevezetésre került a DÁP eAláírás, amely ingyenesen elérhető a Digitális Állampolgár mobilalkalmazásban regisztrált felhasználók számára – írja közleményében a Jaczkovics Ügyvédi Iroda.

MKOE: az NGM jogellenesen tovább használtatná az AVDH-t Cikk

Az NGM akár jogszabálysértés árán is szembehelyezkedik az AVDH megszüntetésével. Az illetékes főosztály egy irreleváns törvényi szakaszra hivatkozva fenntartja az AVDH érvényességének látszatát. Tény, hogy enélkül leállna a gazdálkodók körében a munkaügyi hivatali ügyek intézése is. A helyes megoldás persze az AVDH jogi státuszának visszaállítása lenne, legalább 2025.10.31-ig, hiszen az integrált használatát már eddig a dátumig már meghosszabbították – olvasható a Magyar Könyvelők Országos Egyesülete (MKOE) közleményében, tájékoztatott az MTI.

Változás az elektronikus ügyintézésben, azaz hogyan válhat hivatalosan is digitálissá az állampolgár Cikk

Az Országgyűlés tavaly decemberben elfogadta a 2023. évi CIII. törvényt, melynek keretében megkezdődött a digitális állam és az állami szolgáltatások digitális térbe való költöztetése. Ennek a folyamatnak a megnevezése a digitális állampolgársági program, vagy közismertebb, rövidített nevén a DÁP. A program számos lehetőséget és funkciót kínál, amelyek egy része már most is alkalmazható, míg többségét a jövőben folyamatosan vezetik majd be. Az alábbiakban röviden és összefoglaló jelleggel ismertetjük a DÁP lényegét és annak funkcióit, majd arra is kitérünk, hogy a DÁP megjelenése mennyiben érinti a most alkalmazott azonosítási (pl. ügyfélkapu, ügyfélkapu+), valamint hitelesítési (AVDH) lehetőségeket.

Szolgáltatáskiesés várható az ÁNYK-nál Cikk

Karbantartás lesz az Azonosításra Visszavezetett Dokumentumhitelesítés (AVDH) háttérrendszerén 2024. augusztus 9-én, pénteken, 20 óra és 21 óra között – írja honlapján a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV).

Hasznos funkciók az ügyfélkapun: elektronikus aláírás, rendelkezési nyilvántartás Cikk

Cikksorozatunk első részében röviden összefoglaltuk, hogy milyen feltételekkel és hogyan tud valaki ügyfélkapufiókot regisztrálni. A második részben az ügyfélkapu egyes jobban, vagy talán kevésbé ismert felhasználási lehetőségeivel foglalkozunk.

Súlyos üzemzavar alakult ki az állami e-aláírásnál (AVDH) Cikk

Az AVDH az állam által biztosított ingyenes e-aláírás, ami számos űrlap benyújtásához kötelező kellék. Az AVDH néhány napja még csak akadozott, majd 2024. 03. 19-én karbantartották, ami nem sikerülhetett jól, mert az AVDH azóta se megy – írja közleményében a Magyar Könyvelők Országos Egyesülete (MKOE).

AVDH hitelesítés Kérdés

Elektronikus aláírás – sokan nem is ismerik, de jövőre nem tudjuk megkerülni a használatát Cikk

Míg a különböző technológiákon alapuló, illetve változatos eszközök segítségével létrehozott elektronikus aláírások jó ideje részesei a gazdasági életnek, a magyar lakosság tagjai az elektronikus aláírások közül leggyakrabban kézzel írt, azaz érintőképernyőn digitális tollal létrehozott elektronikus aláírással találkoznak a mindennapjaik során. Ez változik meg 2024 februárjától, amikoris életbe lép az a jogszabály, amely a társadalom széles rétege számára szükségessé teszi az elektronikus aláírás használatát: az új ingatlan-nyilvántartási törvény, illetve annak végrehajtási rendelete előírja, hogy a tulajdonjog-bejegyzési engedélyt egy arra rendszeresített űrlapon kell létrehozni, amelyet elektronikus aláírás elhelyezésével vagy azonosításra visszavezetett dokumentumhitelesítés (AVDH) szolgáltatással kell hitelesíteni – foglalja össze a Niveus Legal | Halmos és Jánosi Ügyvédi Iroda.

Online cégalapítás: új eljárás vagy csak újragombolás? Cikk

Bár a cégbejegyzés számos lépése korábban is elektronikus volt, mégis volt néhány kötelező, személyes jelenlétet igénylő eljárási metódus, amely nélkül a cégalapítás nem volt megvalósítható. A cégtörvény augusztus elseje óta hatályban levő módosítása azonban lehetővé teszi, hogy kizárólag online módon, személyes megjelenés és papíralapú iratok nélkül is céget lehessen alapítani.

A nap kérdése: munkaszerződések esetében jogilag szabályos-e az elektronikus aláírás? Cikk

Munkaszerződések aláírása lehetséges-e, jogilag biztonságos-e elektronikus aláírással? Ha igen, melyik fajta aláírás elfogadható? Például AVDH megfelelő-e a magánszemély részéről, akár a cég részéről is? Ugyancsak a cég részéről szerződések vagy kilépő dokumentumok aláírására az AVDH elfogadható-e, vagy milyen típusú aláírás fogadható el? – kérdezte olvasónk. Dr. Hajdu-Dudás Mária ügyvéd válaszolt.

Képviselet Kérdés

AVDH és EGYKE aláírása Kérdés

Elektronikusan, otthonról végezhető ügyek: lassan minden megoldható személyes megjelenés nélkül Cikk

Tudta, hogy ha van ügyfélkapuja, van elektronikus aláírása is? Tudta, hogy ezzel a megírt iratait ki sem kell nyomtatnia, és máris használható közigazgatási vagy akár cégek, magánszemélyek egymás közötti ügyeiben? Cégek alapítása, változásbejegyzése során sem kell már megjelenni az ügyvéd előtt, Skype-on, ügyfélkapus aláírással készülnek a cég bejegyzései. Ismeri az ügyfélkapu azon beállítását, hogy közigazgatási, önkormányzati leveleit ne postán, hanem ügyfélkapun kapja meg, így elkerülve a postai sorban állást? Használta már az e-papír, e-cégbetekintő, e-földhivatal szolgáltatásait? A járvány talán egyetlen jó oldala, hogy széles körben használhatóvá váltak az online e-szolgáltatások, ezzel megkönnyítve mindenki életét, nem beszélve arról, hogy nem kell papírt használnunk.

Az adó- és vámhatóság előtti képviselet bejelentése Cikk

Hogyan kell bejelenteni, mi az eljárás, ha az adózót meghatalmazott képviseli az adóhatóság előtt? Összefoglaltuk.

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Telekértékesítés áfája

dr. Bartha László

adójogi szakjogász

Orvosi gép vásárlása fordított vagy egyenes áfás?

dr. Bartha László

adójogi szakjogász

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2025 március
H K Sze Cs P Sz V
24 25 26 27 28 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6

Együttműködő partnereink