2820 találat a(z) számlázás cimkére
Wordben kiállított, számlával egy tekintet alá eső okirat Kérdés
Tisztelt Szakértő! Számlával egy tekintet alá eső okiratot készíthetek Wordben, természetesen folyamatos sorszámozással, szigorú számadású nyilvántartás vezetésével?
Számlázás Kérdés
Tisztelt Szakértő! Elfogadható az a számlázási gyakorlat melyben egy számlán belül kezelik az adott értékesítést és mínusz előjellel egy régebbi áru visszavételét (minőségi vagy egyéb ok miatt), vagy külön számlát és számlát helyettesítő bizonylatot kell kiállítani? Köszönöm!
Ingatlan-bérbeadáshoz kapcsolódó üzemeltetési költség számlázása Kérdés
Tisztelt Szakértő! Egy irodaház főtevékenysége saját tulajdonú, bérelt ingatlan bérbeadása, üzemeltetése. A társaság a bérleti szerződés szerint bérleti díjat számláz havonta, fix összegben. A bérleti díj mellett üzemeltetési költség is számlázásra kerül, az alábbiak szerint: az üzemeltetési díj elszámolásáról a szerződés úgy rendelkezik, hogy az irodaház havonta rendszeresen, üzemeltetésidíj-előleget, átalány jelleggel számláz, majd a tárgyévet követő 90 napon belül a kigyűjtött költségek alapján elszámol, és a különbözetet kiszámlázza a bérlők felé, részletező melléklet alapján. Az üzemeltetési költségek az irodaház üzemeltetésére elszámolt költségek, bérelt alapterület alapján vannak az év végi elszámolásnál felosztva. Tartalmát tekintve liftkarbantartás, portaszolgálat, közös terület takarítása, szemétszállítás stb. Ennek megfelelően az üzemeltetési díj havonta számlázásra kerül. Az egyeztetési eljárás után az éves korrekciós számlát tárgyévet követően állítják ki. Véleményem szerint előlegként kellene elszámolni a havonkénti üzemeltetési bevételt, előlegbekérő, illetve a kapott összegről kiállított előlegszámla alapján. Az éves elszámolás szerint a tárgyévet követően egyösszegű számlát kell kiállítani. Kérdés: elfogadható-e az előleg átalány jellegű számlázása, és az éves különbözet külön számlázása a fentiek szerint? Köszönettel.
Fuvarszervezés áfája Kérdés
Tisztelt Szakértő! Az alábbi kérdésben kérném a segítségét: Magyar vállalkozás („A” vállalkozás) teherfuvarok szervezésével, adásvételével foglalkozik. Tehát nem saját termékeket szállíttat, hanem fuvarközvetítéssel foglalkozik. A fuvarok megrendelői magyar adóalanyok („B” vállalkozás), akiknek így az „A” vállalkozás 27 százalék áfával növelt, belföldi ÁFA-s számlát bocsát ki. A fuvarokat EU-s országban lévő szállítási tevékenységgel foglalkozó vállalkozásokkal („C” vállalkozás) végezteti el az „A”vállalkozás, amelyek így közösségi szolgáltatásnyújtásról adnak számlát az „A” vállalkozásnak. Abban az esetben, ha „A” vállalkozás és „B” vállalkozás közé belép egy EU-s székhelyű fuvarközvetítő cég, akkor helyes-e az alábbi eljárási mód? „B” magyar vállalkozás megrendeli a fuvart „D” EU-s vállalkozástól. „D” vállalkozás megbízza „A” magyarországi vállalkozást a fuvar szervezésével. „A” magyar vállalkozás megbízza „C” EU országbeli szállítással foglalkozó céget a fuvar elvégzésével. Helyes-e az alábbi számlázási folyamat? „D” vállalkozás közösségi szolgáltatásnyújtást számláz „B” magyar vállalkozásnak. „A” magyar vállalkozás közösségi szolgáltatásnyújtást számláz „D” EU-s vállalkozásnak. „C” EU-s szállítással foglalkozó vállalkozás közösségi szolgáltatásról állít ki számlát „A” magyar vállalkozásnak? Válaszát előre is köszönöm!
Ingatlanértékesítés részletfizetéssel Kérdés
Tisztelt Adótanácsadó! Cégünk egy kétszintes, egylakásos lakóházat értékesít. Az ingatlan még még épül, az adásvételi szerződésben a következők lettek meghatározva: 1.) Magánszemély vevő az adásvételi szerződés aláírásával egyidejűleg x millió forintot foglalóként fizet meg az eladó részére. 2.) A vevő vételárelőleget fog fizetni részletekben a teljes ház megépítéséig (használatba vételéig), az ingatlanátadásra 2018. december végén kerül sor. Kérdésem, hogy a számlákat a szerződésben meghatározott foglaló átadásakor és a vételárelőlegek átutalásakor kell-e kiállítani az utalás teljesítési időpontjával? Továbbá a teljes vételár tartalmazza a garázs árát is (a garázs a ház része, és egy helyrajzi számon van), ami 27 százalék áfás, a vevő részteljesítésekben utal, így a garázs vételárát mikor kell érvényesítenem? Köszönettel.
Katás egyéni vállakozás – közeli hozzátartozó Kérdés
Tisztelt Szakértő! Katás egyéni vállalkozást tervezek indítani tanácsadási tevékenységgel. Most olvastam ezt a cikküket, és az ahhoz kapcsolódó hozzászólást: https://adozona.hu/kata_kiva/Kft_ugyvezetoje_kataskent_a_sajat_cegenek_s_0MJ5Q1?FullComment=true Kérdésem: számlázhatok-e katás egyéni vállakozóként a testvéremmel közös kft.-nknek, ahol 50-50 százalékos tulajdonosok vagyunk? (A hozzászólás alapján erre nincs lehetőség.) A tanácsadást önálló tevékenységként, saját eszközeimen és saját telephelyemen végezném, ami eltér a közös cég telephelyétől. Válaszát előzetesen is köszönöm, üdvözlettel: Zsuzsa
Ügyvezetői teendők ellátása katás vállalkozóként Kérdés
Tisztelt Adózóna! A 2018.10.07-i kérdésre adott válaszból közölt cikkükhöz kapcsolódóan szeretném megkérdezni, hogy egy kft. ügyvezetői teendőinek ellátása számlázható-e akkor, ha a magánszemély nem tagja a kft.-nek? Tudomásom szerint az ügyvezetői feladatokat munkaviszonyban és megbízási jogviszonyban lehet ellátni, amennyiben nem tagja a vállalkozásnak a magánszemély. Válaszukat előre is köszönöm.
Kft. ügyvezetője katásként a saját cégének számláz Cikk
Egy kft.-nek két nyugdíjas tagja egyben katás egyéni vállalkozó is, és beszámláz a saját cégének. Az egyik tag mint katás vállalkozó megbízási szerződés alapján ügyvezetői feladatokról állít ki számlát a cége felé. A másik tag – szintén megbízási szerződés alapján – ügyviteli feladatokról állít ki számlát mint katás vállalkozó a saját kft.-jének. Egyik tag után sem fizet semmilyen járulékot vagy adót a kft. Rendben van ez járulékfizetés és adózás szempontjából? Nem merülhet fel a színlelt szerződés kérdése? – kérdezte olvasónk. Szipszer Tamás adószakértő válaszolt.
Fordított áfa Kérdés
Tisztelt Szakértő! Fordított áfával kapcsolatos a kérdésem. Épületgépészeti munkákat végez a cég, egy szerződésben vállalja a sprinkler-, víz-, fűtés-, gázszerelési munkák elvégzését. A fordított áfa egyik feltétele, hogy építésiengedély- (vagy bejelentés-) köteles legyen. Ezen munkák közül csak a gázszerelés engedélyköteles, a többi nem (nem lehetséges megbontani külön csak gázszerelésre a szerződést, mert egyszerre készül minden). Kérdés: 1. Fordított áfás számlát kell kiállítani erről a munkáról? (Két áfakörbe tartozó gazdálkodó áll egymással kapcsolatban, ingatlanhoz köthető szolgáltatást végeznek.) 2. Fordított áfás számlát kell kiállítani a fenti munka épületgépészeti tervdokumentációja elkészítéséről? (Csak a gázterv engedélyköteles, a többi nem, és nem lehet megbontani a tervkészítést.) Üdvözlettel: Mesterszámvitel Kft.
Számla helye az áfabevallásban Kérdés
Tisztelt Szakértő! 1. Ügyfelem (havi áfabevalló) a kimenő számláján helytelenül tüntette fel az áfa teljesítési időpontját. Határozott időre szóló számlázásnál szeptemberi teljesítést tüntetett fel augusztus helyett, illetve az augusztusban a bankszámlájára befolyt előleghez szeptemberi teljesítésű számlát állított ki. Mindkét esetben későbbi dátumot tüntetett fel (tévedésből) a számlákon, mint ahogy azokat be kellene vallani. A hibára felhívtam a figyelmét, de a számlát nem helyesbítette. Könyvelőként, a hibás számla ellenére nekem augusztusban vagy szeptemberben kell az áfabevallásban szerepeltetni a fizetendő áfát? 100 ezer forint áfa felett, ha augusztusban szerepeltetem, az ügyfél pedig szeptemberi teljesítéssel közölte az online adatszolgáltatásban, jelent-e ez problémát? Egyáltalán könyvelőként felülbírálhatom-e a számlán szereplő dátumokat, annak érdekében, hogy a megfelelő bevallásba kerüljenek a számlák? 2. Ugyanez a probléma bejövő számla esetén is. Ügyfelem hibás számlát fogadott be, amire felhívtam a figyelmét, de a számla javíttatása nem történt meg. A bejövő számlán (akár hónapon belül is) rossz teljesítési időpont van feltüntetve. Augusztusi teljesítést tüntettek fel szeptemberi helyett vagy augusztusi a teljesítés, de másik napot tüntettek fel augusztuson belül, mint amit kellett volna. Sok esetben már akkor kapom meg a számlákat, amikor már pénzügyileg teljesítették és a számlakibocsátó nem hajlandó kijavítani. Mi a teendő a levonási jog érvényesítéséhez?
Ingatlan-bérbeadás késedelmes számlázása Kérdés
Tisztelt Szakértő! Bérbeadó folyamatos szolgáltatást nyújt bérbevevőnek 1 darab reklámhordozó kihelyezésére, vagy annak fenntartására. Ekkor a bérlő úgynevezett fenntartási bérleti díj fizetésére köteles, melynek összege a bérleti díj 40 százaléka. A szerződés szerint a fenntartási díj fizetése a bérbeadó számlája alapján negyedévente történik átutalással, a negyedév 3. hónapjának utolsó napja a fizetési határidő. A felek mindezt 2013.01.01-én írásbeli szerződésben rögzítették, azonban a számlák kiállítása 2013. 04. negyedévétől elmaradt, így a pénzügyi elszámolás sem történt meg. A bérbeadó a szolgáltatást mégis tovább nyújtja a mai napig partnerének, a felek a szolgáltatás fenntartása ellenére nem számoltak el egymással, így most a teljes, 2013.10.01-jétől 2018. 09.30-ig tartó időszakra (5 év) vonatkozóan rendezni szeretnék a helyzetet mind pénzügyi, mind adó szempontból. Most történne meg a számlák kiállítása is visszamenőleg. A fentiekben említett időszak vonatkozásában a bérbeadó tartalmilag ugyanazt a szolgáltatást nyújtja a bérbevevő számára (fenntartási bérleti díj). A kérdés a folyamatosan nyújtott szolgáltatás teljesítési időpontjának és az ügyletek adóalapjának meghatározására vonatkozik. Mely időszakban, milyen teljesítési időpont a szabályos, ha a visszamenőleges számlák kiállítása a mai nap, és milyen következményekkel, szankciókkal számolhatnak a felek? Válaszát köszönöm!
Magánszemély: bérbeadás számlázása Kérdés
Tisztelt Szakértő! Magánszemély továbbszámláz bérleti díjat. Neki jövedelme nem származik belőle. Egyéni vállalkozótól bérli és több egyéni vállalkozónak számlázza tovább. Feltétlenül kell neki adószámot kérnie bérbeadáshoz? Illetve mi a helyzet az adóelőleg-levonással számviteli bizonylat esetén, vagy ha kell az adószám, akkor számla esetén? Köszönöm segítségét.
Társasházak kezelésének megvásárlása Kérdés
Tisztelt Szakértő! Cégünk társasházak kezelésével foglalkozik. Egy másik társasházkezelő cégtől átvenné pár társasház kezelését, ellenérték fejében. 1,/ A másik cégnek áfás számlát kell kibocsátania? 2,/ A mi könyvelésünkben ezt a "vásárlást" hogyan kell elszámolni? 3,/ Kell-e valami egyébre is figyelemmel lennünk? Előre is köszönöm válaszukat. Üdvözlettel: Léderer Györgyné
Számlázás a múltra, jelenre, jővőre Kérdés
Tisztelt Szakértő! Társaságunk 1999 óta ingatlanbérleti szerződéses kapcsolatban áll egy szállítócéggel, amely havonta bérleti díjat és rezsiköltséget számlázott ki társaságunk részére. A partner 2012.01.01-től 2017.12.31-ig nem számlázott bérleti díjat és rezsiköltséget társaságunk részére, mert az ingatlanokkal kapcsolatban vita alakult ki közöttünk, majd pert kezdeményezett ellenünk. Az ingatlan folyamatos használata társaságunk részéről azóta is fennáll. A két cég közötti tárgyalások, egyeztetések után szállítópartnerünk 2018.07.31-én új szerződést kötött társaságunkkal, melyben azt is rögzítettük, hogy az 1999-ben kötött megállapodást megszűntnek tekintjük. Az új szerződésben megállapított díj tartalmazza a korábbi évekre (2012.01-2017.12.31.) vonatkozó bérleti díjat, közös költséget és rezsiköltséget, melyet beszámítással rendezettnek tekintettek a felek. Nem tér ki a szerződés a számlázási kötelezettség gyakoriságára visszamenőleges számviteli elszámolására, időszakok számlázására. A beszámítás úgy történik, hogy társaságunk a fenti szállítóval névjegyhasználati díjról 2018.08.01-ei hatállyal 2056-ig új szerződést kötött ugyanazon összegben, mint az előző megállapodásban szereplő múltbeli díjak értéke. Az új szerződés pontjai között szerepel, hogy a névhasználati díj összege tartalmazza a 2009. év óta folyamatos használati díjat is. A két szerződés így pénzügyileg rendezettnek tekintendő, egymással szemben követelés nincs. Kérdéseink a két fél számlázására vonatkoznak. – Társaságunk hogyan és mikorra számláz, áfa szempontjából mely időszakra kell a számlát kiállítanunk? – Helyesen járunk el, ha egy számlát állítunk ki folyamatos teljesítéssel, melyben a számlakiállítás dátuma lesz a teljesítés időpontja, mivel 2056-ig egy összegben számlázunk? – A partnerünktől is egy számlát fogadhatunk be, vagy a múltbéli időszakra vonatkozóan évenként vagy havonként megbontva köteles a számlát kiállítani.(áfa-önellenőrzés stb.)? Várjuk mielőbbi szíves válaszukat. Köszönettel!
Számlázás teljesítést megelőzően Kérdés
Tisztelt Szakértő! Társaságunk termékek értékesítését végzi, úgy, hogy az árukat kiszállítja különféle partneri címekre, címenként olykor jelentős számú és fajtájú árucikket szállítva. A áruk ellenértékének kifizetése készpénzzel történik az áru átadásának napján. A számla kiállítása (számlázóprogram segítségével) azonban a szállítást megelőző napon (a termékek felrakodásakor, előkészítendő a következő napra), tekintettel arra, hogy a fuvarozást végző kollégát mentesítsük a helyszíni adminisztráció alól. Így a számla kiállításának időpontja egy nappal korábbi mint az ellenérték kifizetésének és az áru átadásának napja, a teljesítés időpontja viszont "jövő idejű", az akkor még valószínűsített teljesítés napja (az ügylet mindig teljesedésbe megy), a fizetés módja pedig készpénz. Kérem megtisztelő állásfoglalását az eddig folytatott gyakorlattal kapcsolatban, különös tekintettel egy esetleges adóhatósági ellenőrzés során felmerülő jogkövetkezményre. Megtisztelő válaszát előre is köszönöm!