6 pontban arról, miért éri meg kiszervezni a bérszámfejtést

  • BrandContent

Talán nem is gondolnánk, de egy vállalat működésében az egyik legérzékenyebb és legnagyobb felelősséggel járó háttértevékenység a bérszámfejtés. Ide tartozik többek között a bérkifizetések pontossága, az adatszolgáltatások hibátlan teljesítése és az IT-rendszerek megbízhatósága – mind olyan tényezők, amelyek kritikus szerepet játszanak a vállalatok működésében. Nem meglepő, hogy egyre több cég dönt a bérszámfejtés kiszervezése mellett.

És hogy miért éri meg külső cég segítségét kérni? Az alábbiakban hat nyomós érvet mutatunk be, hogy miért lehet ez a lépés hosszú távon is megtérülő döntés – a 30 éve működő, piacvezető outsourcing vállalat, a NEXON tapasztalt szakértői tippjeivel kiegészítve.

Kiszámítható és tervezhető költségek

A kiszervezett bérszámfejtés nagy előnye a pénzügyi tervezhetőség. Mivel a havidíjas elszámolás követi az aktuális létszámot és a szolgáltatási szerződésben (SLA) rögzített feladatokra épül, pontosan tervezhetünk a költségével is – figyelembe véve nemcsak a bérügyintézők bérét és képzését, hanem az IT-rendszerek fenntartását, a szoftverek díjait és az esetleges hibákból fakadó bírságokat is.

Fontos, hogy a kiszervezés és a házon belüli bérszámfejtés költségének összehasonlításakor vegyük figyelembe az egyéb költségeket és az esetleges elkövetett hibákból eredő bírságok költségét is.

Rugalmasság és skálázhatóság

A vállalati működés természetéből fakadóan a munkavállalói létszám időről időre változik. Egy megbízható szolgáltató ehhez könnyedén tud alkalmazkodni, így nem okozhat gondot a fluktuáció, a szabadságolás, vagy az egyéb távollét sem. A szolgáltató garantálja a folyamatos rendelkezésre állást és a magas szintű szaktudást, így akár bővül, akár csökken a létszám, a bérszámfejtés minősége és pontossága nem változik.

A kiszervezés alfája és omegája a pontosan rögzített SLA, azaz szolgáltatói szerződés. Érdemes előre lefektetni a határidőket, feladatokat és költségeket, hiszen így lesz egyértelmű és mérhető a teljesítés.

Stratégiai HR-feladatokra fókuszálás

A bérszámfejtés és a kapcsolódó adminisztratív feladatok rengeteg időt és kapacitást emésztenek fel a HR-oldalon. Ha ezt a feladatkört kiszervezik, a HR újra fókuszálhat a valóban stratégiai területekre: a tehetségmenedzsmentre, a munkavállalói élmény fejlesztésére vagy a teljesítményértékelésre. Ez nemcsak a HR-osztály hatékonyságát növeli, de hozzájárul a munkáltatói márka építéséhez is.

Minden esetben olyan szolgáltatót érdemes választani, amely digitális, önkiszolgáló HR-rendszert is kínál – ez még inkább csökkenti a HR-terheket és növeli a dolgozói elégedettséget.

Modern IT-infrastruktúra és adatbiztonság

A bérszámfejtés során érzékeny, személyes adatok kezelése történik, így az informatikai háttér kulcsszerepet játszik. A kiszervezett szolgáltatók olyan IT-infrastruktúrával rendelkeznek, amely biztosítja az adatok hosszú távú, biztonságos tárolását, a folyamatos rendszerfrissítést, valamint a GDPR-nak megfelelő működést. Ez a biztonság és megbízhatóság házon belül gyakran nehezen és költségesen valósítható meg. Így a szolgáltató kiválasztásakor kiemelt szempont legyen a független szakértő által auditált informatikai háttér és az adatbiztonsági tanúsítványok megléte.

Jogszabálykövetés és felelősségvállalás

Egy profi outsourcing szolgáltató nemcsak elvégzi a feladatokat, de felelősséget is vállal értük. A jogszabályok gyors és gyakori változásait pontosan követő, tapasztalt szakértők a legfrissebb jogszabályi környezetet követve, gyakorlatilag első lépcsős adóhatóságként dolgoznak, és a hibák minimalizálása érdekében folyamatos képzésen vesznek részt. Amikor szolgáltatót keres cégének, kérdezzen rá, hogy a szolgáltató rendelkezik-e olyan felelősségbiztosítással, amely fedezi a hibás teljesítésből eredő károkat.

Komplex szolgáltatási csomag és kiváló munkavállalói élmény

A bérszámfejtés kiszervezése gyakran más HR-adminisztratív feladatokra is kiterjed: cafeteria-kezelésre, TB-ügyintézésre vagy épp munkaszerződések nyilvántartására. A modern outsourcing szolgáltatók önkiszolgáló megoldásokat kínálnak a dolgozók számára is, akik így mobilon keresztül, bárhonnan elérhetik saját bérjegyzéküket, jelenléti ívüket vagy cafeteria nyilatkozatukat. Ez nemcsak a HR-osztály terheit csökkenti, de növeli a munkavállalói elégedettséget is – hiszen a kényelmes, digitális megoldásokat a dolgozók is értékelik.

„A bérszámfejtés kiszervezése nemcsak hatékonyabb, hanem biztonságosabb is”

A Budapest Business Journal 2024-es rangsora szerint ismét a NEXON áll az élen a hazai HR-outsourcing és bérszámfejtési szolgáltatók között. “A NEXON hosszú távú sikere abban rejlik, hogy a technológiai megoldásokat és a humán szakértelmet egyensúlyba hozva nyújt magas színvonalú szolgáltatásokat” – nyilatkozta Hajdú Szilvia, a NEXON Szolgáltatások terület igazgatója. Tapasztalt, folyamatosan képzett szakértői csapattal dolgoznak, amely több mint 370 ügyfél 77 ezer munkavállalójának bérszámfejtését látja el. Hangsúlyozta: a rugalmasan alakítható szolgáltatások és a saját fejlesztésű, stabil szoftverplatform teszik lehetővé, hogy kis- és nagyvállalatokat egyaránt ki tudjanak szolgálni.

A bérszámfejtési piacot befolyásoló trendek kapcsán arról beszélt, hogy az emelkedő bérköltségek hatására a cégek egyre költségtudatosabbak, és egyre többen ismerik fel a kiszervezés költséghatékonyságát. Hozzátette, hogy a multinacionális vállalatoknál megfigyelhető a globális outsourcing irányába történő elmozdulás, ám a helyi szabályozási környezet miatt továbbra is szükség van megbízható hazai partnerekre.

A szektort érintő kihívások között a szakemberhiányt nevezte meg a legsúlyosabb problémaként. Ennek kezelésére a vállalat megújította belső képzési rendszerét, fejlesztette mentorprogramját, valamint nagy hangsúlyt fektet a munkatársak megtartására – például versenyképes juttatásokkal, bónuszokkal és rugalmas munkavégzéssel.

Az új ügyfelekkel való együttműködésről szólva kifejtette, hogy minden esetben a cég folyamatai és igényei mélyreható feltérképezésével kezdik a közös munkát. Céljuk, hogy hatékony, már bevált standard megoldásokat alkalmazzanak, és teljes körű támogatást nyújtsanak az átállás során.

A jövőbeli tervekről szólva Hajdú Szilvia elmondta, hogy 2024 végén indították el a szolgáltatásaikra vonatkozó ügyfélelégedettség-felmérést, amely alapján 2025-ben már konkrét fejlesztéseket is bevezetnek. A visszajelzéseket ezentúl félévente gyűjtik, hogy szolgáltatásukat folyamatosan a partnerek igényeihez igazítsák. Ezen kívül bevezették a központi telefonos ügyfélszolgálatot, és jelentős érdeklődés mutatkozik a HR-outsourcing iránt is.

Kitért arra is, hogy a szolgáltatásuk részeként már elkezdték bevezetni új generációs eHR-rendszerüket, amely automatizmusokkal, workflow és dashboard megoldásokkal gyorsítja és biztonságosabbá teszi a folyamatokat. A rendszer könnyedén bővíthető, így hosszú távon is biztosítható a szolgáltatás fejlődése. Hangsúlyozta, hogy a NEXON minden esetben garantálja a jogszabályi megfelelést, az adatbiztonságot és a pontos számfejtést.

Végül tanácsként hozzátette: azoknak a vállalatoknak, amelyek még nem döntöttek a kiszervezés mellett, érdemes először az igényeiket és céljaikat pontosan meghatározni. A NEXON már az értékesítési folyamat során segít ezek azonosításában, és olyan megoldást kínál, amely nemcsak hatékony, hanem hosszú távon költségkímélő és biztonságos is.

A tartalom a NEXON megbízásából, a HVG BrandLab produkciójában készült. A cikk létrehozásában az adozona.hu szerkesztősége nem vett részt.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Cégek beolvadása

dr. Udvari Jesszika

MBA, ügyvéd

budlegal Ügyvédi Társulás tagja

Kedvezményezett átalakulás

Pölöskei Pálné

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2025 június
H K Sze Cs P Sz V
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6

Együttműködő partnereink