adozona.hu
Hasznos funkciók az ügyfélkapun: elektronikus aláírás, rendelkezési nyilvántartás
//adozona.hu/altalanos/ugyfelkapu_AVDH_elektronikus_alairas_rendel_1Y8VMJ
Hasznos funkciók az ügyfélkapun: elektronikus aláírás, rendelkezési nyilvántartás
Cikksorozatunk első részében röviden összefoglaltuk, hogy milyen feltételekkel és hogyan tud valaki ügyfélkapufiókot regisztrálni. A második részben az ügyfélkapu egyes jobban, vagy talán kevésbé ismert felhasználási lehetőségeivel foglalkozunk.
Főbb funkciók
Miután felhasználónevünkkel és jelszavunkkal sikeresen bejelentkeztünk az első cikk szerint létrehozott profilunkba, a megjelenő menüpontok alapján, illetve a https://magyarorszag.hu/ oldalon láthatjuk, hogy mennyi lehetőség tárul elénk az ügyek elektronikus úton való intézése terén.
Cikksorozatunk első, harmadik és negyedik része a szavakra kattintva érhető el. Ügyfélkapuval kapcsolatos további írásokat az Adózóna oldalán itt olvashat. |
Az érzékeltetés kedvéért a fontosabb, vagy a hétköznapokban gyakrabban hasznosítható ilyen folyamatok közé tartoznak az alábbiak:
- szja-tervezet átnézése, kiegészítése, módosítása vagy akár önálló online benyújtása, amivel eleget tehetünk adóbevallási kötelezettségünknek;
- anyakönyvi kivonatokhoz kapcsolódó ügyintézés;
- tajnyilvántartással kapcsolatos szolgáltatások, például a betegéletút lekérdezése (a szolgáltatás igénybevételéhez szükség van tajszámra);
- 90 napig érvényes erkölcsi bizonyítvány igénylése, amelyet nyolc nap alatt állítanak ki, évente 4 alkalommal illetékmentesen;
- földhivatali nyilvántartás elérése és szolgáltatások igénybevétele, pl. e-hiteles tulajdoni lap másolata vagy térképmásolat lekérése;
- adóazonosító jel, adóigazolvány igénylése;
- különböző gépjárművekkel kapcsolatos szolgáltatások, például a gépjárműkereső, melynek segítségével rendszám alapján kérhetők le a nyilvántartott gépjármű adatai;
- forgalmi engedéllyel kapcsolatos ügyintézés;
- bár a felsőoktatási intézményekbe a felvi.hu-n keresztül lehet jelentkezni, az azonosítás ügyfélkapun keresztül történik, továbbá a felsőoktatási információs rendszer (FIR) is ezen keresztül érhető el, mely tartalmazza az egyes intézmények, oktatók és hallgatók adatait.
A különböző ügyintézési folyamatoknál részletes tájékoztatást találunk többek között az ügyintézésre jogosultak köréről, határidőkről, eljáró szervekről, jogorvoslati lehetőségekről és a vonatkozó jogszabályokról is. Elég csupán rákeresnünk azon szolgáltatásra, amelyet igénybe szeretnénk venni, és a címre rákattintva megnyílik a tájékoztató az ügyintézés indítási gombbal egyetemben. Tovább könnyíti a kívánt szolgáltatás megtalálását, hogy azok különböző csoportokra (mint például család, egészségügy, vállalkozás) vannak bontva a képernyő bal oldalán az átláthatóság érdekében.
OLVASSA TOVÁBB, hogy megtudja, mi is az az AVDH, és mire jó, illetve miként tud meghatalmazást rögzíteni a rendelkezési nyilvántartásban ügyfélkapu segítségével!
Hozzászólások (1)
Kiváló cikk, de hiányzik belőle, hogy az AVDH egyben cégszerű aláírásként is szolgál.