hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Ügyfélkapu: amit a tárhelyről tudni érdemes

  • dr. Bohati Eszter, dr. Papp Anna Katalin LL.M.

A hivatalos szervek is egyre jobban törekednek arra, hogy a hivatali ügyekben a kapcsolattartás elektronikusan valósuljon meg elkerülve ezzel a személyes ügyintézéskor felmerülő időráfordítást és költségeket. E célból hozták létre a tárhelyet. Ez egy e-mail-fiókszerű felület a hivatalos dokumentumok és értesítések küldése és fogadása céljából, mely szignifikánsan egyszerűbbé teszi a felek közötti kommunikációt. Az oldal a vonatkozó jogszabályokban meghatározott biztonságos kézbesítési szolgáltatás. Cikksorozatunk harmadik részében a tárhely funkcióival foglalkozunk.

Tárhely létrehozása

Természetes személyek esetén a központi ügyfélregisztrációs nyilvántartásba (KÜNY) történő regisztrációhoz kötött. A regiszter tartalmazza az elektronikus azonosítási szolgáltatásokat igénybe vevő személyeket. Sokszor tapasztalható, hogy a levelező felület még mindig az ügyfélkapuhoz kötötten él a köztudatban, viszont az ügyfélkapu megléte mára már csak egyike azon azonosítási módoknak, amelyekkel ez a fajta hivatalos levelezés elérhető.

Cikksorozatunk első, második és negyedik része a szavakra kattintva érhető el. Ügyfélkapuval kapcsolatos további írásokat az Adózóna oldalán itt olvashat.

Beérkező üzenetek

A tárhelybe ezen az oldalon tud belépni a felhasználó, többek között ügyfélkapus felhasználónevének, illetve jelszavának megadásával. A belépést követően azonnal elérhetővé válnak a beérkezett üzenetek, melyeket a hivatalos szervek (például a NAV) küldtek. Az egyes üzenetekre kattintva felugrik az „üzenet részletei” ablak, mely tartalmazza az értesítés fontosabb adatait mint például a feladó szerv nevét, a dokumentum típusát, az érkeztetési számát és a jelenlegi tárolási helyet. Ahhoz, hogy meg tudjuk tekinteni magát az értesítést, az ablak jobb alsó sarkában a letöltés gombra kattintva tudjuk a csatolt dokumentumot menteni.

OLVASSA TOVÁBB cikkünket, hogy megtudja, mit tehet a beérkezett üzenetekkel, miként tud dokumentumot küldeni, mi a meghiúsulási igazolás, illetve milyen esetekben, milyen kimentési lehetőségek vannak!

A folytatáshoz előfizetés szükséges.
A teljes cikket előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink olvashatják el! Emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Kiküldetés nem saját gépjárművel

Lepsényi Mária

adószakértő

Magánszemély ingóságot értékesít

Lepsényi Mária

adószakértő

Egyéni vállalkozó, átalányadó

Lepsényi Mária

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 szeptember
H K Sze Cs P Sz V
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6

Együttműködő partnereink