149 találat a(z) ügyfélkapu cimkére
Ügyfélkapu+ 2025.01.16-tól Kérdés
Ügyfélkapu+, DÁP Kérdés
Változás az elektronikus ügyintézésben, azaz hogyan válhat hivatalosan is digitálissá az állampolgár Cikk
Az Országgyűlés tavaly decemberben elfogadta a 2023. évi CIII. törvényt, melynek keretében megkezdődött a digitális állam és az állami szolgáltatások digitális térbe való költöztetése. Ennek a folyamatnak a megnevezése a digitális állampolgársági program, vagy közismertebb, rövidített nevén a DÁP. A program számos lehetőséget és funkciót kínál, amelyek egy része már most is alkalmazható, míg többségét a jövőben folyamatosan vezetik majd be. Az alábbiakban röviden és összefoglaló jelleggel ismertetjük a DÁP lényegét és annak funkcióit, majd arra is kitérünk, hogy a DÁP megjelenése mennyiben érinti a most alkalmazott azonosítási (pl. ügyfélkapu, ügyfélkapu+), valamint hitelesítési (AVDH) lehetőségeket.
Ügyfélkapu+ egyéni vállalkozó esetében Kérdés
Biztosítási adatok lekérdezése, ellenőrzése ügyfélkapu segítségével Cikk
Az ügyfélkapun keresztül megannyi, az előző cikkekben ismertetetteken is túlmenő lehetőség tárul elénk, ha munkavállalóként vagy – az ott elérhető információk tekintetében – munkáltatóként kívánjuk igénybe venni azt. Releváns információkat kaphatunk a felhasználók jogviszonyáról és különböző jogszabályok alkalmazásával kapcsolatos tájékoztatókra kereshetünk, melyek a munkaviszonyhoz, munkajogi áttekintésekhez kapcsolódnak. Cikkünkben az ügyfélkapu-felhasználókat mint foglalkoztatottakat érintő fontosabb funkcióit vizsgáljuk meg.
Ügyfélkapu: amit a tárhelyről tudni érdemes Cikk
A hivatalos szervek is egyre jobban törekednek arra, hogy a hivatali ügyekben a kapcsolattartás elektronikusan valósuljon meg elkerülve ezzel a személyes ügyintézéskor felmerülő időráfordítást és költségeket. E célból hozták létre a tárhelyet. Ez egy e-mail-fiókszerű felület a hivatalos dokumentumok és értesítések küldése és fogadása céljából, mely szignifikánsan egyszerűbbé teszi a felek közötti kommunikációt. Az oldal a vonatkozó jogszabályokban meghatározott biztonságos kézbesítési szolgáltatás. Cikksorozatunk harmadik részében a tárhely funkcióival foglalkozunk.
Így kérdezhető le a KHR-státusz az ügyfélkapun keresztül Cikk
A KHR (Központi Hitelinformációs Rendszer) adatbázisnak rendkívül fontos szerepe van akkor, amikor valaki hitelt veszel fel, vagy éppen hitelkártyát, hitelkeretet igényel. Ha negatív státusszal szerepel az adatbázisban – például egy korábbi, nem szerződés szerint fizetett hitel miatt – akkor ez azt jelenti, hogy meghatározott ideig nem lesz hitelképes. Az ügyfélkapufiókon keresztül pillanatok alatt lekérdezhető a KHR-státusz, ráadásul költségmentesen.
Hasznos funkciók az ügyfélkapun: elektronikus aláírás, rendelkezési nyilvántartás Cikk
Cikksorozatunk első részében röviden összefoglaltuk, hogy milyen feltételekkel és hogyan tud valaki ügyfélkapufiókot regisztrálni. A második részben az ügyfélkapu egyes jobban, vagy talán kevésbé ismert felhasználási lehetőségeivel foglalkozunk.
Miért jó az ügyfélkapu, és miként hozható létre? Cikk
Az e-ügyintézés a magánszemély felhasználók között is egyre jobban terjed, hiszen jelentős terhet és elkerülhető plusz rohanást vehet le valakinek a válláról. Ügyfélkapu alkalmazásával akár meghosszabbíthatja jogosítványát, ellenőrizheti munkáltatója hány órára jelentette be. Az ügyfélkapu regisztrációjára több lehetőség is van, cikkünkben ezeket járjuk körbe.
NAV: online a legegyszerűbb az szja-bevallási tervezetek elfogadása Cikk
Online a legegyszerűbb és leggyorsabb a személyijövedelemadó-bevallási tervezetek átnézése, elfogadása – hívta fel a figyelmet a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) pénteki közleményében.