hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

A felmondás speciális kérdései távmunkavégzés esetén

  • dr. Papp Anna Katalin, LL.M., CLV Partners Csabai és Papp Ügyvédi Iroda

A koronavírus-járvány megjelenésével futótűzként terjedt el Magyarországon is az otthoni, vagy legalábbis az irodától távol történő munkavégzés a számítógéppel végezhető munkakörökben. Ennek egyfelől rengeteg pozitív hatása van mind munkáltatói, mind munkavállalói oldalon (csökkenő irodafenntartási és utazási költségek, kiegyensúlyozottabb munka-magánélet egyensúly), ugyanakkor az elmúlt pár év arra is rávilágított, hogy ezekben a viszonyokban számos nehézség is jelentkezhet. Ezen kihívások egyik kiemelt területe a munkáltatói felmondás lehetősége. Cikkünkben pár, a gyakorlatban visszatérően felmerülő kérdést vizsgálunk meg.

A teljesítmény csökkenése

Ha a munkavállaló az otthon magányában nem tudja ugyanazt a teljesítményt nyújtani, akkor akár magatartásra, akár képességre alapított indok is lehet a felmondás alapja, az eset körülményeitől függően. Fontos feltérképezni, hogy az alkalmazott alulteljesítése pontosan miben mutatkozik meg. Ha például nem megfelelő ütemben végzi el a feladatait, nem áll a munkáltató rendelkezésére az elvárt időben és módon, akkor erre érdemes először felhívni a figyelmét munkáltatói utasítás formájában, szerencsésebb esetben pedig már az előre lefektetett előírásokat tartalmazó szabályzatra utalással. Ha a közölt rendet a munkavállaló továbbra sem tartja be, akkor a viselkedése a munkaviszony megszüntetéséhez vezethet.

Példaként említhető a belső kommunikációra használt platformok előírása: ha a munkatárstól elvárás, hogy bizonyos időn belül kezdjen meg egy feladatot, rögzítse a folyamati státuszt a kollégái számára látható módon, és ennek visszatérően nem tesz eleget (mentség nélkül), akkor azzal nem csak a munkavégzésre előírt szabályokat sérti meg, hanem a munkáltató jogos gazdasági érdekét is veszélyezteti, és a munkatársak munkavégzésének minőségét is ronthatja.

OLVASSA TOVÁBB cikkünket, amelyben egyebek mellett kitérünk arra, mit tehet a munkáltató, ha ismét irodai munkavégzést szeretne elrendelni, és hogyan közölheti a felmondást távmunkavégzés esetén!

A folytatáshoz előfizetés szükséges.
A teljes cikket előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink olvashatják el! Emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Tőketartalék megszűntetése

Pölöskei Pálné

adószakértő

Eredménytartalék

Pölöskei Pálné

adószakértő

Civil szervezet 1 százalék felhasználása

Pölöskei Pálné

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 május
H K Sze Cs P Sz V
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Együttműködő partnereink