hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

25 milliós bírságot szabtak ki megtévesztő reklám miatt

  • MTI

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 25 millió forintos bírságot szabott ki egy hajhullást csökkentő sampon német gyártójára és hazai forgalmazójára, mert az egészségre vonatkozó, valótlan állításokkal reklámozták terméküket.

A GVH pénteki közleménye szerint a most lezárult eljárásban nőknek szánt Parusan hajhullást csökkentő kozmetikumokat, stimuláló sampont és energizáló tonikot népszerűsítő televíziós, nyomtatott és online sajtóreklámokat, e-DM leveleket, Facebook és Google hirdetéseket, Youtube-videókat és moziban elhelyezett reklámhordozókat vizsgáltak.
    
Az eljárás során a termékeket gyártó német Dr. Theiss Naturwaren GmbH és leányvállalata, a hazai forgalmazó Naturprodukt Kft. nem tudták megfelelően alátámasztani egyes, egészségre vonatkozó állításaikat, így azt, hogy a termékek fokozzák a fejbőr vérkeringését és tápanyag-ellátottságát, erősítik a hajszálakat, és teljesen megszüntetik a hajhullást.
    
A kozmetikumok ugyanakkor mind a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok hazai szabályozása, mind a vonatkozó uniós ágazati jogszabály alapján kizárólag olyan tulajdonságokkal reklámozhatók, amelyek valóságát a forgalmazó igazolni tudja – hangsúlyozta a nemzeti versenyhatóság.
    
A vizsgálat feltárta azt is, hogy a vállalkozások a Patika Tükör magazinban szerkesztői tartalommal összekötött reklámban hirdették a kozmetikumokat. A reklámhoz kapcsolódó cikk fizetett jellegét ugyanakkor nem tüntették fel, bár a sampon forgalmazója befolyást gyakorolt annak tartalmára. A burkolt hirdetés így szintén jogsértőnek bizonyult, mert az olvasók számára egyértelmű és könnyen észlelhető módon meg kell jelölni, ha egy sajtótartalom a hirdetővel együttműködve készült.
    
A versenytanács a 25 millió forintos bírság kiszabásakor figyelembe vette, hogy a jogsértőnek talált állítások a kampány kisebb részét érintették, mert a termékek hajhullás csökkentésére vonatkozó alkalmasságát – mint a reklámok fő üzenetét – a cégek megfelelően igazolták, a forgalmazó pedig vállalta, hogy számos intézkedéssel biztosítja a jövőbeni jogkövetést.
    
A burkolt reklámot közzé tevő Patika Tükör Kft.-re a GVH 185 ezer forintos bírságot szabott ki, tekintettel arra, hogy a cég már korábban is közzétett szerkesztői tartalomnak álcázott hirdetést. A hatóság ugyanakkor figyelembe vette a többi között azt is, hogy a magyar vállalkozás elismerte a jogsértést – közölte a GVH.
Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Időszakos orvosi vizsgálatok

dr. Hajdu-Dudás Mária

ügyvéd

Egyéni vállalkozásból kivonás

Lepsényi Mária

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink