201 találat a(z) GVH cimkére

Piacfelosztás gyanúja miatt két marketingcéget vizsgál a GVH Cikk

Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenykorlátozás gyanújával eljárást indított a Star Network MCN Szolgáltató Kft.-vel és a 4KIDS Meseportál Kft.-vel szemben. A két, online tartalommenedzsmenttel és marketingtevékenységgel foglalkozó cég ugyanis feltételezhetően felosztotta egymás között vevőkörét, olvasható a GVH oldalán.

A GVH összetett intézkedéscsomag végrehajtására kötelezte a Szallas.hu-t Cikk

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) jogsértőnek találta a Szallas.hu működési gyakorlatát, a szálláskereső ugyanis sürgető üzeneteivel pszichés nyomást gyakorolt a fogyasztókra. A versenyhatóság összetett intézkedéscsomagra kötelezte a szolgáltatást működtető vállalkozást.

A GVH megszüntette az RTL és a Central Digitális Média összefonódásának vizsgálatát Cikk

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megszüntette a Magyar RTL Televízió Zrt. és a Central Digitális Média Kft. összefonódásának vizsgálatát. Az eljárás során ugyanis kiderült: időközben a felek fúzióval kapcsolatos akarategyezsége megszűnt, így az eljárás okafogyottá vált, olvasható a GVH honlapján.

1,6 milliárdos GVH-bírság egy társkereső oldalakat működtető cégnek Cikk

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a be2.hu és az academicsingles.hu társkereső weboldalak számos módon tisztességtelenül jártak el a fogyasztókkal szemben, ezért a hatóság 1,6 milliárd forint bírságot szabott ki az oldalakat működtető luxemburgi cégre, valamint kötelezte egyes gyakorlatainak megváltoztatására – közölte a hatóság hétfőn az MTI-vel.

Legyen körültekintő! Emelt díjas SMS-szolgáltatásokra figyelmeztet a GVH Cikk

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) észlelte, hogy egy vállalkozás „Lovedoktor” néven emelt díjas SMS-szolgáltatást nyújt. A szolgáltatást használók – üzenetenként 2032 forintért – jóslatokat kaphatnak a szerelmi életükkel kapcsolatban.

Vizsgálatot indít a JTI Hungary Dohányértékesítő Zrt.-vel szemben a GVH Cikk

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatot indított a JTI Hungary Dohányértékesítő Zrt.-vel szemben, mivel a cég vélhetően megtévesztette üzletfeleit a mentolos dohánytermékek értékesíthetőségéről.

Hibás adatszolgáltatás miatt bírságot fizettet a DIGI-vel a versenyhivatal Cikk

A Gazdasági Versenyhivatal módosította a DIGI-Invitel fúziót jóváhagyó tavasszal kiadott határozatát és egyúttal eljárási bírságot szabott ki a DIGI Távközlési és Szolgáltató Kft-re ismételten hibás információ-szolgáltatás miatt. Az eljárás alá vont vállalkozás újfent nem tájékoztatta a hatóságot a valós helyzetről, mely azonban utólag kiderült – közölte honlapján a GVH:

Koronavírus: megtévesztő a Max-Immun Kft. C-peptid termékeinek reklámozása Cikk

Eltiltotta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) további fogyasztói károk megelőzése érdekében vizsgálata lezárásáig a Max-Immun Kft.-t a C-peptid termékei reklámozásától – közölte ma a versenyhivatal.

Otthoni koronavírus-tesztekkel kapcsolatban figyelmeztet a GVH Cikk

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) panaszeljárása nyomán észlelte, hogy a tesztkoronavirus.hu weboldal valószínűsíthetően azt a benyomást keltette a fogyasztókban, hogy a COVID-19 (SARS-Cov-2) IgG/IgM antitest teszt készlet terméke jogszerűen forgalmazható. Bár a honlap 2020. július eleje óta nem elérhető, a GVH az alábbiakat tanácsolja a fogyasztók számára – írja a gvh.hu.

Bírság jelöletlen influenszer-reklámokért Cikk

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálata alapján Berki Renáta anélkül reklámozta egy kereskedő cég óráit a közösségi oldalán, hogy megjelölte volna a posztok fizetett jellegét. A bújtatott reklámozás tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak minősül, ami miatt már számos alkalommal járt el a GVH – írja honlapján a hivatal.

Változik a versenyjogi szabályozás, erősödnek a GVH eljárási jogosítványai Cikk

A jövőben erősödni fog az uniós tagállamok versenyhatóságainak együttműködése, emellett bővülnek és egységessé válnak az eljárási jogköreik is – hangzott el a Baker McKenzie nemzetközi ügyvédi iroda online konferenciáján. A "versenytörvény" kapcsolódó módosításai nyomán többek között szigorodnak majd az engedékenységgel kapcsolatos elvárások, továbbá szélesebb körben lehet majd bizonyítékként használni a titokban készített felvételeket is – írja sajtóközleményében a Baker McKenzie.

Versenyhivatali döntés: vonzóbbá válhatnak a startup-ok a befektetők számára Cikk

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) lezárta az informatikai képzési szolgáltatásokat nyújtó CodeCool Kft. felvásárlásához kapcsolódó versenykorlátozásokat értékelő eljárását. A versenyhivatali döntés lehetővé teszi olyan feltételek kikötését startupok értékesítésekor, melyekkel biztosítani lehet, hogy az innováció feltalálói és kidolgozói később ne támasszanak versenyt ugyanazon ötletükre alapozva. Ezáltal vonzóbbá válhat a startup jellegű vállalkozásokba történő befektetés és az innovációra való ösztönzés is fennmarad, mivel annak piaci értéke értékesítése után sem csökken, olvasható a GVH honlapján.

Ágazati vizsgálatot indít a GVH a műsorszolgáltatás és -terjesztés piacán Cikk

A Gazdasági Versenyhivatalhoz beérkezett jelzések szerint a televíziós műsorszolgáltatók a jelentősebb méretű műsorterjesztő vállalkozások számára kedvezőbb díjak mellett nyújtják szolgáltatásaikat, mint a kisebb műsorterjesztőknek. Így a kisebb szolgáltatóknak eleve magasabb költségeik keletkeznek, ami akár versenyhátrányt is jelenthet – ez a verseny (kínálat) torzulását vagy korlátozását okozhatja. A jelenség végső soron oda vezethet, hogy a hazai fogyasztók választási lehetősége kevesebb számú szolgáltatóra, rosszabb ár-érték arányú programcsomagokra korlátozódik. A Gazdasági Versenyhivatal elnöke ezért úgy döntött, hogy ágazati vizsgálatot indít e folyamatok feltárására és a szükséges beavatkozás azonosítására – írja honlapján a GVH.

Versenyhivatali eljárás gyógyhatást ígérő kozmetikai termékek miatt Cikk

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárást indított a MAX-IMMUN Kft.-vel szemben, mert úgy véli, hogy a vállalkozás megalapozatlanul tulajdonít egészségre vonatkozó, illetve gyógyhatást a proinzulin C-peptidet tartalmazó termékeinek, így megsérthette a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmát – írja honlapján a Versenyhivatal.

Ellenőrzik a járvánnyal összefüggésben népszerűsített termékek reklámjait Cikk

A Gazdasági Versenyhivatal is csatlakozott azon európai fogyasztóvédelmi hatóságokhoz, akik az Európai Bizottság koordinálása mellett átfésülik az online platformokon a COVID-19 járvánnyal összefüggésben népszerűsített termékek reklámjait. Az ellenőrzés célja, hogy kiszűrjék a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokat és ezáltal megelőzzék, hogy az európai fogyasztók ezek áldozataivá váljanak – írja honlapján a GVH.

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!

Kérdések és válaszok

Adószámtörlés utáni teendők

Antretter Erzsébet

adószakértő, mérlegképes könyvelő

Niveus Consulting Group Kft.

Fejlesztési tartalék felhasználása

Kneitner Lea

okleveles nemzetközi és igazságügyi adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2020 szeptember
H K Sze Cs P Sz V
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4
hirdetés

exit_to_app Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

close