hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Így gyorsítható a mindennapi céges működés – elektronikus aláírások a gyakorlatban

  • dr. Papp Anna Katalin, LL.M., CLV Partners Csabai és Papp Ügyvédi Iroda
1

Az elmúlt két év és a COVID-19 világjárvány rámutatott arra, hogy az ügyintézéshez mára szinte elengedhetetlen, hogy komfortosan mozogjunk a digitális térben. A vállalkozások kapcsán különösen jelentős elvárássá formálódott, hogy – a megváltozott körülményekhez alakítva – digitalizálják működésüket és folyamataikat. Ebben nagy segítséget jelenthet az elektronikus aláírás. Írásunkban bemutatjuk, milyen típusai, illetve előnyei vannak az elektronikus aláírások alkalmazásának.

Az elektronikus aláírás és előnyei

Az elektronikus aláírás lényegében egy elektronikus dokumentumhoz (például pdf-hez, Excelhez, aktához) rendelt adat, amely bizonyítja a dokumentum valódiságát, hitelességét, illetve azonosítja az azt aláíró személyt is. Az elektronikus aláírással ellátott dokumentum tartalma nem módosítható aláírást követően. Könnyebbséget jelent tehát, hiszen papíralapú dokumentumok esetén a változtathatatlanságot sokszor csak többletfeladattal lehet biztosítani (például összekötés és annak lepecsételése, riglizés).

Az elektronikus aláírás további előnye, hogy rendkívül gyors és időhatékony megoldás, hiszen bárhonnan pár perc alatt elintézhető, míg papíralapú aláírás esetén a feleknek személyes találkozót kell szervezniük, vagy a dokumentumot aláírást követően postázás útján juttathatják el a másik aláíróhoz.

Olvassa el a téma kapcsán az Adózóna "Cégeljárások egyetlen papírlap nyomtatása nélkül", "A közkereseti és a betéti társaságokat érintő Ptk.-változások", valamint "Módosultak a jogi személyek döntéshozatali szabályai" című írásait is!

Mindemellett a papírmentes ügyintézés a dokumentumok tárolásával és megőrzésével együtt járó költségek alól is mentesít, ráadásul a környezet védelmét is szolgálja.

Végül pedig fontos hangsúlyozni, hogy a megfelelő módon aláírt elektronikus dokumentum joghatásában teljes mértékben megegyezik a papíralapú dokumentumokéval.

OLVASSA TOVÁBB cikkünket, hogy megtudja, milyen típusai vannak az elektronikus aláírásnak!

A folytatáshoz előfizetés szükséges.
A teljes cikket előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink olvashatják el! Emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (1)
gerojudit

Hát ettől nem lettünk okosabbak. Leírja az elektronikus aláírás típusait, majd ír két másik fajtáról (AVDH, Tanúsított..). Egy szó se esik arról, hogy mit jelent a "Tanúsított", mitől lesz egy aláírás tanúsított, stb. Szóval ettől még senki nem tudja, hogy hogy lehet a gyakorlatban aláírni, ahogy a cím ígéri. Az utóbbi időben egyre több ilyen felszínes cikk jelenik meg. Kár.

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Egyéni vállalkozásból kivonás

Lepsényi Mária

adószakértő

Ingatlan szerzésének időpontja

Lepsényi Mária

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink