26785 találat a(z) munkajog cimkére
50/2013. (I. 29.) KE határozat Jogszabályok és jogi tartalmak
Az Alaptörvény 9. cikk (4) bekezdés b) pontja alapján - a külügyminiszter előterjesztésére - dr. Hóvári János rendkívüli és meghatalmazott nagykövetet megbízom Magyarország ankarai nagykövetségének vezetésével.
Budapest, 2012. március 5.
Ellenjegyzem:
Budapest, 2012. március 8.
KEH ügyszám: IV-5/01025/2012.
35/2013. (I. 29.) KE határozat Jogszabályok és jogi tartalmak
Az Alaptörvény 9. cikk (3) bekezdés k) pontja, valamint a bírák jogállásáról és javadalmazásáról szóló 2011. évi CLXII. törvény 3. § (2) és (4) bekezdése alapján - az Országos Bírósági Hivatal elnökének javaslatára - dr. Halász Irént 2013. január 1. napjától határozatlan időtartamra bíróvá kinevezem.
Budapest, 2013. január 21.
KEH ügyszám: IV-4/00404-5/2013.
36/2013. (I. 29.) KE határozat Jogszabályok és jogi tartalmak
Az Alaptörvény 9. cikk (3) bekezdés k) pontja, valamint a bírák jogállásáról és javadalmazásáról szóló 2011. évi CLXII. törvény 3. § (2) és (4) bekezdése alapján - az Országos Bírósági Hivatal elnökének javaslatára - dr. Kárpáti Zoltánt 2012. július 1. napjától határozatlan időtartamra bíróvá kinevezem.
Budapest, 2013. január 21.
KEH ügyszám: IV-4/00404-1/2013.
43/2013. (I. 29.) KE határozat Jogszabályok és jogi tartalmak
Az Alaptörvény 9. cikk (4) bekezdés b) pontja alapján - a külügyminiszter előterjesztésére - dr. Gyurcsík Ivánt kinevezem rendkívüli és meghatalmazott nagykövetté és megbízom Magyarország varsói nagykövetségének vezetésével.
Budapest, 2012. március 5.
Ellenjegyzem:
Budapest, 2012. március 8.
KEH ügyszám: IV-5/01027/2012.
63/2013. (I. 29.) KE határozat Jogszabályok és jogi tartalmak
Az Alaptörvény 9. cikk (4) bekezdés b) pontja alapján - a külügyminiszter előterjesztésére - Láng Judit rendkívüli és meghatalmazott nagykövetet - érdemei elismerése mellett - felmentem Magyarország szófiai nagykövetségének vezetésére kapott megbízása alól.
Budapest, 2012. március 5.
Ellenjegyzem:
Budapest, 2012. március 8.
KEH ügyszám: IV-5/01031/2012.
53/2013. (I. 29.) KE határozat Jogszabályok és jogi tartalmak
Az Alaptörvény 9. cikk (4) bekezdés b) pontja alapján - a külügyminiszter előterjesztésére - Tomaj Dénes rendkívüli és meghatalmazott nagykövetet - Magyarország bangkoki nagykövetségének vezetésére kapott megbízása érintetlenül hagyása mellett - megbízom Magyarország Laoszi Népi Demokratikus Köztársaságban való képviseletével.
Budapest, 2012. február 23.
Ellenjegyzem:
Budapest, 2012. március 2.
KEH ügyszám: IV-5/00781/2012.
68/2013. (I. 29.) KE határozat Jogszabályok és jogi tartalmak
Az Alaptörvény 9. cikk (4) bekezdés b) pontja alapján - a külügyminiszter előterjesztésére - Vizi László rendkívüli és meghatalmazott nagykövetet érdemei elismerése mellett - Magyarország hanoi nagykövetségének vezetésére kapott megbízása érintetlenül hagyásával - felmentem Magyarország Laoszi Népi Demokratikus Köztársaságban való képviseletére kapott megbízása alól.
Budapest, 2012. február 23.
Ellenjegyzem:
Budapest, 2012. március 2.
KEH ügyszám: IV-5/00794/2012.
Megszakítás nélküli munkarend Kérdés
Szeretném kérdezni, hogy egy pék beosztható heti 72 órára a szabályok betartása mellett, vagy itt nem érvényesül a megszakítás nélküli munkarend?
Egyszemélyes kft. tagjának munkaviszonya Kérdés
Tisztelt Szakértő! Ha az egyszemélyes Kft. a társasági szerződésbe beírja, hogy az ügyvezetői feladatokat a Kft. tagja munkaviszonyban látja el, akkor a munkaszerződést önmagával kötheti meg a tag? Vagyis egy általa két helyen aláírt szerződés tartalmazza a munkaszerződés valamennyi kellékét, és így kell a szerződést például béremelés esetén is módosítani?
Távolléti díj Kérdés
Tisztelt Szakértő! Jelen állapot szerint két irányzat van a bérszámfejtő programokban a távolléti díj számításának minkéntjénél, normál havidíjas alkalmazott esetén. Az MT 136§ (3) bek. szerint " Havi alapbér esetén az egy órára járó alapbér meghatározása során a havi alapbér összegét osztani kella) általános teljes napi munkaidő esetén százhetvennégy órával," Ez viszont azt eredményezheti, hogy ha pl. valaki szabadságon van akkor vagy kevesebbet vagy többet kap a havi bérénél, attól függően, hogy hány munkanap van egy hónapban. Ugyanez igaz kilépő esetén is. A másik irány pedig úgy számol, hogy akkor sem kaphat kevesebbet vagy többet a dolgozó, ha pl. szabadságon van. Fentiek alapján mi a helyes számítási mód a törvény szerint? Köszönettel.
Hol a legkönnyebb elbocsátani a munkavállalókat? Cikk
A Laga és a Deloitte által közösen készített, 25 országot vizsgáló nemzetközi felmérés szerint Magyarországon rugalmasnak mondható a munkajogi környezet, ami az elbocsátások során felmerülő jogi kötelezettségeket és várható munkáltatói költségeket illeti. A felmérés eredményeit tekintve a válságban a volt szocialista blokk országainak szabályozása kedvez leginkább az újbóli növekedés eléréséért átszervezéssel és költségcsökkentéssel küzdő vállalatoknak.
Masszázsszalon nyitásához kapcsolódó feltételek Kérdés
Masszázs szalon nyitásával kapcsolatos tudnivalókról ésfeltételekről érdeklődnék. Kizárólag szolgáltatás alapú lesza tevékenység, tehát kereskedelmi termékek árusítása nem lesz.1. Kell-e működési engedély? Ha igen, ennek mi a folyamata és költsége?2. ANTSZ felé van bejelentési kötelezettség? Ha igen, ennek mi afolyamata és költsége?3. Milyen egyéb feltételei vannak a szalon működésének(berendezés, kellékek, felszerelés, stb.) és azt hol találom?4. Kell-e képzettség a masszőzöknek?5. Milyen formában lehetne a masszőzöket alkalmazni (alkalmazottvagy egyéni vállalkozó)?
A munkaszerződésben, és a jelenléti iven az ebéidő feltüntetése Kérdés
A munkavállaló nyolcórás foglalkoztatás mellett fél óra ebédidőt vesz ki, a jelenléti íven így kell hogy szerepeljen: 8-12 12.30-16.30? A mukaszerződésen pedig helyes-e, hogy 8-16.30 az irányadó munkarend, mely fél óra nem fizetett ebédidőt tartalamaz? Hatórás foglalkoztatásnál nem szükségeg az ebébidő biztosítása? Ott a munkaszerződésben és a jelenléti íven is például 8-14-ig szerepelhet?
350/2012. (XII. 12.) Korm. rendelet Jogszabályok és jogi tartalmak
A Kormány a munkavédelemről szóló 1993. évi XCIII. törvény 88. § (2) bekezdés b) pontjában,
a 2. alcím tekintetében a kötelező egészségbiztosítás ellátásairól szóló 1997. évi LXXXIII. törvény 83. § (2) bekezdés o) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 15. cikk (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
Ez a rendelet 2013. január 1-jén lép hatályba.
Így néz ki a munkaszerződéstől eltérő foglalkoztatás január 1-jétől Cikk
Január 1-jén léptek hatályba az új Munka törvénykönyve (Mt.) munkaszerződéstől eltérő foglalkoztatásra vonatkozó szabályai.