42 találat a(z) közös költség cimkére

Egyéni vállalkozó ingatlan-bérbeadása Kérdés

Ingatlan-bérbeadás közös költséggel szembeni költségelszámolás Kérdés

Bérbeadás – közös költség Kérdés

Bérelt ingatlan költségelszámolásai bérlő által Kérdés

Társasházi közös költség számlázása Kérdés

Diákok albérletben – szerződés, bevétel, költség Cikk

A hírek szerint az albérleti díjak csökkentek, a kínálat nagyobb, de ennek ellenére fontos, hogy aki albérletben él, az körültekintően kössön szerződést. Mik a feltételei annak, hogy a kapott bérleti díjból levonható legyen a bérelt lakás díja? Hogyan számolható el a közös költségre, a rezsire kifizetett összeg? Ismertetjük.

Társasház közös költségének felosztása Kérdés

Lakásszövetkezet számlázása Kérdés

Egyszerűsített mérlegben kimutatott kötelezettség tartalma Kérdés

Társasházunk egyszeres könyvvezetés alapján egyszerűsített beszámolót készít. A közös képviselő megküldte a 2019. évi egyszerűsített beszámolót. A beszámoló mérlegében a követelések között kimutatja a tulajdonosok közösköltség-hátralékát. A kötelezettségek közé viszont nem állítja be azokat a kiegyenlítetlen szolgáltatói számlákat, melyek a 2019. évre vonatkozó gazdasági eseményeket tartalmaznak, arra hivatkozva, hogy a számlát a szolgáltató csak a tárgyévet követően állította ki, nyújtotta be. (Ezeket a számlákat a társasház elfogadta, nem kifogásolta, sőt 2020-ban ki is fizette.) Fentiekből adódóan a mérleg tartalék rovata egy pozitív összeget tartalmaz, kb. a tulajdonosi közösköltség-tartozással megegyező összeget, azaz úgy tűnik, mintha a társasház jelentős tartalékkal rendelkezne. Ha a kötelezettségek rovatba az összes év végén nyitott 2019-es gazdasági eseményt tartalmazó számla értékét beállítanánk, a tartalék összege 0, vagy negatív lenne, ami szerintem a társasház valós pénzügyi helyzetét mutatná. Véleményét szeretném kéni, hogy Ön szerint melyik megoldás a jó?

Ingatlan bérbeadás mindkét oldalról Kérdés

Tisztelt Szakértő! Egy magánszemély lakást ad bérbe saját tulajdonában álló vállalkozásának, melyben a vállalkozás gazdasági tevékenységét folytatja. A bérleti díjon felül a vállalkozás közvetlenül megfizetni a társasháznak a közös költséget és az önkormányzatnak az építményadót. Kérdéseim: - Mi lesz az szja alapja - 10 százalékos költséghányadot alkalmaz -, az átutalt összeg vagy az átutalt összeg felbruttósított összege? Közös költség 44 305 forint, amelyet átutal a társasháznak vagy 51 220 forint ...ha az előbbi összeg, akkor az szja-t ki köteles rendezni és milyen módon? ..mint kifizető szjaelőleg-levonási kötelezettség terheli a vállalkozást? - Számvitelben hogyan tudjuk elszámolni a közös költséget és építményadót bérleti díjként vagy egyéb igénybe vett szolgáltatásként vagy egyéb ráfordításként? Köszönettel: - amennyiben közös tulajdonukban állna az ingatlan, de teljes egészében a vállalkozás használná fenti költségeket meg kellene osztani?

Lakásszövetkezet közös költség III. Kérdés

A közös költség elszámolásában szeretnék segítséget kérni kettős könyvvezetésű lakásszövetkezet esetén. A korábbi válaszok nagyon hasznosak, de még szeretnék pontosítást kérni. A fizetendő közös költség két részből tevődik össze:üzemelési rész,illetve felújítási rész. Az előírás, befizetés, elhatárolás folyamatában,elszámolásában szeretnék segítséget kérni kontírozáson keresztül mindkét rész esetén. A felújítás nem külön befizetés, hanem a közös költség egyik része, ebben az esetben véglegesen átadott pénzeszköz? Előre is köszönöm.

Lakásszövetkezet közös költség II. Kérdés

Tisztelt Szakértő! A lakásszövetkezet kettős könyvvitelt alkalmaz. A közös költség részeként és nem külön van fizetve a felújítási hozzájárulás. A kettő együtt kerül előírásra mint közös költség (de ezen belül megbontva) az analitikában, és így kimutatható a lakónak mind az üzemelési mind a felújítási előírása és a befizetése is. A könyvelés egy másik programmal történik. Év végén ki kell mutatni a lakók esetleges hátralékát a követelések között. Ezt hogy tudom könyvelni, ha a felújítási részt csak pénzügyi teljesítéskor könyvelem 96-ba mint véglegesen átvett pénzeszközt? A kérdésem: hogyan mutatom ki a könyvelésben a lakók esetleges tartozását a felújítási rész esetén, ha ezt csak pénzmozgáskor könyvelem? Hogy jelenik, jelenhet-e meg a felújítási tartozás követelésként? Hogy tudok egyezni az analitikával? Köszönöm előre is.

Lakásszövetkezet közös költség Kérdés

Kettős könyvvitelű lakásszövetkezetnél a közös költség üzemelési részét elő kell írni a lakóknak, míg a felújítási rész esetén csak a befizetést könyvelem és vezetem el passzív időbeli elhatárolásba? Nem kell ezt is előìrni? A taggyűlés évente megállapítja a fizetendő közös költség összegét. A hátralékot ki kell mutatni, de ha esetleg nem kell előírni a közös költség felújítási részét, hogy mutatom ki a lakó hátralékát? A felújítási rész eredménysemleges?

Ingatlan tulajdonosi és haszonélvező jogai Kérdés

Tisztelt szakértő! Egy lakás 50-50%-ban két ember tulajdonában van, azonban az egyik tulajdonosnak özvegyi haszonélvezete van a lakáson. Mik a másik tulajdonos kötelezettségei a lakással kapcsolatban? Mik a jogai? A közös költséget együtt kell fizetniük a tulajdonosoknak? A lakást érintő bármilyen beruházással kapcsolatos költség felét követelheti a tulajdonos és haszonélvező a másik, csak tulajdonossal szemben? Ha igen, pontosan milyen beruházás tartozik ebbe a körbe, illetve mi ennek a pontos menete? Utólag nyújthat be számlát, vagy előzetesen kell tisztázni ezt a két félnek? Ha utólag történt a számla benyújtása a tulajdonos előzetes tájékoztatása nélkül, visszautasíthatja a kifizetést? Illetve lakhat másik személy a lakásban a haszonélvező mellett a tulajdonos írásos engedélye nélkül? Kérhet a tulajdonos a másik személytől lakbért? Vagy ha a haszonélvező kér lakbért, a másik tulajdonos jogosult a felére? A haszonélvezeti jogot áruházhatja halála után másra a másik tulajdonos beleegyezése nélkül? Előre is köszönöm válaszát.

Ingatlan bekerülési értéke Kérdés

Tisztelt Szakértő! 2018. évben ipartelepen ingatlant vásároltunk, amit társasházként értékesítettek (pl. 38/.. tulajdoni hányad). Az ingatlanban kialakítottunk irodát, műhelyt, mellékhelyiségeket. A használatbavétel 2019. 05. hóban történt. Kérdésem: a 2018.10., 11., 12. havi közös költség. amit 2019. 01. hóban fizettünk, számviteli bizonylat alapján a bekerülési ár része, vagy külön költség? Könyvelésem: 163-4541 2018. évben. Még egy kérdés: a 2017. évi fejlesztési tartalékot 2018. évben erre az ingatlanra fel lehet-e oldani? 2019. évtől kiva adózást választottunk. Válaszát köszönöm szépen! Reményik Anikó

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!

Kérdések és válaszok

Ingatlanfelújítás áfája

dr. Bartha László

adójogi szakjogász

Szállás számla utólagos kiállítása

dr. Bartha László

adójogi szakjogász

Ügyvezetés jogviszonya

dr. Hajdu-Dudás Mária

ügyvéd

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2021 július
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
hirdetÉs

exit_to_app Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

close