45 találat a(z) közös költség cimkére

Közös költség továbbszámlázása Kérdés

Közös költség számviteli elszámolása Kérdés

Bérelt lakás mint munkásszállás rezsiköltsége és közös költség Kérdés

Egyéni vállalkozó ingatlan-bérbeadása Kérdés

Ingatlan-bérbeadás közös költséggel szembeni költségelszámolás Kérdés

Bérbeadás – közös költség Kérdés

Bérelt ingatlan költségelszámolásai bérlő által Kérdés

Társasházi közös költség számlázása Kérdés

Diákok albérletben – szerződés, bevétel, költség Cikk

A hírek szerint az albérleti díjak csökkentek, a kínálat nagyobb, de ennek ellenére fontos, hogy aki albérletben él, az körültekintően kössön szerződést. Mik a feltételei annak, hogy a kapott bérleti díjból levonható legyen a bérelt lakás díja? Hogyan számolható el a közös költségre, a rezsire kifizetett összeg? Ismertetjük.

Társasház közös költségének felosztása Kérdés

Lakásszövetkezet számlázása Kérdés

Egyszerűsített mérlegben kimutatott kötelezettség tartalma Kérdés

Társasházunk egyszeres könyvvezetés alapján egyszerűsített beszámolót készít. A közös képviselő megküldte a 2019. évi egyszerűsített beszámolót. A beszámoló mérlegében a követelések között kimutatja a tulajdonosok közösköltség-hátralékát. A kötelezettségek közé viszont nem állítja be azokat a kiegyenlítetlen szolgáltatói számlákat, melyek a 2019. évre vonatkozó gazdasági eseményeket tartalmaznak, arra hivatkozva, hogy a számlát a szolgáltató csak a tárgyévet követően állította ki, nyújtotta be. (Ezeket a számlákat a társasház elfogadta, nem kifogásolta, sőt 2020-ban ki is fizette.) Fentiekből adódóan a mérleg tartalék rovata egy pozitív összeget tartalmaz, kb. a tulajdonosi közösköltség-tartozással megegyező összeget, azaz úgy tűnik, mintha a társasház jelentős tartalékkal rendelkezne. Ha a kötelezettségek rovatba az összes év végén nyitott 2019-es gazdasági eseményt tartalmazó számla értékét beállítanánk, a tartalék összege 0, vagy negatív lenne, ami szerintem a társasház valós pénzügyi helyzetét mutatná. Véleményét szeretném kéni, hogy Ön szerint melyik megoldás a jó?

Ingatlan bérbeadás mindkét oldalról Kérdés

Tisztelt Szakértő! Egy magánszemély lakást ad bérbe saját tulajdonában álló vállalkozásának, melyben a vállalkozás gazdasági tevékenységét folytatja. A bérleti díjon felül a vállalkozás közvetlenül megfizetni a társasháznak a közös költséget és az önkormányzatnak az építményadót. Kérdéseim: - Mi lesz az szja alapja - 10 százalékos költséghányadot alkalmaz -, az átutalt összeg vagy az átutalt összeg felbruttósított összege? Közös költség 44 305 forint, amelyet átutal a társasháznak vagy 51 220 forint ...ha az előbbi összeg, akkor az szja-t ki köteles rendezni és milyen módon? ..mint kifizető szjaelőleg-levonási kötelezettség terheli a vállalkozást? - Számvitelben hogyan tudjuk elszámolni a közös költséget és építményadót bérleti díjként vagy egyéb igénybe vett szolgáltatásként vagy egyéb ráfordításként? Köszönettel: - amennyiben közös tulajdonukban állna az ingatlan, de teljes egészében a vállalkozás használná fenti költségeket meg kellene osztani?

Lakásszövetkezet közös költség III. Kérdés

A közös költség elszámolásában szeretnék segítséget kérni kettős könyvvezetésű lakásszövetkezet esetén. A korábbi válaszok nagyon hasznosak, de még szeretnék pontosítást kérni. A fizetendő közös költség két részből tevődik össze:üzemelési rész,illetve felújítási rész. Az előírás, befizetés, elhatárolás folyamatában,elszámolásában szeretnék segítséget kérni kontírozáson keresztül mindkét rész esetén. A felújítás nem külön befizetés, hanem a közös költség egyik része, ebben az esetben véglegesen átadott pénzeszköz? Előre is köszönöm.

Lakásszövetkezet közös költség II. Kérdés

Tisztelt Szakértő! A lakásszövetkezet kettős könyvvitelt alkalmaz. A közös költség részeként és nem külön van fizetve a felújítási hozzájárulás. A kettő együtt kerül előírásra mint közös költség (de ezen belül megbontva) az analitikában, és így kimutatható a lakónak mind az üzemelési mind a felújítási előírása és a befizetése is. A könyvelés egy másik programmal történik. Év végén ki kell mutatni a lakók esetleges hátralékát a követelések között. Ezt hogy tudom könyvelni, ha a felújítási részt csak pénzügyi teljesítéskor könyvelem 96-ba mint véglegesen átvett pénzeszközt? A kérdésem: hogyan mutatom ki a könyvelésben a lakók esetleges tartozását a felújítási rész esetén, ha ezt csak pénzmozgáskor könyvelem? Hogy jelenik, jelenhet-e meg a felújítási tartozás követelésként? Hogy tudok egyezni az analitikával? Köszönöm előre is.

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!

Kérdések és válaszok

Milyen dátummal könyveljek?

Kelemen László

adószakértő, jogász

EU-s szállítás, EU-n kívüli számlázás

Kelemen László

adószakértő, jogász

Rendszerfelügyelet számlázása

Kelemen László

adószakértő, jogász

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2022 január
H K Sze Cs P Sz V
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
hirdetÉs