316 találat a(z) bizonylat cimkére

Üzletág-átruházás a gyakorlatban (adózás és számvitel) Kérdés

Tisztelt Szakértő! Az üzletág-átruházással kapcsolatban lenne számvitelt és adózást érintő kérdésem is. Egy társaság komplett termelési üzletágát kívánja átruházni a vevő társaságra berendezésekkel és élő munkaerővel együtt, úgy, hogy csak két termelőberendezést és az értékesítést tartja meg. Az átvett berendezésekkel és munkaerővel – a két termelőberendezés nélkül is – megvalósítható az önálló gazdasági tevékenység tartós folytatása. A kérdésem az, hogy a gyakorlatban hogyan megy végbe az üzletág-átruházás? Milyen eszközlistát szükséges készíteni? Mi alapján kerül bele az eszközök értéke? Hogyan kell számvitelileg kezelni az ügyletet átadó és átvevő oldalon? Kell-e számlát kiállítani? Ha nem, akkor milyen egyéb bizonylat szükséges? Ha az üzletágvétel pénzintézeti finanszírozással történik, ezzel kapcsolatban mire kell figyelni? Az üzletág-átruházásánál melyek az áfamentesség feltételei? Ezt hogyan lehet biztosítani? És mire kell az ügylet során odafigyelni? Válaszát előre is köszönöm.

Temetési segély vagy kegyeleti hozzájárulás Kérdés

Tisztelt Szakértő! Egy kft. alkalmazottjának édesapja elhunyt. Kérdés: Milyen módon és összegig tudja adómentesen támogatni a munkavállalót a munkáltató, milyen iratokkal, bizonylatokkal kell alátámasztani, illetve van-e valamilyen bevallási, jelentési kötelezettség utána? Válaszát megköszönve, tisztelettel,Szabóné

Bizonylatok nélkül nyitás készítése Kérdés

Tisztelt Szakértő! Egy bt. megkeresett, hogy készítsem el a tavalyi évben elmaradt bevallásait. Kiderült, hogy nemcsak a bevallásai, de a 2016. évi beszámolója sem készült el, és az előző évek bizonylatai is hiányoznak (!). Csak a számlatömbjei vannak meg. A vállalkozás egyébként tevékenységet nem végez. Kértem, hogy keresse fel az előző könyvelőjét, és kérje el a bizonylatokat. Ő közölte vele, hogy nála nincs már semmi, mindent kidobott (!!!). Nem találkoztam még ilyen üggyel, és nem tudom, hogy főkönyvi kivonat, kartonok és egyéb bizonylatok stb. nélkül hogyan is indulhatnék el, hogy legalább a valósággal megegyező nyitást készítsek. A beszámolókból túl sok adatot nem tudtam meg (például, hogy a követelések, kötelezettségek miből állnak). A 2016-2017. évi banki kivonatokat le lehet kérni, és legalább a számlatömbjei megvannak. Kérem segítségét, mit lehetne ezzel kezdeni, hogy megfeleljen a jogszabályoknak, ha lehet egyáltalán? Köszönöm.

Ingatlanbérbeadás bizonylatolása Kérdés

Tisztelt Szakértő! Erre a kérdésre adott válaszát gondolnám tovább :) http://adozona.hu/kerdesek/2017_12_30_Ingatlan_berbeadas_bizonylatolasa_ejw Számviteli bizonylatnak megfelel, ha banki átutalással rendezik a bérleti díjat és maga a bankszámlakivonat a bizonylat? Köszönöm.

Ajándékutalvány kezelése Kérdés

Tisztelt Szakértő! Masszázstevékenységet folytató egyéni vállalkozónál ajándékutalványt lehet vásárolni. Elfogadható megoldás-e az, ha az ajándékutalvány megvásárlásakor a készpénzes számlatömbjében állít ki számlát, ajándékutalvány-vásárlás szövegrésszel és a számla aljára ráírja, hogy áfa hatályán kívüli értékesítés? Amikor beváltásra kerül az utalvány, akkor ugyanúgy a készpénzes számlatömbben állít ki számlát, masszázsról? Hogyan kell bizonylatolni azt az esetet, amikor az egyéni vállalkozó ajándékutalványt ajánl fel nyereményként egy rendezvényen? Köszönöm válaszukat!

Foglaló bérleti szerződésben Kérdés

Tisztelt Szakértő! Társas vállalkozás bérel üzlethelyiséget, amelyet további bérletbe kíván adni. Ahhoz, hogy a bérbevevői ne álljanak el a szerződéstől, foglalót szeretne tőlük kapni, amit a bérleti szerződésben is foglalóként nevesít, és a későbbi bérleti díj összegébe beszámításra kerül. A bérleti szerződést február hónapban kötnék meg, de a bérleti jogviszony áprilistól indulna. Ebben az esetben az átutalt foglalóról milyen bizonylatot kell kiállítania a társaságnak, és milyen teljesítési időpontban? A foglaló ugyanúgy működik, mint az előleg (vagyis ahogyan a bérleti szerződésben van a fizetési ütemezés, úgy az első számlában levonásra kerül a fizetett foglaló összege)? Köszönöm válaszukat!

Kamarai költségátalány számviteli elszámolása Kérdés

Tisztelt Szakértő! Társaságunk Magyar Igazságügyi Szakértői Kamara (továbbiakban MISZK) tag igazságügyi szakértőt munkaviszonyban alkalmaz. (A társaság így jogosult igazságügyi szakértői feladatok ellátására). A 13/2016 IM-rendelet értelmében társaságunk kirendelés (megbízás stb.) esetén adatot szolgáltat, és ezzel együtt a kamarai költségátalányt bevallja és megfizeti a MISZK felé. A MISZK a megfizetett költségátalányról – tájékoztatásuk szerint – nem állít ki számviteli bizonylatot, a bizonylat és egyben bevallás az adatszolgáltatás maga. Kérdésem: fentiek alapján a kamarai költségátalányt egyéb szolgáltatási költség (T 53) ellenszámla egyéb kötelezettség (K 479) szerint kell könyvelni? Előre is köszönöm szíves válaszukat. Kosárszky Helga

Számla elszámolása Kérdés

Tisztelt Szakértő! Az alábbi kérdésre szeretnék választ kapni: Egy kft. közösségi tagállamból rendelt terméket, a termék vételárát bankon keresztül elutalta a külföldi cégnek. Azonban a terméket nem tudták szállítani valamilyen ok miatt, így a megrendelés törlésre került. A vételárat visszautalták. A megrendeléskor elutalt összeg után kapott a kft. egy számlát, ami bekerült a könyvelésbe, de a rendelés törlése (és a vételár visszautalása) után sztornó számlát nem küldtek ígéretük ellenére sem, többszöri felszólításra sem. Ilyen esetben hogyan könyvelem le azt a bevételt, amely a bankszámlán megjelent ugyan (mint visszautalt összeg), de nincs alátámasztó bizonylat? Válaszát előre is köszönöm!

Ezekre érdemes figyelni a külföldi kiküldetés elszámolásánál Cikk

Egy magyar kft. a Magyarországon bejelentett munkavállalóival, EU tagországban végez szolgáltatást. A munkavállalók részére fizethető 15 euró kiküldetési díj és a kilométerenkénti 15 forint munkába járási költség bizonylat nélkül és adózatlanul? Olvasói kérdésre Surányi Imréné okleveles közgazda válaszolt.

Szerződés számviteli bizonylatként Kérdés

Tisztelt Szakértő! Egyik partnerünkkel – akivel társaságunknak huzamosabb ideje fennálló ingatlan bérleti szerződése van –, társaságunk a bérbevevő- megállapodást szeretnénk kötni, amelyben a partner konkrét szolgáltatáshoz nem kötött, utólagos számviteli engedményt nyújtana nyújtana társaságunknak (a hosszabb ideje fennálló bérleti jogviszonyra tekintettel). A számviteli engedmény 2016. és 2017. üzleti évet is érintené. Kérdéseink: - hogyan kell könyvelni a 2016. és 2017. üzleti évet is érintő, utólagosan kapott/ járó számviteli engedményt? - a kapott/járó számviteli engedmény elszámolásának bizonylataként elegendő a partnerrel kötött megállapodás, vagy szükség lenne külön számviteli bizonylatra is? - szükséges-e társasági adóra önellenőrzést végeznünk a 2016. üzleti évet érintő, társaságunknak járó számviteli engedmény elszámolása miatt? Köszönettel a válaszért!

Ingatlan-bérbeadás bizonylatolása Kérdés

Tisztelt Szakértő! Magánszemély adóazonosító jelét használva ad bérbe ingatlant. Ha jól tudom, e tevékenység megkezdését a NAV-nak már nem köteles bejelenteni, és adószámot sem kell kérnie. Az ingatlant cég veszi bérbe. A havonta fizetendő bérleti díjból levonja az szja-t, a nettó összeget fizeti ki a bérbeadónak, melyről a bérprogram által kiadott átvételi bizonylat (bérlap) kerül kiállításra és aláírva, igazolva a kifizetett összeg átvételét. A cég ez alapján elszámolhatja-e költségként a bérleti díjat, vagy mindenképpen ragaszkodni kell a számla kiállításához? Ebben az esetben a magánszemélynek adószámot kell kérnie. Válaszukat köszönöm. Némethné T. Krisztina

Átvevő pont Kérdés

Tisztelt Szakértő! Egy virágbolt a forgalma növelése érdekében DHL csomagátvevő pontot üzemeltetne. A szerződést már meg is kötötték, néhány csomag már meg is érkezett. A virágboltba a pénzt átveszik, arról ott milyen bizonylat születik? Az átvett pénzeket később bankszámláról átutalják a DHL részére. Ezt milyen bizonylat alapján tudják megtenni? Valójában az a kérdés, hogy hogyan kell működtetni szabályosan egy ilyet átvevő pontot? Milyen bizonylatok és pénzek mozognak, hogy szabályos legyen? Várom megtisztelő válaszát. Köszönettel: Zsóka

Késedelmi pótlék fenyeget! Legyen követhető a fejlesztési tartalék útja Cikk

Az eredménytartalék lekötött tartalékba történő átvezetésének módjáról minden esetben a vállalkozás dönthet önállóan, ugyanakkor rendkívül fontos, hogy a határozatról írásos dokumentum is szülessen, elkerülve az esetleges félreértéseket – hívja fel a vállalkozások figyelmét a nemzetközi adótanácsadó és könyvvizsgáló Crowe FST. Ha ezt elmulasztják, akkor a korábban meg nem fizetett adót késedelmi pótlékkal együtt kell megfizetniük a vállalkozásoknak.

Pénzkezelés Kérdés

Tisztelt Cím! Egy kft.-nek nem azonos az ügyvezetője és a tulajdonosa. A pénzkezelési szabályzat szerint az ügyvezető az egyedüli pénztáros, viszont a tulajdonos is szállítja a készpénzt a bankba néha (kisebb összegeket). Szükséges-e ebben az esetben kiadási pénztárbizonylat használata, vagy egyéb bizonylat; vagy elég ennek a pénzmozgásnak a könyveléséhez a banki befizetési bizonylat (közvetlen a cég pénztárából könyvelve)? Esetleg módosítani kellene a pénzkezelési szabályzatot, és beleírni, hogy a tag is szállíthat be pénzt a cég bankszámlájára, hogy ne kelljen a kiadási pénztárbizonylat? Köszönettel, Királyné Anikó

Kisadózó bt. kültagjának osztaléka Kérdés

Tisztelt Szakértők! Kisadózó betéti társaság beltagja főállású kisadózó (havonta utalásra kerül az 50 000 forint), kültagja nem működik közre, "csendestárs". A társasági szerződésben 50-50 százalékos tulajdoni (szavazati) arány szerepel. A kérdésem az lenne, hogy a bt.-hez befolyt bevételből milyen arányban és milyen formában "kell" részesülnie a kültagnak? Kell-e egyáltalán? Kötelező kifizetni a kültag részét is és a '08-as bevallásban közölni az adóhatóság felé ezt az összeget 15 százalékos szja és 14 százalékos eho mellett? Ha csak a beltag vesz ki pénzt a bankból, akkor a kültag részével mi történik? A bevételi nyilvántartáson kívül milyen egyéb dokumentációt kell vezetnie a bt.-nek ahhoz, hogy kiderüljön, mennyivel tartozik a kültagnak. Ha eddig a kültag nem kapott semmit, akkor egy esetleges végelszámolás esetén hogyan tudja a kiszámolni, mi járt volna neki az elmúlt évek alatt? Van olyan megoldás, hogy a beltag által felvett pénzből kifizeti a kültagnak járó részt és minden rendben? Köszönöm előre is válaszukat! Nagy Szabolcs

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Munkabér kifizetése egy összegben

dr. Kéri Ádám

ügyvéd, compliance szakértő

Ekho választása munkaviszonyban

Széles Imre

tb-szakértő

Áfalevonási jog

dr. Csobánczy Péter

közgazdász, jogász, adótanácsadó

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2025 július
H K Sze Cs P Sz V
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3

Együttműködő partnereink