hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Tisztábban láthatnak a fogyasztók – az optikai webáruház javította megtévesztő reklámjait

  • adozona.hu

Hasznosult a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárása, az eOptika szemüveg- és kontaktlencse webáruház üzemeltetője módosította a jogsértő hirdetéseit. A GVH vizsgálata megállapította, hogy a vállalkozás az árfeltüntetés terén és bizonyos termékek elérhetőségével kapcsolatban megtévesztette a fogyasztókat. Tekintettel az együttműködésre és a jogsértések gyors megszüntetésére a versenyhatóság figyelmeztette a céget, olvasható a GVH honlapján.

A nemzeti versenyhatóság tavaly februárban indított vizsgálatában megállapította, hogy az eOptika Kft. olyan módon – áthúzott „Bolti ár”, narancssárga színnel hangsúlyozott online ár, kedvezmény mértékének feltüntetése, „Áraink 30-50%-kal alacsonyabbak, mint a bolti árak”, „Megtakarítás a hagyományos, bolti árakhoz képest: X Ft (Y%)” típusú szlogenekkel – reklámozta a termékeit, amelyek valótlanul azt a látszatot keltették a fogyasztókban, hogy kedvezményes áron tudják megvásárolni a termékeket. Az eOptika Kft. a gyártók által ajánlott árat jelenítette meg bolti árként, azonban ezek a referencia árak valójában nem érvényesültek a piacon, így megtévesztették a fogyasztókat.

A GVH vizsgálata megállapította továbbá, hogy a vállalkozás Google Adwords hirdetésekkel és a honlapján azt a téves benyomást keltette a fogyasztóban, hogy az iWear márkanevű terméket meg lehet vásárolni az eOptika Kft. weboldalán, azonban ott az iWear termékek nem voltak elérhetőek, helyettük a saját kínálatát ajánlotta a fogyasztóknak.

Bár az optikai termékek online és offline kereskedelme számos speciális jellemzővel bír, általánosságban ki lehet emelni, hogy egy terméknek lényeges, a fogyasztói döntés szempontjából alapvető tulajdonsága az érte fizetendő ár. Meghatározó körülmény az is, hogy az akciós, csökkentett áron, valamihez képest engedménnyel kínált termék megvásárlásával a fogyasztó részesül-e árkedvezményben, s ha igen, akkor az milyen mértékű megtakarítással jár a nem akciós áron történő vásárláshoz képest. Az ár a fogyasztó számára az egyes áruk közötti választás során az eligazodást jelentő legfontosabb mérce, ezért különösen figyelni kell a tisztességes tájékoztatásra az akciózott termékeknél.

Az eOptika Kft. a vizsgált és sérelmezett magatartásokat már az eljárás során megszüntette, módosította és megkezdte megfelelési intézkedéseit. A GVH Versenytanácsa többek között ezt is figyelembe vette, amikor a jogsértések miatt figyelmeztetést szabott ki, valamint megfelelési program kidolgozására kötelezte az első jogsértését elkövető kisvállalkozást.

A hasonló esetek jövőbeli elkerülése érdekében a GVH oktatóvideóval támogatja a kereskedőket a jogszerű árfeltüntetési és akciótartási gyakorlatban azért, hogy a magyar fogyasztók könnyebben mérlegelhessék az ígért kedvezményeket.

 

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Egyéni vállalkozásból kivonás

Lepsényi Mária

adószakértő

Ingatlan szerzésének időpontja

Lepsényi Mária

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink