NAV: az elektronikus ügyintézés és kapcsolattartás általános szabályai adóügyekben

  • adozona.hu

Az elektronikus ügyintézés és kapcsolattartás szabályai adóügyekben címmel információs füzetet tett közzé honlapján a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV).

Az adóügyek döntő többsége már személyes jelenlét nélkül is intézhető, mert a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) is alkalmazza a kapcsolattartás elektronikus csatornáit. Vannak, akiknek ez kötelező, és vannak, akik erről dönthetnek – hívja fel a figyelmet információs füzetében a NAV.

A tartalomból:

  • Mit jelent az elektronikus ügyintézés a gyakorlatban?
  • Ügyfél-azonosítási feltétel
  • Elektronikus kézbesítés, tárhely
  • A kötelező elektronikus kapcsolattartás
  • Kézbesítés a tárhelyre
  • Iratok beküldése
  • Kinek kötelező az elektronikus kapcsolattartás?
  • Kinek van joga az elektronikus kapcsolattartásra?
  • Hogyan tart a NAV elektronikusan kapcsolatot azzal, akinek ez nem kötelező?
  • Beküldött elektronikus iratok hitelesítése, aláírása
  • Irányadó jogszabályok

A NAV honlapjáról letölthető információs füzetet itt olvashatja el.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink