hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Gigabírság a fogyasztók megtévesztése miatt

  • MTI

Megtévesztő kommunikációt folytatott a Telemarketing International Kft. és osztrák anyacége, a Mediashop GmbH négy termék esetében – állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A GVH versenytanácsa a két vállalkozással szemben összesen 113 millió forint bírságot szabott ki – közölte a versenyhatóság.

A GVH azzal a gyanúval indította meg 2021 végén a versenyfelügyeleti eljárást, hogy a Telemarketing International Kft. (a Mediashop weboldal üzemeltetője) és osztrák anyacége tisztességtelenül reklámozta elektromos gyomirtó készüléküket országos televíziócsatornákon, valamint direkt marketing eszközökkel.

A vizsgálat során a GVH több termék (Hammersmith Bionic Burner, Hammersmith Bionic Trimmer, MicroTouch Solo, Harry Blackstone AirBlade) esetében is megtévesztő kommunikációs gyakorlatokat tárt fel. A vállalkozások többek között azt a látszatott keltették, hogy a termékek árából adott kedvezmény csak korlátozott ideig elérhető, megtévesztően kommunikáltak a versenytársakhoz képesti árelőnyről, az egyes tartozékok "ajándék" jellegéről, valamint egyes termékek funkcionális tulajdonságairól is.

A beszámoló kitért arra is, hogy az eljárás alá vont vállalkozások a vizsgálat során érdemi együttműködést tanúsítottak, a jogsértéseket elismerték, és a vizsgált gyakorlatokkal még az eljárás alatt felhagytak. A vállalkozások emellett részletes és összetett utólagos megfelelési intézkedéseket ajánlottak fel, továbbá egy termék (Hammersmith Bionic Burner) esetében lehetővé tették, hogy a fogyasztók, akik megvásárolták annak kiegészítő termékét, a megvásárolt kiegészítőt - az eljárás alá vontak költségén - visszaküldjék, a teljes vételár visszatérítése mellett.

A GVH versenytanácsa az együttműködést és az önkéntes vállalásokat is figyelembe véve a két vállalkozásra összesen 113 millió forint bírságot szabott ki, a vállalások teljesítését pedig kötelezően előírta. A kötelezően előírt utólagos megfelelési erőfeszítések teljesítését a GVH nyomon követi.

Az ügy kapcsán a Gazdasági Versenyhivatal ismételten felhívja a fogyasztók figyelmét – az ünnepi időszakban fokozottan is jellemző – akciósként kommunikált árak lehetséges megtévesztő mivoltára. Fontos, hogy a vásárlók mindig legyenek óvatosak az őket azonnali döntéshozatalra késztető hirdetések, illetve a megvásárolt termékhez kapcsolódó "ajándékot" tartalmazó ajánlatok esetén – figyelmeztet a GVH.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Adott kölcsön kamata

Nagy Norbert

adószakértő

Kockázati életbiztosítás adózása

Adózóna  szerkesztőség

kérdések és válaszok

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 május
H K Sze Cs P Sz V
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Együttműködő partnereink