hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Beszáll a 3-as metró felújítási költségeibe az EU

  • BruxInfo

Az EU körülbelül 150 milliárd forinttal (473,4 millió euróval) kíván hozzájárulni a kohéziós alapból a budapesti 3-as metróvonal teljes felújításának költségeihez. Ez lesz a negyedik nagy infrasrukturális beruházás eddig, amire Brüsszel a 2014 és 2020-as keret terhére áldását adta.

Brüsszelben kedden megszületett a döntés, hogy az EU a kohéziós alapon keresztül be fog szállni a budapesti 3-as (kék) metróvonal teljes felújításának a költségeibe. A Bizottság döntésének értelmében az Unió 473,4 millió eurót (körülbelül 150 milliárd forintot) fordít a kohéziós alapból a 3-as metróvonal modernizálására, amelyen naponta több mint félmillió utas közlekedik. 

A testület keddi sajtóközleménye aláhúzza, hogy a felújítás során a pályák és a sínrögzítő-elemek mindegyikét lecserélik a gyorsabb és biztonságosabb utazás érdekében, és mind a 20 állomást és a teljes világítási rendszert felújítják. A Dunával a pesti oldalon csaknem párhuzamosan futó 3-as metróvonal 17 kilométer hosszan köti össze Budapest északi és déli részét. A folyamatban lévő és várhatóan 2021-ig elkészülő munkálatok a vonal kapacitását is növelni fogják: naponta 13 000 további utas számára fogják lehetővé tenni, hogy autó helyett metróval közlekedjenek. 

A metrófelújítási projekt vissza nem térítendő támogatásra jogosult teljes költsége majdnem 557 millió euró, ennek 85 százalékát teszi ki az uniós társfinanszírozás. 

Az új metrókocsikkal együtt a beruházás teljes költsége meghaladja a 800 millió eurót. 

Az M3-as metró felújítása a negyedik nagy infrastrukturális beruházás, amihez az EU a 2014 és 2020 között a kohéziós alapból elérhető támogatások terhére hozzájárul. Az eddig már jóváhagyott projektek a következők: 

- az M4-es autópálya Berettyóújfalu és Nagykereki (a magyar-román határ) közötti szakasza;
- a Budapest és Esztergom közötti vasútvonal villamosítása és további építési munkálatok költségei;
- a Szajol és Debrecen közötti vasúti pálya Püspökladány és Ebes közötti szakaszának felújítása. 

Magyarország valamivel több mint 25 milliárd euró támogatásra jogosult a felzárkóztatási alapokból 2014 és 2020 között. Ez egy főre, azaz minden egyes magyar állampolgárra kivetítve 2532 eurót jelent. A hétéves időszakban hazánkban végrehajtandó kohéziós politikai fejlesztések összértéke 29,65 milliárd euró. 

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Üzemi baleset

Széles Imre

tb-szakértő

Gyógytorna

Surányi Imréné

okleveles közgazda

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink