hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Egyéni vállalkozó táppénz-, csed-, gyedigénylésének folyamata

  • Czeglédi Bernadett munkajogi és társadalombiztosítási szakértő

Munkaviszonyban álló várandós kismama könnyebb helyzetben lehet, mert az ellátások igénylését teljes mértékben a munkáltató, foglalkoztató látja el, függetlenül attól, hogy tb-kifizetőhelyről beszélünk vagy sem. Egyéni vállalkozók esetében jellemzően a könyvelő látja el ezt a feladatot, de sok esetben a vállalkozó maga próbálja leadni az igénylését. Cikkünkben azt mutatjuk meg, milyen lépésekből áll a táppénz, a csecsemőgondozási díj (csed), valamint a gyermekgondozási díj (gyed) igénylése, amennyiben egyéni vállalkozóként szeretnénk ezekkel az egészségbiztosítási pénzbeli ellátásokkal élni.

Fontos első körben tudni, hogy az egyéni vállalkozó – függetlenül az adózási formájától – a táppénz, csecsemőgondozási díj, gyermekgondozási díj, örökbefogadói díj, baleseti táppénz iránti kérelmét kizárólag elektronikus úton nyújthatja be. Ahhoz, hogy ezt megtehessük, az első lépés egy regisztrációs folyamat elvégzése. A Magyar Államkincstár oldaláról letölthető regisztrációs lapokból azt a változatot kell választani, amely egyéni vállalkozóknak és őstermelőknek szól (https://egbiztpenzbeli.tcs.allamkincstar.gov.hu/images/epel/nyomtatvanyok/Regisztracios-lap---Egyeni-vallalkozok-ostermelok.pdf).

Itt kell megadni az egyéni vállalkozó adatait, bejelölni, hogy a kérelmeket az egyéni vállalkozó saját maga, vagy meghatalmazott útján (például könyvelő segítségével) kívánja majd benyújtani. Ha meghatalmazott útján, akkor meg kell adni a meghatalmazott személy adatait is annak megfelelően, hogy természetes személyt, vagy gazdálkodó szervezetet bízunk meg a feladattal. A regisztrációs lapot az egyéni vállalkozó székhelye szerint illetékes, egészségbiztosítási pénztári feladatkörében eljáró kormányhivatalhoz kell benyújtani. A benyújtás történhet postai úton, személyesen, vagy elektronikusan, e-Papír szolgáltatás (https://epapir.gov.hu) igénybevételével.

OLVASSA TOVÁBB cikkünket, melyben bemutatjuk, hogyan szükséges az egyéni vállalkozónak regisztrálnia magát a kormányhivatalnál, majd sikeres regisztráció után milyen nyomtatványokon kell benyújtania a táppénz, csed, vagy gyed iránti igényét.

A folytatáshoz előfizetés szükséges.
A teljes cikket előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink olvashatják el! Emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Bt. kültag alkalmi munkavállalóként

dr. Kéri Ádám

ügyvéd, compliance szakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 április
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Együttműködő partnereink