adozona.hu
Állami támogatásra pályázhatnak a szőlészek, borászok
//adozona.hu/koronavirus_jarvany/Allami_tamogatasra_palyazhatnak_a_szoleszek_6EK4MV
Állami támogatásra pályázhatnak a szőlészek, borászok
A vendéglátásban és borturizmusban érdekelt pincészetek támogatásáról, valamint az állami bormarketingprogram forrásainak jelentős megemeléséről döntött a kormány a hazai szőlő-bor ágazat a koronavírus-járvány negatív hatásainak rövid és középtávú kezelése érdekében – tudatta Nagy István agrárminiszter a szaktárca közleményében. Az erről szóló miniszteri rendelet szeptember elején jelenik meg, a támogatást pedig októberben kell majd kérelmezni.
Az adminisztrációs terhek csökkentését és az ellenőrzések hatékonyságát növelő új borjogi szabályozás mellett fontosnak tartják a pénzügyi segítség biztosítását is az ágazat részére.
Nagy István hangsúlyozta: a koronavírus-járvány nem egyenlő mértékben sújtotta a borászatokat, összességében a borkészletek elmaradnak mind a tavalyi szinttől, mind pedig a sokéves átlagtól, azonban egyes bortermelőknél így is nagyobb mennyiségben halmozódhattak fel borok.
A segítség részeként a vendéglátásba beszállító és a borturizmusban érintett bortermelők részére nyújtott támogatást 2020 után idén is igényelhetik majd az érintett pincészetek. Ehhez 1,5 milliárd forint támogatási keretet biztosítanak. Az erről szóló miniszteri rendelet szeptember elején jelenik meg, a támogatást pedig októberben kell majd kérelmezni.
Ezen túlmenően az Agrárminisztérium a szüreti felkészülés keretében EU-s forrásból lepárlási támogatást biztosít azon termelők részére, akik a járványügyi intézkedések miatt nehezebben tudták értékesíteni boraikat.
A tárcavezető azt is kiemelte, hogy a Covid-19 világjárvány következtében tovább élesedik a világ borpiacán tapasztalható verseny, ennek megfelelően Magyarországnak is fokoznia kell az állami bormarketing tevékenységét. Kulcsfontosságú, hogy az általános, állami bormarketing program részére megfelelő nagyságú, dedikált források álljanak rendelkezésre. A program célja a magyarországi borfogyasztás mennyiségének stabilizálása, az exportált palackos borok árának emelkedése és értékének növekedése – hangsúlyozza Nagy István.
A 2021-2025. között évi mintegy 800 millió forintos költségvetésből megvalósuló állami bormarketing program a magyar bor legfőbb piacait célozza meg: Magyarországot, Közép-Európát (Németország és a V4-ek), Észak-Európát (Finnország, Norvégia és Svédország), valamint az EU-n kívüli angolszász országokat (Egyesült Államok, Egyesült Királyság és Kanada) – tájékoztatott az Agrárminisztérium.
Hozzászólások (0)