1573 találat a(z) ingatlan cimkére
Közös költség továbbszámlázása Kérdés
Tisztelt Szakértő! Adott Kft. ingatlan-bérbeadást számláz 27 százalék áfával. Kérdésem, hogy új bérlő esetén, ha szerződés alapján az első havi közös költséget, mint a birtokbavétel feltételeként megfizeti bérbeadó részére, úgy azt számláznia kell-e, illetve, ha igen, akkor ugyanúgy 27 százalék áfával vagy más módon? Későbbiekben a bérlő szerződés szerint közvetlenül a társasház részére fizeti majd a közös költséget. Válaszát előre is köszönöm szépen.
Telephely bejelentése Kérdés
Tisztelt Szakértő! A következőkben kérném segítségét. Adott egy kft., amely vásárolt egy ingatlant. Az ingatlan egy romos épület, így nem folyik benne tevékenység, befektetési céllal vették. A társaság székhelye más településen van. Az ingatlan után csak értékcsökkenést, telekadót és építményadót számol el a kft. Kérdésem, hogy ilyenkor telephelyként be kell jelenteni a vásárolt ingatlant? Iparűzési adó hatálya alá be kell jelentkezni?
Ingatlan figyelési idő Kérdés
Tisztelt Szakértő! Az alábbi válaszhoz szeretnék még kérdést feltenni: http://adozona.hu/kerdesek/2017_12_12_Ingatlan_afa_vwa#utm_source=dailypost&utm_medium=email&utm_campaign=notice Mivel 2008.01.01. előtti a használatbavételi engedély itt a figyelési időszak 120 hónap? Ha jól tudom ekkor változott 120 hónapról 240 hónapra. A másik kérdésem az lenne, ha volt olyan időszak többször is, amikor az ingatlanban 6-8 hónapig nem volt bérlő, akkor mi a teendő? Visszasorolom készletre és nem számolok értékcsökkenést vagy hagyom tárgyi eszközön és továbbra is számolom az értékcsökkentést? Köszönöm szépen a válaszát!
Ingatlan-bérbeadás a havi bevallásban Kérdés
Tisztelt Szakértő! Egy cég ingatlant bérel egy magánszemélytől. A szerződés folyamatos szolgáltatásról szól, a bérleti díj pedig negyedévente kerül kifizetésre. Az ingatlan-bérbeadással kapcsolatban kell-e 0 forintról M lapot beadni a 08-as bevallásban azon hónapokra, amikor fizetés nem történt? Válaszát köszönöm
Szerződés számviteli bizonylatként Kérdés
Tisztelt Szakértő! Egyik partnerünkkel – akivel társaságunknak huzamosabb ideje fennálló ingatlan bérleti szerződése van –, társaságunk a bérbevevő- megállapodást szeretnénk kötni, amelyben a partner konkrét szolgáltatáshoz nem kötött, utólagos számviteli engedményt nyújtana nyújtana társaságunknak (a hosszabb ideje fennálló bérleti jogviszonyra tekintettel). A számviteli engedmény 2016. és 2017. üzleti évet is érintené. Kérdéseink: - hogyan kell könyvelni a 2016. és 2017. üzleti évet is érintő, utólagosan kapott/ járó számviteli engedményt? - a kapott/járó számviteli engedmény elszámolásának bizonylataként elegendő a partnerrel kötött megállapodás, vagy szükség lenne külön számviteli bizonylatra is? - szükséges-e társasági adóra önellenőrzést végeznünk a 2016. üzleti évet érintő, társaságunknak járó számviteli engedmény elszámolása miatt? Köszönettel a válaszért!
Ingatlan-bérbeadás bizonylatolása Kérdés
Tisztelt Szakértő! Magánszemély adóazonosító jelét használva ad bérbe ingatlant. Ha jól tudom, e tevékenység megkezdését a NAV-nak már nem köteles bejelenteni, és adószámot sem kell kérnie. Az ingatlant cég veszi bérbe. A havonta fizetendő bérleti díjból levonja az szja-t, a nettó összeget fizeti ki a bérbeadónak, melyről a bérprogram által kiadott átvételi bizonylat (bérlap) kerül kiállításra és aláírva, igazolva a kifizetett összeg átvételét. A cég ez alapján elszámolhatja-e költségként a bérleti díjat, vagy mindenképpen ragaszkodni kell a számla kiállításához? Ebben az esetben a magánszemélynek adószámot kell kérnie. Válaszukat köszönöm. Némethné T. Krisztina
Fontos információ a fizető-vendéglátó tevékenységet folytató magánszemélyeknek Cikk
A személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény 57/A § (2) bekezdésének 2018. január 1-jétől hatályba lépő módosítása megemeli a tételes átalányadózást választó fizető-vendéglátók által e célra hasznosítható ingatlanok számát – írja a nav.gov.hu.
Ingatlan adózása megszűnéskor Kérdés
1998-ban egy egyéni ügyvéd ügyvédi irodává alakult át, és bevitte az ügyvédi irodába az egyéni ügyvéd vállalkozásában lévő ingatlant. Kérdésem: ha az ügyvédi iroda megszűnik, az ügyvédi irodának, illetve az ügyvédnek milyen adó- és illetékkötelezettségei lesznek az ingatlannal kapcsolatban?
Beruházás – levonható áfa Kérdés
Az alábbi esetre tekintettel kérném szíves állásfoglalásukat. Magyarországon bejegyzett gazdasági társaság ingatlannal rendelkezik. Az ingatlanértékesítés tekintetében áfamentességet választott, míg ingatlan-bérbeadás tekintetében úgy döntött, hogy ezen tevékenysége tekintetében áfás lesz. Az ingatlanon nagy értékű beruházást végeznek. A kérdésem, hogy a beruházás tekintetében élhet-e áfalevonási lehetőségével, tekintettel arra, hogy a jövőben az ingatlant hosszú távra (áfásan) bérbe kívánja adni. Segítségüket előre is köszönöm!
Ingatlan falfelületének bérbeadása reklámcélokra Kérdés
Egy vállalkozás az általa üzemeltetett vendéglátóhely ingatlanának külső homlokzati felületét (fal, illetve üveg portál) bérbe kívánja adni egy másik vállalkozásnak, hogy ott hirdetőtáblát, plakátot helyezzen el. Ingatlan-bérbeadásról van-e szó? A vállalkozás nem tette adókötelessé az ingatlan-bérbeadási tevékenységét, akkor adómentesen (áfamentesen) számlázhat?
Katás bt. beltagjának ingatlan-bérbeadása Kérdés
Katás bt. beltagja ingatlanbérbadásból, lakáskiadásból származó jövedelmet kaphat-e? Tehát nem a bt. adja ki, hanem a magánszemély bt.-beltag..
Egyéni vállalkozóból őstermelő Kérdés
Tisztelt Szakértők! Adott egy 2007 óta folyamatosan működő mezőgazdasági egyéni vállalkozó, aki 2018. 01. 01-től az egyéni vállalkozását meg akarja szüntetni és őstermelőként kívánna tovább tevékenykedni. Azzal a nappal kell megszüntetni és ugyanazzal a nappal kell megnyitnia a két jogviszonyt? Van ennek jelentősége? Ingatlan van a vállalkozásában, erre mennyi adót kell fizetnie? Termeltetői szerződéssel és halasztott fizetéssel vásárolta meg a növényvédőszereket és műtrágyát még ez év novemberében, amely számlát 2018 szeptemberéig kell kifizetnie. Ezt mint őstermelő elszámolhatja? Köszönöm a választ. Tisztelettel: Hanák Gabriella
Ingatlan értékhelyesbítése Kérdés
Tisztelt Szakértő! Kérdésem a következő. Kötelező minden évben elvégeztetni az ingatlan értékbecslését? Vagy elég csak akkor, ha valami változás történik? Köszönettel: Ildikó
Lakóingatlan kivitelezése és értékesítése – áfa, összeférhetetlenség Kérdés
Építési vállalkozásként tevékenykedő ügyfelünk egy lakóingatlan (családi ház) fő kivitelezőjeként (generálkivitelezőként) az adott építési beruházás kivitelezését a megrendelővel/építtetővel kötött vállalkozási szerződés alapján végezné úgy, hogy a megvalósításban közreműködő szakkivitelezők alvállalkozóként kapcsolódnának hozzá/alá. A főkivitelező hozza majd létre a lakóingatlant a 2018-as naptári év során a megrendelő/építtető magánszemély tulajdonában lévő telken. Véleményünk szerint az elkészülő egylakásos lakóingatlannál – amelynek az összes hasznos alapterülete nem haladja meg a 300 négyzetmétert – alkalmazható lesz az 5 százalékos kedvezményes adómérték (áfatörvény 10. § d) és 3. számú melléklet I. rész 51. pont alapján) A következő kérdésekben kérnénk ezúton a szakmai állásfoglalásukat: – A leírtak alapján ügyfelünk (fő kivitelező) alkalmazhatja-e az elkészült lakóingatlan értékesítésénél az áfatörvény 5 százalékos kedvezményes adómértékét? – A leírtak alapján ügyfelünk (fő kivitelező) részére az értékesítendő lakóingatlan megvalósításában közreműködő szakkivitelezők, alvállalkozók számláit – akár az építőanyag, akár szolgáltatás esetében – a fordított áfás szabályok szerint lehet-e majd kiállítani (az áfatörvény 142. § a) és b) pontja szerint)? – Nincsen-e az ügyletnél bármilyen összeférhetetlenség vagy speciális szabály, ha a megrendelő/építtető magánszemély egyben a fő kivitelező cég (ügyfelünk) ügyvezetője és 50 százalékos tulajdoni hányaddal rendelkező tulajdonosa is?
Ingatlanértékesítés, beruházás, áfa Kérdés
Kedves Szakértő! Egyik cégünk építési telket szeretne vásárolni. Az eladó be van jelentkezve az ingatlanértékesítés áfája alá. Ha jól tudom ebben az esetben, hogy be van jelentkezve, és építési telekről van szó, így egyenes áfás lesz a számla, amit kiállít cégünk számára. A kérdésem az lenne, hogy a mi cégünk, amely viszont nincs bejelentkezve az ingatlanértékesítés áfája alá, levonhatja-e az ingatlanberuházás számlájának az áfatartalmát? Elvégre amikor eladja majd az ingatlant, akkor nem fogja megfizetni az áfát, és mint köztudott az állam nem szereti, ha levonunk áfát olyanra, amire később sem fizetjük meg. Illetve abban sem vagyok biztos, hogyha mondjuk elszámolom csak költségnek a beruházást és nem vonom le az áfát, hogy ez esetben az ingatlanon végzett további beruházás, felújítás áfája levonható-e? Vagy ilyenkor, telek esetében ha ráépít és elválaszthatatlan részét képzi az ingatlannak, akkor vonható, de ha csak egy konténert tesz le, amit bármikor odébb tehet másik telekre az vonható mint ingatlantól független beruházás? Javasoltuk az ügyfélnek, hogy jelentkezzen be az ingatlan áfa alá, mert akkor biztosan vonhatja és megfizeti. Ezzel kapcsolatban viszont felmerült, hogy most szeretne eladni egy másik ingatlant, aminek az áfáját a vételkor nem vonta le. Ilyen esetben az eladáskor be kell fizetnie az áfát, ha időközben most bejelentkezik? Kérem segítsen nekem ebben kacifántos kérdésben, hogy megfelelően tudjunk eljárni! Segítségét előre is köszönöm!