Tisztelt Szakértő!
1. Abban kérem a segítségét, hogy ha egy újonnan alakult cég a cégbejegyzésig árut, számítógépet, irodabútort vásárol, akkor az előtársasági időszakról köteles-e beszámolót, illetve bevallásokat benyújtani. A cégbejegyzésig árbevételt nem realizált.
2. Ha egy újonnan alakult cég a társasági szerződés aláírása után, de még az adószám kiadása előtt a cég érdekében árut, irodaszert, számítógépet stb. vásárol, akkor ezen beszerzések áfatartalmát levonásba helyezheti-e úgy, hogy még nem rendelkezett adószámmal?
Ha nem vonhatja le az áfát, akkor pl. ha egy bérleti díjat és közüzemi díjakat tartalmazó számlánál 8-án kapta meg az adószámot, de a bérleti díj egész hónapot tartalmaz, akkor naptári napokra szükséges-e arányosítani az áfát? A teljesítési dátum a számlán adószám kiadása utáni.
3. Ha egy kiskereskedelmi üzletet működtető áfaalany cég kávéfőzőt, mikrohullámú sütőt, vízforralót vásárol, hogy az üzletben a partnereit kávéval meg tudja kínálni, illetve, hogy a napi szükséges étkezéshez biztosítsa a körülményeket, ezen eszközök áfáját levonásba helyezheti-e?
Segítségüket előre is köszönöm!