hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Megerősítette együttműködését a Gazdasági Versenyhivatal és a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság

  • MTI

Megújította csaknem 20 éve tartó szakmai együttműködését a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) és a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) – közölte a GVH csütörtökön az MTI-vel.

Az erről szóló dokumentumot a két szervezet képviselője szerdán írta alá.

A közlemény szerint az együttműködés megújításának egyik fő oka a Digitális szolgáltatásokról szóló európai uniós rendelet (Digital Services Act - DSA) hatályba lépése volt. A rendelet elsősorban az online közvetítőkre, így például a piacterekre, a közösségi hálózatokra, az alkalmazás-áruházakra, valamint az online utazási és szállásplatformokra állapít meg kötelezettségeket. A DSA egyik kiemelt célja, hogy megakadályozza az illegális és káros online tevékenységeket, valamint a szándékos álhírterjesztést, ezzel biztosítsa a fogyasztók védelmét az online térben.

A DSA-rendelet végrehajtásáért, felügyeletéért Magyarországon az NMHH felelős, amellyel szorosan együttműködve dolgozik a GVH a digitális szolgáltatási piaci versenyt érintő kérdésekben, valamint a digitális szolgáltatások piacával összefüggő, felhasználókat érintő ügyekben.

Kiemelték, hogy a megerősített együttműködésnek köszönhetően a két szervezet hatékonyabban tudja majd ellátni feladatait, egyebek között a médiapiac, az elektronikus hírközlés és a postai szolgáltatások felügyeletét, azok megbízható és átlátható működésének biztosítását, a tisztességes piaci verseny őrzését, a fogyasztók védelmét és a jogsértések feltárását. Ennek érdekében a hatóságok vállalták, hogy jogalkalmazói tevékenységükben szorosan együttműködnek, emellett pedig értesítik egymást amennyiben a másik hatóság feladat- és hatáskörét érintő információról szereznek tudomást.

Hozzátették, a GVH és az NMHH abban is megállapodtak, hogy a fogyasztói ismereteket és tudatosságot növelő kommunikációs és edukációs tevékenységüket összehangolják és törekednek közös kampányok szervezésére is.

A közlemény idézte Rigó Csaba Balázst, a GVH elnökét, aki elmondta, hogy a két hatóság közötti megerősített együttműködésnek köszönhetően hatékonyabban tudnak majd közösen fellépni a digitális térben tapasztalt jogsértésekkel szemben, és védeni a magyar fogyasztókat.

Koltay András, az NMHH elnöke a közleményben megjegyezte, az NMHH feladatkörének bővülése a digitális közvetítő szolgáltatások, online platformok felügyeletével új lehetőséget teremt arra, hogy a hatóság közreműködjék egy biztonságosabb online környezet kialakításában és a platformok átlátható, a fogyasztók által követhető, kontrollálható működési kereteinek biztosításában. Ezen új feladat hatékony ellátásához nagyban hozzájárul a GVH-val való együttműködés, amelynek megújított kereteit rögzíti a hatóságok közötti megállapodás – olvasható az MTI közleményében.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Egyéni vállalkozásból kivonás

Lepsényi Mária

adószakértő

Ingatlan szerzésének időpontja

Lepsényi Mária

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink