További témák

Új forgalmi rend lép életbe az M0 felújítása kapcsán

  • adozona.hu

A torlódások csökkentése érdekében az M0 autóút déli szektorának rekonstrukciója miatt szükségessé vált forgalomterelések átalakításáról született döntés a szaktárca és az állami beruházók egyeztetésének eredményeként – írja honlapján az Innovációs és Technológiai Minisztérium.

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium elrendelése alapján a Hárosi Duna-hídon a munkaterület mellett az M1 autópálya irányába az eddigi kettő helyett három forgalmi sáv, míg a Soroksári Duna-híd felé nyújtott gyorsítósávok segítik majd a közlekedőket.

Az M0 autóút déli szektorán a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában és lebonyolításában több helyen zajlanak hídfelújítási munkálatok, az érintett szakaszokon az aszfalt burkolatot beton burkolatra építik át.

A tapasztalatok azt mutatják, hogy Csepel és Szigetszentmiklós térségében a torlódások nagy része az autóúton az M1 felé vezető pályaoldal zárása mellett végzett munkák miatt bevezetett 2x2 sávos terelés mögött alakul ki. Az autóút áteresztőképessége jelentős mértékben csökkent, a csúcsidőszakokon kívül is lelassult forgalom az M0-ra történő felhajtást Halásztelek-Szigetszentmiklós és Csepel irányából is nehezíti. Emiatt a halásztelki csomópontban a II. Rákóczi Ferenc úton mindkét irányból feltorlódnak a járművek.

A forgalomszámlálási adatok szerint az M0 déli szektorának 2x3 sávra történő bővítésekor naponta 66 ezer jármű közlekedett ezen a szakaszon, míg 2018 májusára ez a szám 120 ezerre nőtt. A néhány év alatt megduplázódott forgalmi terhelés nagyban hozzájárult a szokásosnál is tartósabb torlódásokhoz.

A nemrégiben elvégzett felülvizsgálat alapján átdolgozott forgalomterelési terv szerint a Hárosi Duna-hídon (Deák Ferenc híd) a munkaterület mellett a jelenlegi 2x2 sáv helyett 2+3 sávon haladhat majd a forgalom. A Csepel szigetről az M1-es autópálya felé három sávot alakítanak ki olyan módon, hogy az eddigiekhez képest szűkített és keskenyebb sávokon haladhatnak majd az autósok. A főirány áteresztőképessége ezzel a megoldással jelentősen emelkedhet. A keskenyebb forgalmi sávok alkalmazása a tereléseknél Nyugat-Európában bevett és Magyarországon sem ismeretlen gyakorlat. A kedvező hatás érvényesüléséhez fontos azonban, hogy a közlekedők betartsák a sebességkorlátozásokat, ennek érdekében az autósok az útszakaszon fokozott rendőri jelenléttel számolhatnak.

Az új forgalomterelés kiépítésekor ideiglenesen 1-1 forgalmi sávon lehet majd közlekedni, mivel a jelenleg kint lévő acél terelőfalakat is át kell helyezni. Ezeket a munkákat a szakemberek hétvégén kezdik el több ütemben, alkalmanként éjszakai munkavégzéssel. Napközben a várhatóan másfél hétig tartó átalakítás ideje alatt a jelenlegi négy sáv járható lesz.

A Soroksári Duna-hídon a keresztmetszeti kialakítás nem teszi lehetővé újabb forgalmi sáv kijelölését, itt a terelés előtt a Csepel-szigetről felhajtók besorolását az autóút forgalmába a megszokottnál lényegesen hosszabb gyorsítósávok kiépítésével fogják segíteni. Az intézkedések a közlekedési feltételek javításával a csúcsidőszaki torlódások okozta kellemetlenségeket mérsékelhetik.

A Hárosi Duna-hídon átvezető kerékpárút a munkaterület része, ott építési munkák zajlanak. Ezért a gyalogos közlekedés lehetőségét a forgalmat bonyolító hídon az elválasztó sáv felőli üzemi járda felhasználásával biztosítják. A járda szélessége és közúti visszatartó rendszere (a korlátok magassága) miatt nem elegendő a kerékpáros forgalom biztonságos átvezetésére, így ezt a szakaszt a biciklisták csak járművüket áttolva vehetik igénybe.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. és a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. arra kéri a közlekedőket, hogy még indulás előtt tájékozódjanak a korlátozáshoz, munkavégzéshez kapcsolódó aktuális forgalmi helyzetről a közútkezelő Útinform szolgálatánál, a +36-1-336-2400-as telefonszámon vagy a www.utinform.hu weboldalon, de érdemes navigációs, közösségi autós alkalmazást is használniuk, hogy az optimális útvonalukat megtervezhessék. A munkálatok ideje alatt a Magyar Közút Nonprofit Zrt. és az építtető NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. is a közlekedők türelmét és megértését kéri – olvasható a kormany.hu-n.

Az előfizetéssel elérhető tartalmak között további cikkeket olvashat a témáról.

Válasszon csomagajánlataink közül:

Ha előfizetőnk, lépjen be!

Ha most fizet elő a szolgáltatásra, akkor az Adózóna előfizetési csomag részeként garantáltan megkap 5 iratmintát, amelyet az Adózóna legfrissebb kiadványából, a GDPR – Munkaügyi iratminta csomagból szakértőink választottak ki önnek. Az akció feltételei a 2018. augusztus 23-tól 2018. szeptember 30-ig megrendelt, és 2018. október 10-ig befizetett előfizetésekre vonatkoznak.
Részletek »

* A termékek külön megvásárlása esetén fizetendő ár.
** Az Adózóna.hu előfizetése után három személynek jár 2-2 kreditpont, amelyet elszámolhat a szakképzésébe. A kreditpontok kedvezettjeinek nevét és regisztrációs számát a rendeléskor megadott adatokkal a befizetés után kiküldött számlán tüntetjük fel.


Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!




TÖBB MINT TÖRVÉNYTÁR!
Ezért érdemes előfizetni!

Kérdések és válaszok

Üzletrész apportálása

Antretter Erzsébet

adószakértő, mérlegképes könyvelő

Niveus Consulting Group Kft.

Tagi kölcsönből jegyzett tőke

Antretter Erzsébet

adószakértő, mérlegképes könyvelő

Niveus Consulting Group Kft.

2018 szeptember
H K Sze Cs P Sz V
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
hirdetés
FONTOS JOGSZABÁLYOK
  1. KATA és KIVA 2012. évi CXLVII. törvény a kisadózó vállalkozások tételes adójáról és a kisvállalati adóról
  2. Art. 2003. évi . XCII. törvény
  3. Áfa 2007. évi CXXVII. törvény
  4. Áht. 1992. évi XXXVIII. törvény
  5. EHO tv. 1998. évi LXVI. törvény az egészségügyi hozzájárulásról
  6. Ekho tv. 2005. évi CXX. törvény az egyszerűsített közteherviselési hozzájárulásról
  7. EVA tv. 2002. évi XLIII. törvény az egyszerűsített vállalkozói adóról
  8. Helyi adó tv. 1990. évi C. törvény a helyi adókról
  9. Itv. 1990. évi XCIII. törvény az illetékekről
  10. Jöt. 2003. évi CXXVII. törvény a jövedéki adóról és a jövedéki termékek forgalmazásának különös szabályairól
  11. Rega. tv. 2003. évi CX. törvény a regisztrációs adóról
  12. Szakhoz. tv. 2003. évi LXXXVI. törvény a szakképzési hozzájárulásról és a képzés fejlesztésének támogatásáról
  13. Számv. tv. 2000. évi C. törvény a számvitelről
  14. Szja 1995. évi CXVII. törvény
  15. Szlarend 24/1995 PM rendelet
  16. Tao tv. 1996. évi LXXXI. törvény a társasági adóról és az osztalékadóról
  17. Tbj. 1997. évi LXXX. törvény a társadalombiztosítás ellátásaira és a magánnyugdíjra jogosultakról, valamint e szolgáltatások fedezetéről
  18. Tbj. vhr. 195/1997. (XI. 5.) Korm. rendelet a társadalombiztosítás ellátásaira és a magánnyugdíjra jogosultakról, valamint e szolgáltatások fedezetéről szóló 1997. évi LXXX. törvény végrehajtásáról
  19. Tny. 1997. évi LXXXI. törvény a társadalombiztosítási nyugellátásról
  20. Tny. vhr. 168/1997. (X. 6.) Korm. rendelet a társadalombiztosítási nyugellátásról szóló 1997. évi LXXXI. törvény végrehajtásáról

Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X