hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Újabb jel mutatja, hogy a Temu a hazai online kereskedelem sírját ássa

  • adozona.hu

Miközben Magyarországon már minden 4. bankkártyával fizetett forintot online kereskedőnél fizetünk, aggodalomra ad okot, hogy az ázsiai globális piacterek, kiemelten a Temu előretörése miatt a hagyományos kereskedésekben gyorsabban nőtt a kártyás fizetések aránya, mint a hazai webshopokban – hívja fel a figyelmet Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.

Minden hazai kibocsátású bankkártyával itthon elköltött 100 forintból 24-et már online kereskedőnél fizetünk – mutat rá a kiskereskedelem teljes átalakulására Gergely Péter.

A BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője arra emlékeztet, hogy történelmi csúcsra jutott az online bankkártyás költés: a magyar webshopokban kifizetett 876 milliárd forint 17,2 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi szinteket. Eközben a fizikai kereskedőknél elköltött 3719 milliárd forint „csak” 8,3 százalékos növekedést jelent.

Lassabb lett az online fizetések növekedése

Fontos ugyanakkor látni, hogy a tranzakciók számának növekedésében a hazai bankkártya történelemben először fordult elő, hogy a fizikai kereskedőknél itthon lebonyolított tranzakciók arányaikban jobban tudtak növekedni, mint az online boltokban lebonyolított bankkártyás forgalom.

Míg a bankkártyáinkkal/óráinkkal 2024 első negyedévében 407 millió alkalommal fizettünk a boltokban, ami 10,4 százalékos növekedést jelent, addig a hazai webshopokban elért új rekord, a hagyományosan erős karácsonyi negyedéves forgalomra is ráverő 50,2 millió kártyás vásárlás csak 8,9 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi 46,1 millió kártyás vásárlás számát.

Az Adózóna kapcsolódó írásait webshop témakörben itt olvashatja el.

A Temu letarolja a hazai online kereskedelmet

A hazai internetes kereskedelem iránti érdeklődés megtorpanását Gergely Péter szerint teljesen egyértelműen az ázsiai webshopok, ezen belül a Temu előretörése magyarázza. A külföldi internetes vásárlások darabszáma közel háromszor gyorsabb bővülést mutatott az év elején éves összevetésben, mint a hazai online kereskedők forgalma.

Az idei első három hónapban már több mint 36,3 millió külföldre irányuló internetes vásárlást regisztrált a Magyar Nemzeti Bank, a nemzetközi online piactereken elköltött 556 milliárd forint 27,7 százalékkal múlja felül az egy évvel korábbi 435 milliárdos értéket.

Megjelent az „eÁfa 2024: a digitális adózás új korszaka” című webinárium videófelvétele

A hazai webshopok térnyerésének végét jól mutatja a BiztosDöntés.hu szakértője szerint az, hogy míg egy évvel korábban az internetes kereskedelemben lezajló bankkártyás fizetések 61 százaléka hazai kereskedőknél bonyolódott, a magyarországi internetes bankkártyás vásárlások aránya idén március végéig már csak 58 százalékos súlyt képviselnek. A vásárlások értékében ennél is komolyabb a visszaesés: egy évvel ezelőtt a teljes online bankkártyás fizetési forgalom kétharmada hazai webshopokban bonyolódott, idén, az első negyedévben ez az arány már alig haladja meg a 61 százalékot.

Kétszer annyiért vásárolunk a neten, mint a boltban

Az ázsiai vetélytársak előretörése ellenére a BiztosDöntés.hu szakértője szerint minden kereskedőnek érdemes elgondolkodnia, hogy a hagyományos kereskedelmet internetes értékesítéssel is megtámasztja. Ezt Gergely Péter szerint mindennél jobban alátámasztja, hogy a hagyományos boltokban bonyolított vásárlásoknál az átlagos bankkártyás fizetés összege 9.130 forint volt, miközben a webshopokban ennek közel kétszeresét, több, mint 17.450 forintot költenek a vásárlók.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Kapcsolt cégek minősítése

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Kölcsönkövetelés leírása, ha az adós elhunyt

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink