hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Tagja lett a GVH a digitális piacvédelem uniós szakértői csoportjának

  • adozona.hu

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) tagságot nyert abban magas szintű nemzetközi munkacsoportban, amely az Európai Bizottságot segíti a digitális piacokról szóló jogszabály (DMA) betartatásában. A tagsággal járó szakmai elismerés a Gazdasági Versenyhivatal nemzetközi térnyerésének eredménye – olvasható a hivatal honlapján.

A digitális piacokról szóló uniós jogszabály (DMA) idén májustól csatlakozik a versenyjogi szabályozás mellé, hogy azzal párhuzamosan, folyamatos ágazati piackontrollként küszöbölje ki az online tér legnagyobb („big tech”) vállalatainak káros piaci gyakorlatait. Az új rendeletet az Európai Bizottság fogja érvényesíteni az érintett óriásvállalatokkal szemben úgy, hogy támaszkodik a tagállami hatóságokra is.

A Bizottság munkáját emellett egy ún. magas szintű munkacsoport segíti majd, melynek elsődleges feladata, hogy tanácsot és szakértelmet nyújtson az új rendelet végrehajtásával és érvényesítésével kapcsolatban. A csoportot öt nagy európai adatvédelmi, hírközlési, illetve verseny- és fogyasztóvédelmi szervezet alkotja, amelyek egyike az uniós Fogyasztóvédelmi Együttműködési Hálózat (Consumer Protection Cooperation Network; CPC). Ez utóbbi szervezet a Gazdasági Versenyhivatalt is delegálta az újonnan létrejövő szakértői testületbe.

“Ez a tagság lehetőséget ad arra, hogy európai szinten is felhívjuk a figyelmet a gyermekek és családok – mint sérülékeny fogyasztói csoportok – kiemelt védelmének fontosságára. Arra bíztattam a kollégáimat, hogy bátran álljanak ki a keresztény és magyar értékek mellett. Osszák meg tapasztalatikat, alakítsák az európai joggyakorlatot” – emelte ki Rigó Csaba Balázs, a nemzeti versenyhatóság elnöke.

A Bizottság tanácsadó szakértői testületének tagjaként a magyar versenyhatóság jelentős szerephez juthat az új digitális piacszabályozás és a párhuzamos jogterületek – így a versenyjogi szabályok – egymást kiegészítő, hatékony érvényesítésének elérésében. A GVH ugyanis már hosszabb ideje különös figyelmet fordít a jelentős számú fogyasztó és vállalkozás érdekeit és helyzetét befolyásoló, nagy technológiai vállalkozások magatartásainak vizsgálatára. A Versenyhivatal az elmúlt években többek között a Google, illetve a PayPal számára is előírt már versenykorrekciós kötelezettségeket, az Apple és a Booking.com pedig jelentős versenyfelügyeleti bírságokat fizetett Magyarországon. A nemzeti versenyhatóság jelenleg is vizsgálja a Rakuten-csoportba tartozó Viber, illetve a ByteDance által üzemeltetett TikTok magatartását.

A 2022-es év a nemzetközi térnyerés éve volt a Gazdasági Versenyhivatal életében. A magas szintű szakmai munkacsoportban elnyert tagság is ennek a munkának a visszajelzése. A magyar nemzeti versenyhatóság nagy hangsúlyt helyez arra, hogy a nemzetközi tudásmegosztás terén végzett tevékenységének eredményei a magyar fogyasztók hasznára legyenek.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Tagi kölcsön

Pölöskei Pálné

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 június
H K Sze Cs P Sz V
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Együttműködő partnereink