hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Így módosul a reklámadó

  • adozona.hu

Csökkenne a reklámadó progressziója, nem minden kapcsolt vállalkozásnak kellene összeszámítani a reklámadó alapját – egyebek közt ezt tartalmazza a reklámadóról szóló törvény módosításának tervezete.

Az Európai Bizottság két szervezeti egysége is vizsgálja a reklámadóról szóló 2014. évi XXII. törvény (a továbbiakban: Rtv.) egyes szabályait. A kormány – mérlegelve egy esetleges jogvita elhúzódásának következményét, a jogvita lezárása érdekében – indokoltnak látja az Rtv. kifogásolt rendelkezéseinek módosítását, olvasható a törvénytervezet indokolásában.

A javaslat célja az volt, hogy az Rtv. a módosítást követően – uniós jogi aggályok nélkül, az adózási költségek minimalizálásával – továbbra is ugyanakkora nagyságú államháztartási forrást biztosítson a reklám-közzétételi tevékenység adóztatásával, mint a tavaly elfogadott törvényi szabályozás.

A javaslat értelmében változik a reklámadó mértéke. A 100 millió forintot meg nem haladó adóalaprész után – figyelemmel az adóadminisztrációs költségekre – az adó mértéke valamennyi adóalany esetén továbbra is 0 százalék marad, ugyanakkor az adóalap 100 millió forintot meghaladó része után 5,3 százalék lesz az adó.

A reklám-közzétételre vonatkozó adómérték-csökkentéssel összhangban a reklám-közzététel adóköteles megrendelése után alkalmazandó 20 százalékos adómértéket is indokoltnak látta a kormány felülvizsgálni. A javaslat szerint ezen adótényállás esetén is csökken az adó mértéke, mégpedig 5 százalékra.

Az adómérték-változás az elfogadott törvény kihirdetését követő 31. napon lép hatályba. Ezzel együtt azonban külön átmeneti szabály teszi lehetővé, hogy a reklám-közzétételi adókötelezettségre vonatkozó adómérték-szabályt az adóalany alkalmazhassa a 2014. évi és a 2015. évben kezdődő adóéve adókötelezettsége megállapítása során.

Az adómérték és a progresszió mértékének jelentős mérséklésére tekintettel ugyanakkor alacsony a kockázata annak, hogy az adóalanyok szervezeti-szerkezeti változással darabolják (porlasztják) szét a reklám-közzétételből származó adóalapot. Ezért nem indokolt jelenlegi formájában fenntartani a kapcsolt vállalkozás reklámadó-alanyokra vonatkozó, adóalap-összeszámítást előíró rendelkezést. A javaslat szerinti változtatás eredményeként ezen, adóoptimalizálást kizáró szabályt csak akkor kell alkalmazni, ha a reklám-közzétevők közti kapcsolt vállalkozási viszony 2014. augusztus 15-ét követő szétválás (kiválás, különválás) miatt jött létre.

A hatályos Rtv. szabályozás [Rtv. 10. §] szerint – átmeneti szabályként – a 2014. évben kezdődő adóévi adóalapot az előző évek elhatárolt veszteségének 50 százalékával lehet csökkenteni, ha a 2013. évi adózás előtti eredmény nulla vagy negatív volt. A javaslat – az általános indokolásban említett megfontolások alapján – akként módosítja az Rtv. 10. §-át, hogy az a vállalkozás is élhet az adóalap-csökkentéssel, amelynek 2013. üzleti évi adózás előtti eredménye pozitív volt.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Állami ösztöndíj ledolgozása

dr. Hajdu-Dudás Mária

ügyvéd

Ügyfélkapu+

Szipszer Tamás

adószakértő

Ügyfélkapu

Szipszer Tamás

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink