hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Felfüggeszthető-e a nyugdíj folyósítása?

  • adozona.hu

„Felfüggesztették nyugellátásomat” – panaszolta olvasónk. Az eljárás jogszerűségéről Winkler Róbert nyugdíjszakértő tájékoztatott.

A kérdés részletesen így szólt: Az elmúlt időszakban koronavírus miatt nem az állandó bejelentett lakhelyemen, hanem a NYUFIG-hoz is bejelentett tartózkodási lakcímemen élek. Az állandó címen egy ideje a postai küldeményeimet nem tudtam átvenni. A posta háromszor visszaküldte a Nyugdíjfolyósítóhoz az onnan érkezett hivatalos levelet, amelyikben utazási utalványt küldtek. Emiatt számomra jogtalanul, a 2021. áprilisban esedékes nyugdíjamat nem kaptam meg. Kérdésemre azt válaszolták a NYUFIG-nál, hogy a visszajött levelek miatt felfüggesztették a nyugdíjam utalását. Annak ellenére, hogy van aktív ügyfélkapum, semmilyen értesítés e-mail-ben vagy telefonon nem érkezett. Egyszerűen felfüggesztették a nyugdíjamat, holott azt bankszámlára, nem postai címre kapom! Azt gondolom, hogy az adott helyzetben ez méltánytalan, számomra ez egyben szomorú és felháborító. A Covid miatt kórházban vagy más címen élő nyugdíjastársaim maradtak most ellátás nélkül velem együtt. Az ügyintéző kérdésemre a lakcímváltozás bejelentés hiányára utalt, de minden dokumentumomban szerepel az állandó címem mellett a pontos tartózkodási címem is. Az ügy kivizsgálására 60 napos eljárási időt helyeztek kilátásba. Kérem, tájékoztasson a Nyugdíjfolyósító hivatal eljárásának jogszerűségéről.

SZAKÉRTŐNK VÁLASZA:

A nyugdíjfolyósító szerv eljárása jogszerű volt, ugyanis jogszabály írja elő részükre, hogy amennyiben az ügyfél ismeretlen helyen tartózkodik, az ellátás további folyósítását be kell szüntetni.

Megkeresése alapján a folyósító szerv állítása szerint nem állt rendelkezésükre a tartózkodási helyére vonatkozó bejelentés, az Ön által megadott lakcímről a kiküldött levelek pedig folyamatosan visszaküldésre kerültek a nyugdíjfolyósító szervnek, ezért ezen rendelkezésre álló adatok alapján jogosan szüntették be az ellátás folyósítását.

Amennyiben a tartózkodási helyére vonatkozóan mégis rendelkezésre állt a bejelentése, úgy abban az esetben természetesen erre a címre is meg kellett volna próbálni a kézbesítést és annak eredménytelensége után lehetett volna intézkedni az ellátás folyósításának esetleges felfüggesztéséről.

A tartózkodási helyre vonatkozó adatok tisztázását követően a folyósító szerv soron kívül intézkedik az ellátása kiutalásáról. A folyósító szerv nem rendelkezik az ügyfelek ügyfélkapus adataival, ezért nem is küldhetnek ily módon értesítést az ügyfelek részére, továbbá telefonos azonosítást sem folytathatnak.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Időszakos orvosi vizsgálatok

dr. Hajdu-Dudás Mária

ügyvéd

Egyéni vállalkozásból kivonás

Lepsényi Mária

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink