975 találat a(z) pénztárgép cimkére

Pénztárelszámolás kereskedelmi boltoknál Kérdés

Tisztelt Szakértő! Kiskereskedelmi boltjainkban a pénztárzárások adott nap végén úgy történnek, hogy az online pénztárgép zárószalag-lekérdezései után (ezek nyomtatásra és iktatásra kerülnek, illetve a könyvelés alapját is képezik) eladóink kitöltenek egy úgynevezett pénztárelszámolás nyomtatványt. Az első oldalon részletezik a pénztárgépben történő kiadásokat és bevételeket, majd összevetik azokat a pénztárgépben leltár szerint felvett pénzzel. Az ez alapján kiszámolt többletet, hiányt a következő napon értelemszerűen beütik a pénztárgépbe (többletforgalomként, hiány pénztár be művelettel). A pénztárgépeink frissítésen esnek át, aminek következményeként a kiadásokat (szállítók kifizetése) és bevételeket (előző napi pénztárhiány, váltó stb.) csak kódolással lehet ki- és beütni, és záráskor egy plusz kivonatot is kap az eladó a nap végi elszámoláshoz. Kérdésem az lenne, hogy kötelező-e a pénztárelszámolás nyomtatvány a továbbiakban is, mivel ez a kivonat ugyanezen tételeket összesíti, gyakorlatilag felesleges külön elszámolás készítése. (Lábjegyzetben: a nyomtatvány drága, költséges). Előre is köszönjük válaszát!

Ezeken a településeken számítson adóellenőrzésre! Cikk

Fokozottan ellenőrzi a NAV a virág- és ajándékárusokat október végén, s a távol-keleti áruk kiskereskedelmére irányul kiemelt a figyelem.

Kiskereskedelmi értékesítés EUR-ban, pénztárgép Kérdés

Egy kft. egyazon kiskereskedelmi üzletében forintért és EUR-ért is értékesíteni szeretné áruit. A cég a termékeken forintban és EUR-ban is feltünteti az árakat. Az EUR-ban megállapított árak figyelembe veszik a keresletet. Azért, hogy a forintban és az EUR-ban is történő eladás egyaránt megfeleljen az online pénztárgépek használatára vonatkozó kötelezettségnek, kerestek az országban olyan pénztárgépet, amely alkalmas az EUR-ban történő kiskereskedelmi értékesítés rögzítésére, vagyis olyat, amely a bevételeket és kiadásokat is EUR-ban rögzíti. Sajnos, ilyen pénztárgépet nem forgalmaznak Magyarországon. Gondolkodtak azon a megoldáson, hogy az EUR-ban lebonyolított forgalomról számlázó szoftveres számlát adnak ki minden vevőnek, és az adatok így jutnak el a NAV-hoz, de ebben az esetben a számlára fel kellene írni a vevő nevét, ami, lévén az EUR-ban vásárlók többsége külföldi vevő, ugyancsak nehézkessé tenné, és esetleg el is lehetetlenítené a kiskereskedelmi eladást. Szeretnénk választ kapni, hogy ebben az esetben mi a helyes megoldás arra, hogy a cég az értékesítéssel kapcsolatos minden jogszabálynak – online pénztárgép használat, áfaalap megállapítása – megfeleljen?

Engedélyeztetés, pénztárgéphasználat tevékenység bővítésekor Cikk

Kft. bővíteni tervezi a tevékenységét autószerelői, autóvillamosság-szerelői, alkatrész-kereskedelemmel. A bővítéssel összefüggő engedélyezési és egyéb kötelezettségekről érkezett olvasói kérdésre Szolnoki Béla adószakértő, könyvvizsgáló válaszolt.

Egyéb szálláshely szolgáltatás-üdülés, egyéb átmeneti szálláshely adózása, pénztárgép használata, kötelezettsége Kérdés

Egy ügyfelem 2012-ben, Siófokon, a tulajdonában lévő lakásban alkalomszerűen 3 szobát kiadott vendégeknek. A NAV felé be is jelentette 559001 egyéb szálláshely-szolgáltatás tevékenység 2012-ben megjelöléssel. Minden alkalommal számlát állított ki a vendégnek fizetéskor, csak a szállást biztosítja a mai napig is. Most a NAV -tól kapott egy felszóllítást hiánypótlásra, mivel az 559001 helyett 552006-ra változott az ÖVTJ kód. A 2018. évre a tételes átalányadózást jelölte adózási formának, de ezt csak az 552006 tevékenységi kör folytatásával lehet. Kérdésem: ahogy utánaolvastam, az 552006 kód pénztárgép használatát írja elő, vagy be kellett volna jelentkezni, hogy számlát használ és adatszolgáltatástási kötelezettsége lenne. Pótolni lehetséges-e a bejelentkezést, adatszolgáltatást utólag be lehet-e adni, mivel utólag szembesültünk a fent leírtakkal? Hogyan lehet ezt helyretenni? Előre is köszönöm a segítő tanácsot. Üdvözlettel: Kutasi G.

Nyugta- és számlaadás együtt Kérdés

Tisztelt Szakértő! Arra szeretnék választ kapni, hogy ha egy kft. a boltjában pénztárgépet használ, és abba beütötte azokat a bevételeket is, amikről számlát is kiállított, akkor ezt hogyan lehet rendezni, mivel így most duplán szerepel nála ez bevételként a könyvelésében. Ez duplán szerepelt az áfabevallásában is? Milyen bizonylattal, jegyzőkönyvvel lehet ezt javítani? Előre is köszönöm a válaszukat.

Vendéglátás kitelepülése fesztiválokra Kérdés

Tisztelt Szakértő! Vendéglátóhelyünk állandó üzemeltetése mellett kitelepülne fesztiválokra, rendezvényekre. Ezek a rendezvények általában 7 napnál nem hosszabb időtartamúak. Pénztárgépeink állandó státusszal rendelkeznek. A NAV felé van-e jelentési kötelezettségünk? Mi minősül változó telephelynek, mozgóboltnak illetve mozgó vendéglátásnak? Köszönettel: Tóth Ildikó

Kft. tevékenységének bővítése Kérdés

A kft. bővíteni tervezi a tevékenységét autószerelő, autóvillamosság-szerelő, alkatrész-kereskedelemmel. Milyen bejelentési kötelezettségei vannak a fenti tevékenységekkel kapcsolatban? Pénztárgép használati kötelezettsége lesz-e a vállalkozásnak? Ha igen, a bejelentéstől vagy a tevékenység tényleges megkezdésétől? A vállalkozás kettős könyvvitelt vezet, eddig számláit számítógépes programmal állította ki. Várom megtisztelő válaszukat.

Pénztárgép Kérdés

Tisztelt Szakértő! Egyéni vállalkozó virágcsokrok, -kosarak házhoz szállításával (gyakorlatilag ajándék virágcsokrok futárkodásával) szeretne foglalkozni. Klasszikus virágüzletet működtetni nem szeretne. A megrendeléseket zömében telefonon tervezi felvenni. Ebben az esetben kötelező-e nevezett vállalkozónak pénztárgépet működtetnie? Válaszát előre is megköszönve tisztelettel.

Egyéni vállalkozó – nyugta vagy számla adása Kérdés

Tisztelt Szakértő! A következőkben kérném állásfoglalását: Ha egy egyéni vállalkozó (nem őstermelő) saját termelésű zöldséget, gyümölcsöt ad el a székhelyén/telephelyén évente 1-2 alkalommal, akkor az pénztárgépköteles tevékenység, vagy nyugtát is állíthat ki az eladásról? Amennyiben kötelező a pénztárgép, és a vállalkozó nyugtát adott ki, van-e lehetősége utólag ezt korrigálni? Válaszát előre is köszönöm.

Pénztárgép használat NAV állásfoglalás fényében Kérdés

Tisztelt Szakértő. Egy NAV munkatárs által tartott előadáson vettem részt 06. hóban, ahol u.azt mondták, amit most le is írtak a 2018.08.16án megjelent állásfoglalás 2. és 3 pontjában. Azt, hogy nem lehet beütni árbevételként ha számlát kér a vevő, hanem csak egyéb bevételként lehet (pontosabban kell), hogy egyezzen a pénztárban lévő pénzeszköz. Kérem véleményezze, mert itt a fórumon ezzel ellentételes válaszokat lehet olvasni. Követem ezeket a kérdés-válaszokat és mind azt írja, hogy be lehet ütni bevételként és igen, így duplán megy adat a NAV-nak, de majd egy ellenőrzésen kideríti a NAV, hogy mi a valós adat. És ami nincs beütve a pénztárgépbe mint árbevétel (csak mint egyéb bevétel), akkor arra kell beadni PTGSZLAH jelentést? Köszönettel:

Dilemmák az online számlázás és az egyidejű pénztárgéphasználat miatt Cikk

A számítógépes számlázóprogram, illetve az online pénztárgép rendszeréből elküldött ugyanazon számlaadatokról honnan fogja tudni a NAV rendszere, hogy az nem két külön eseményről, hanem ugyanarról szól? Az összegen kívül ugyanis nincs más egyező azonosítójuk a bemenő adatoknak. Akár lehet két azonos összegű, de különböző ügylet is. Ha minden, tehát az összes számla, nem csak a 100 ezer forint feletti áfatartalmúak adatait online beküldi az informatikai rendszer, akkor mi szükség van a PTGSZLAH beküldésére? – kérdezte olvasónk. Dr. Kelemen László jogász, adószakértő válaszolt.

Pénztárgéphasználat melletti számlázás Kérdés

Tisztelt Szakértő! Egy kereskedelmi tevékenységet folytató kft. pénztárgépet használ, azonban a visszárut és göngyöleg-visszavételt nem tudja beütni a pénztárgépbe (nem képes mínuszos áfás nyugta kibocsájtására, azt a pénztárgépben egyéb kiadásban tudják szerepeltetni, de áfa forgalomból nem veszi le a gép), így arról minden esetben áfás számlát állítanak ki. Kell-e ezen számlákat a PTGSZLAH nyomtatványon jelenteni? Köszönettel.

Bankkártyaterminál a fodrásznál – milyen nyugtát kell adni? Cikk

Milyen nyugtához kell hozzátűzni a bankkártyaterminál által kiadott bizonylatot a pénztárgéppel nem rendelkező fodrászatban? – kérdezte az Adózóna olvasója. Szolnoki Béla adószakértő, könyvvizsgáló válaszolt.

Pénztárgépbeütési kötelezettség Kérdés

Kedves Magos Zoltánné! Nagyon köszönöm kimerítő válaszát (amit lentre bemásoltam). Egyetlen kérdés maradt nyitott számomra: Amennyiben alkalmazzuk azt a verziót, hogy számlakiállítás miatt a pénztárgépbe nem ütjük be az adott értékesítést (ami egyébként számlánként nem éri el a 100 ezer forintnyi áfát!), ez esetben nem merüle-e fel a cégnek PTGSZLAH adatszolgáltatási kötelezettsége? Válaszát előre is nagyon köszönöm! "Tisztelt Kérdező! Az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény (továbbiakban: Áfa tv.) 159. § alapján főszabály szerint az adóalanynak az általa teljesített termékértékesítésről, szolgáltatásnyújtásról számlát kell kibocsátani. Az Áfa tv. 166. § (1) alapján, ha az adóalany a 165. § (1) b) pont alapján (nem adóalany vevő, készpénzes fizetés 900eFt alatt, és a vevő a számla kiállítását nem kéri) mentesül a számlakibocsátási kötelezettség alól, köteles nyugtát kibocsátani. A nyugtakibocsátási kötelezettséget bizonyos – a 48/2013. (XI.15) NGM rendeletben szabályozott - tevékenységi körökben csak online pénztárgéppel lehet teljesíteni. A hivatkozott szabályokból következik, hogy egy ügyletről egyféle bizonylatot kell kiállítani (számlát vagy mentesülés esetén nyugtát). Ugyanarról az ügyletről a számla és nyugta egyidejű kibocsátása a jelenlegi jogszabályi háttér alapján nem merül fel, vagyis nincs olyan előírás, mely szerint a számlával kísért értékesítést a pénztárgépben rögzíteni kellene."

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Bt. beltag halála esetén egyszerűsített végelszámolás

dr. Magyar Attila

ügyvéd

Magyar-Dobos Ügyvédi Iroda

Egyszerűsített foglalkoztatás önkormányzatnál

dr. Kéri Ádám

ügyvéd, compliance szakértő

Egészségpénztári befizetés megbízási jogviszony esetén

Dócziné Szabó Nikoletta

munkajogi és bérszámfejtési szakértő

NEXON

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2025 október
H K Sze Cs P Sz V
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Együttműködő partnereink