251 találat a(z) nyomtatvány cimkére

Svájc, forrásadó visszaigénylés Kérdés

Tisztelt Szakértő! Magyar vállalkozás svájci székhelyű részvénytársaságtól osztalékot kapott, melyből az osztalékot fizető 35 százalék forrásadót vont le. A kettős adóegyezmény értelmében a levonható adó mértéke 15 százalék lenne. Milyen módon, hol, milyen nyomtatvánnyal lehet a különbözetet visszaigényelni?

Új nyomtatványmintát tett közzé a NAV Cikk

Egyes kötelezettségek késedelmes teljesítésére szolgáló igazolási kérelemhez nyomtatványmintát tett közzé a NAV.

Meghatalmazásminták a NAV-tól eseti eljárásokhoz Cikk

Az állami adó- és vámhatóság előtti eljárásra szóló eseti meghatalmazásra szolgáló nyomtatványmintákat tett közzé honlapján a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV).

Így igazolhatja, ha nem tudja határidőben teljesíteni adózási kötelezettségét Cikk

Egyes kötelezettségek késedelmes teljesítésének kimentésére szolgáló igazolási kérelem nyomtatványt tett közzé honlapján a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV).

CMR Kérdés

Tisztelt Szakértő! Nyomtatványforgalmazó esetén, ha tőle vásárol valaki CMR menetlevelet (amely szigorú számadású nyomtatvány), milyen nyomtatványon kell jelentenie a NAV felé, vagy egyáltalán van-e ilyen kötelezettsége? Bármilyen jelentési kötelezettsége van-e ezzel kapcsolatosan? Köszönettel: OÁ

Szlovák számla áfája, annak elszámolása Kérdés

Az egyéni vállalkozó áfás, közösségi adószámmal rendelkezik. Szlovákiából szerez be anyagot vállalkozásához, a szlovák számla forintban van kiszámolva. Ebben az esetben a számla nettó összege költség, az áfája 20%, azt visszaigényelheti, és hol kell ezt vallani melyik soron, illetve a 1865 mellett a 1865A nyomtatványt is be kell adni?

Új nyomtatvány a NAV-tól az elektronikus ügyintézéshez Cikk

Új nyomtatványt tett közzé a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) honlapján az elektronikus iratok fogadásának biztosítására. Az ÁNYK felületen ELLUGY Adatlap elektronikus ügyintézéshez ellenőrzési eljárás során néven elérhető nyomtatvány célja, hogy az adózó az ellenőrzési eljárás során az elektronikus ügyintézéshez szükséges nyilatkozatokat, eljárási cselekményeket és egyéb kötelezettségeket a postai út vagy személyes megjelenés mellőzésével, elektronikus úton tudja teljesíteni a NAV felé.

Útnyilvántartás webáruház esetén Kérdés

Tisztelt Szakértő! Szeretném a szíves segítségét kérni. Férjemmel 50-50 százalékos tulajdonunkban lévő webáruházat működtetnünk, munkaviszonyos alkalmazottanként bejelentve. Megrendelőink 90 százaléka magánszemély, akik telefonon vagy interneten adják le a megrendeléseiket. Többször is előfordul, hogy nem munkanapra esnek a kiszállítások, mivel a megrendelőknek csak a hétvége felel meg. Kérem, legyen szíves segítsen, hogyan lehet megoldani ilyen esetben az útnyilvántartást, ha szombat-vasárnap történik a kiszállítás? Milyen nyomtatványt kell alkalmazni, hogy az a NAV-ellenőrzés során is megfeleljen? Két kisteherautóval dolgozunk, amelyek gázolaj üzeműek. Ha vissza szeretném igényelni az üzemanyag-beszerzésről, a tárgyieszköz-karbantartásról szóló számlákból az áfát, hogyan kell bizonylatolni, miként járok el helyesen? Válaszát előre is köszönöm szépen!

Kész a nyomtatványtervezet a 2017-es társasági adó bevallásához Cikk

Közzétette honlapján a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) a 1729-es bevallás és 1729-A adatszolgáltatás nyomtatvány tervezetét.

Perelné a NAV-ot? Új nyomtatványt kell használni Cikk

Új űrlapot (NAVKPER2) rendszeresített az adóhatóság január 1-jétől a NAV bírósági úton támadható döntéseivel, intézkedéseivel szembeni keresetek benyújtására, tekintettel az elektronikus ügyintézésre, a közigazgatási perekre valamint az állami adó- és vámhatóság eljárására vonatkozó jogszabályok változására. A régi NAVKPER űrlap már nem használható – közölte honlapján a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV).

Letiltás jelentése NAV felé Kérdés

Tisztelt Szakértő(k)! A Magyar Könyvvizsgáló Kamara Oktatási Központ honlapján az alábbi 2018-at érintő változásra bukkantunk: "Jövedelemletiltás – munkáltatói tájékoztatási kötelezettség az adóhatóság felé A jogszabályváltozások folytán a munkáltatóknak a jövedelemletiltás kapcsán már nemcsak az érintett munkavállalót, hanem az adóhatóságot is tájékoztatnia kell. A letiltás kézbesítését követő 15 napon belül elektronikus úton kell majd bejelenteni a havonta letiltható jövedelem összegét, valamint a letiltást befolyásoló körülményeket, így különösen a folyósított jövedelem összegét, valamint az azt terhelő egyéb végrehajtói letiltásokat. Ráadásul az ebben bekövetkezett változásokat is jelenteni kell majd 15 napon belül. Ez a szabály 2018. január 1-jétől él, így a vállalkozások bérszámfejtő részlegeit, illetve kollégáit fel kell készíteni a várható adminisztrációs többletmunkára." Bárhogy keressük, nem találjuk, hogy ez valóban egy új rendelkezés, ha igen, akkor milyen nyomtatványon, milyen formában kell alkalmaznunk 2018.01.01-től. Ebben kérnénk segítségüket. Előre is köszönjük: Selkie-csapat

Még az idén válasszon kedvezőbb adózást – javasolja a minisztérium Cikk

December 31-én három – a vállalkozásoknak jelentős adómegtakarítást eredményező – választási határidő jár le. Az év utolsó napjáig választható a kisadózók tételes adója (kata) és a kisvállalati adó (kiva) – ha már január elsejétől ezen igen kedvező adózási módok egyike szerint kíván adózni a vállalkozó –, illetve az alanyi mentesség az áfában. Ehhez mindössze annyit kell tenni, hogy 2017. december 31-én éjfélig az erre vonatkozó nyilatkozatot el kell juttatni az adóhivatalnak, írja közleményében az NGM.

VPOP_KSZ17 Kérdés

Üdvözlöm! Abban kérném válaszukat, hogy a VPOP KSZ nyomtatványt bizonyos tevékenység végzése esetén kell beadni. De a nyomtatványkitöltőben nem részletezi azt, hogy milyen árukereskedőnek, milyen árbevételnél, ingatlanértékesítés esetén van-e vmi határérték stb.? Válaszukat előre is köszönöm. És Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és Boldog Új Évet kívánok :)!

Ügyvezető bejelentése Kérdés

Tisztelt Szakértő! A következő tényállásban kérném szíves válaszát: egy kft.-nek két tulajdonosa van 50-50 százalékban, mindketten önálló képviseleti joggal rendelkező ügyvezetők. Az egyik tag-ügyvezetőnek van 36 órás munkaviszonya, a másik tag-ügyvezetőnek megszűnt a 36 órás munkaviszonya. A kérdésem, hogy a tag-ügyvezetőnek, akinek megszűnt a heti 36 órás munkaviszonya, hogyan alakul a T1041-es nyomtatvány, hiszen eddig 1452 (társas vállalkozó heti 36 órás munkaviszony mellett) biztosítási jogviszony kóddal volt bejelentve. Ha megbízási díj nélkül látja el a tevékenységét, akkor hogyan módosítandó a T1041-es nyomtatvány? A biztosítási jogviszonykód lehet-e 1202 megbízási jogviszony vagy 1451 társas vállalkozásnak kell lennie? Milyen járulékkötelezettségek állnak fenn? És ha megbízási díj nélkül látja el, milyen összeg a járulékfizetési alap? A 1708 nyomtatványon kell majd ezeket a járulékokat bevallani? Válaszát köszönöm!

Kivatörvény alá történő bejelentkezés 2018-ra Kérdés

Kedves Szakértők! Van-e már nyomtatvány a kivára való áttéréshez 2018-tól? Ha igen, mettől meddig lehet rá bejelentkezni? Használható-e rá a 17T203KV nyomtatvány? 2018-ast nem találtam! Köszönöm.

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Csekély értékű ajándék

Surányi Imréné

okleveles közgazda

Szja/1. számú melléklet/8.43

Surányi Imréné

okleveles közgazda

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 július
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4

Együttműködő partnereink