hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Új elektronikus ügyintézési szabályok a NAV-nál dohánykiskereskedőknek

  • adozona.hu

Január 1-jétől kizárólag elektronikus úton nyújthatók be az állami adó- és vámhatósághoz dohánytermék-kiskereskedelemmel összefüggő tevékenységekhez kapcsolódó kérelmek a NAV által rendszeresített nyomtatványokon. Az elektronikus út azon beadványok esetében is megnyílt, melyeket korábban csak papíralapon lehetett benyújtani (például kötetlen formában előterjesztett kérelmek) – hívja fel a figyelmet tájékoztatójában a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV).

Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvényben foglaltak alapján – figyelemmel a dohánytermék-kiskereskedelemmel kapcsolatos jogszabályok rendelkezéseire is – a fiatalkorúak dohányzásának visszaszorításáról és a dohánytermékek kiskereskedelméről szóló 2012. évi CXXXIV. törvény hatálya alá tartozó személyek elektronikus ügyintézésre kötelezettek. Ennek okán a dohánytermék-kiskereskedelemmel összefüggő tevékenységekhez kapcsolódóan a NAV által rendszeresített

– NAV_DK01 Dohánytermék-kiskereskedelmi tevékenység engedélyezése iránti kérelem,

– NAV_DK02 Bejelentés dohánytermék-kiskereskedelmi tevékenység keretében forgalmazni kívánt egyéb termékek köréről, szolgáltatás nyújtásáról és

– NAV_DK03 Dohánytermék-kiskereskedelmi tevékenység szüneteltetésének engedélyezése iránti kérelem.

Elektronikus úton lehet eljuttatni az adóhatósághoz korábban csak papír alapon benyújtható beadványokat is, például kötetlen formában előterjesztett kérelmeket. Erre tekintettel új nyomtatvány készített az adóhivatal a NAV_DK05 Dohánytermék-kiskereskedelmi tevékenységgel összefüggő egyéb bejelentések, kérelmek címmel.

A nyomtatvány kizárólag dohánytermék-kiskereskedelemmel kapcsolatos ügyekben alkalmazható az alábbi bejelentések és kérelmek esetén:

1. A dohánybolt működésével összefüggő egyéb – jogszabályban nem nevesített – bejelentések:

– engedélyezési eljárás során figyelembe vett körülmények, tények, adatok megváltozásának bejelentése (amely az engedély módosítását nem eredményezi),

– alkalmi nyitvatartás bejelentése

– káresemény (tűz, víz, baleset), betörés miatti zárvatartás bejelentése

2. Az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvényben szabályozott beadványok:

– Igazolási kérelem
– Hiteles másolat iránti kérelem
– Iratbetekintés iránti kérelem
– Kézbesítési kifogás
– Döntés kijavítása iránti kérelem
– Döntés kiegészítése iránti kérelem

Az adóhatóság felhívja a figyelmet arra, hogy – az elektronikus ügyintézésre vonatkozó szabályok értelmében – az Általános Célú Kérelem Űrlap szolgáltatás (úgynevezett e-Papír, amelyen keresztül szabadon szövegezett beadvány, illetve ahhoz csatolt dokumentum terjeszthető elő a NAV felé) azon ügyekben vehető igénybe, melyekre a NAV nem rendszeresített ÁNYK űrlapot.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Időszakos orvosi vizsgálatok

dr. Hajdu-Dudás Mária

ügyvéd

Egyéni vállalkozásból kivonás

Lepsényi Mária

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink