adozona.hu
Nyomtatványforgalmazás: ami változott a szabályozásban, és ami nem
//adozona.hu/adozas_rendje/Nyomtatvanyforgalmazas_ami_valtozott_a_szab_J9O5WP
Nyomtatványforgalmazás: ami változott a szabályozásban, és ami nem
Már nem kell adatot szolgáltatnia a nyomtatványforgalmazónak az általa értékesített nyomtatványokról – olvasható a NAV közleményében, amelyből az is kiderül, hogy vevőik adatainak hitelességéről továbbra is meg kell győződniük.
A 2017. december 31-éig hatályos adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény (régi Art.) 52. § (4) bekezdésének m) pontja alapján az állami adó- és vámhatóság által kérelemre kijelölt sorszámtartománnyal rendelkező forgalmazónak/alforgalmazónak a 3. számú melléklet K) pontja szerint az értékesített nyomtatványokról negyedévenként adatszolgáltatási kötelezettsége állt fenn a NAV felé.
A 2017. december 31-éig kijelölt sorszámtartományokról a nyomtatványforgalmazónak a régi Art. alapján az értékesítés negyedévét követő hónap 20. napjáig kellett adatot szolgáltatnia, ami jelen esetben 2018. január 20-ai határidőt jelentett.
A nyomtatvány(al)forgalmazó hivatkozott adatszolgáltatási kötelezettségére vonatkozó rendelkezést ugyanakkor a 2018. január 1-jétől hatályos adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény (új Art.) már nem tartalmaz.
Fentiek alapján a 2018. január 1-jétől értékesített nyomtatványok tekintetében – törvényi szabályozás hiányában – a nyomtatvány(al)forgalmazóknak nem áll fenn adatszolgáltatási kötelezettsége.
Ennek megfelelően a nyomtatvány(al)forgalmazó adatszolgáltatási kötelezettségének teljesítésére szolgáló ESZIG nyomtatvány „Kísérőlap a számla, egyszerűsített adattartalmú számla és nyugtanyomtatványok értékesítéséről” NAV honlapján jelenleg elérhető és letölthető verziójának módosítása – melyben az adatszolgáltatás időszakánál az értéklistából választható legutolsó év 2017. – nem indokolt, olvasható a közleményben.
Ugyanakkor a forgalmazónak/alforgalmazónak továbbra is kötelezettsége a nyomtatvány értékesítése során a vevő adatainak és a vevő nevében eljáró személy adatainak hitelt érdemlőségéről meggyőződni, így amennyiben a vevő a nevét, címét és adóazonosító számát hitelt érdemlően (például személyi igazolvány, meghatalmazás, aláírási címpéldány, cégbírósági végzés, adószám igazolására szolgáló NAV bejelentő lap stb.) nem tudja igazolni, részére a forgalmazó nyomtatványt nem értékesíthet. A forgalmazónak/alforgalmazónak a vevő adatait saját nyilvántartásaiban rögzítenie kell.
Az érintett adózói körnek javasolt a NAV honlapjának folyamatos figyelemmel kísérése.
Hozzászólások (0)