357 találat a(z) nyilvántartás cimkére

Kötetlen munkaidő bérszámfejtése Kérdés

Tisztelt Szakértő! Ügyfelem szolgáltatásnyújtást végez. Üzletében a nyitvatartás ideje alatt (hétvégén is) munkavállalói atipikus foglalkoztatási forma keretében látják el munkaköri feladataikat. Az irányadó munkarend a munkakör-megosztásban történő foglalkoztatásra tekintettel kötetlen. Munkaköri feladataikat a munkavállalók egymás között szabadon oszthatják fel. A munkakör jellege készenléti jellegű, kikötve a havi átlagos munkaidő maximum értékével. Az alapbéren felül egyéb juttatások nem illetik meg. Mivel munkaidő-nyilvántartás vezetése ebben a foglalkoztatási formában nem kötelező, a bérszámfejtésnél gondot jelent, hogy csak manuálisan rögzíthető a szabadság és a betegszabadság napjainak száma és a hozzá tartozó számított összeg (normál esetben a jelenlétet rögzíti, és automatikusan számfejthető). A bérszámfejtést milyen dokumentumok alapján lehet elkészíteni szabályosan ebben a foglalkoztatási formában munkaidő-nyilvántartás nélkül? Többnapos betegállománynál az orvosi igazoláson feltüntetett kieső időből a betegszabadság napjai munkavállalói nyilatkozat alapján elfogadható? Elég a szabadság-nyilvántartás vezetése, vagy a „szabadságengedély” nyomtatványon is dokumentálni kell a szabadság kiadását? Válaszát előre is köszönöm.

Szabadság-nyilvántartás a dolgozóknak Kérdés

Kedves Szakértők! Arra szeretnék egyértelmű választ kapni, hogy a munkavállalókkal kell-e aláíratni, s egyáltalán kötelező-e kiállítani szabadság-engedélykérőt? Vagy elég, amit a bérszámfejtőprogram listáz a szabadságok után, s azt vagy kilépéskor, vagy évente egyszer aláíratni velük? Köszönettel

Mérlegképes könyvelő újraindítása Kérdés

Tisztelt Szakértő! Az alábbi ügyben kérném segítségét: Egy személy rendelkezik a mérlegképes könyvelői végzettséggel, azonban továbbképzésekre nem járt el, így kizárták/törölték a nyilvántartásból. Most azonban szeretné újból elindítani a mérlegképes könyvelést. Kérdésünk: ez esetben mi a teendője, hogyan lehetne újból indítani a dolgot? Válaszát előre is köszönöm. Tisztelettel: Tóth Mária

Számlabefogadás, szerződéskötési és dokumentálási kötelezettség Kérdés

Tisztelt Szakértők! Ügyfeleink nem nagyon szeretnek "papírozni" – ahogyan ők szokták mondani –, ha készül is valamilyen dokumentáció, az is ritkán felel meg az előírásoknak. Mi pedig egy-egy ellenőrzésnél szembesülünk ezzel a hiányossággal leginkább, és ez konfliktusforrás az ügyfelekkel. .. miért kell ennyi papír, ....hol van ez leírva, ...erre külön fel kellene venni egy embert, aki csak a papírokkal foglalkozik, és hol fizetik ezt meg nekem....., csak a szokásos elégedetlenkedés általában. Szeretnék egy átfogó tájékoztatást készíteni nekik – persze mindenki számára érthető megfogalmazásban –, nem túl nagy terjedelemben és áttekinthető formában. Ehhez szeretnék Önöktől segítséget kérni, hogy melyik jogszabály rendelkezik arról, kinek kötelező szerződést kötni, milyen adattartalommal, a számlabefogadás szabályai ugye nagyon fontosak, milyen kötelezettségek vannak, mi az ami csak ajánlott esetleg, de nem kötelező, milyen következményei lehetnek annak, ha nem tartja be valaki a számlabefogadás szabályait. Ez egy eléggé összetett dolog, abban szeretném kérni a segítségüket, hogy a témához kapcsolódó jogszabályokat hol találom meg, hogy ne maradjon ki semmi, vagy ne rossz irányban induljunk el. Köszönöm szépen a segítséget! Üdvözlettel: Krcsik Eszter

Nyílt végű lízing Kérdés

Tisztelt Adózóna! Kérem szíveskedjenek a nyílt végű lízing szerződés (autóvásárlás) könyvelési tételeit tájékoztatásul megküldeni. Birtokunkban van: MKB lízingszerződés, a gépjármű bruttó vételára és a megfizetett előleg összege, amely áfát tartalmaz. Továbbá a maradványérték + áfa összege. A tárgyieszköz-nyilvántartásba a maradványértéket nettón vagy bruttón kell figyelembe venni? Üdvözlettel: Takács Gyula

Amikor nem kell transzferár-dokumentációt készíteni Cikk

A transzferár-kötelezettség még ma is az egyik legnagyobb terhet jelentő adókötelezettségek közé tartozik. Emiatt érdemes kihasználni a jogszabály biztosította könnyítési lehetőségeket.

Munkaidőkeret Kérdés

Tisztelt Szakértő! A munkaidőkeret változásával kapcsolatban szeretnék kérdezni. A korábban készült tájékoztatóban háromhavi munkaidőkeret van meghatározva. Ha egyhavi munkaidőkeretre szeretne a munkáltató áttérni, abban az esetben szükséges-e a tájékoztatót módosítani, vagy elég, ha a munkaidő-nyilvántartó lapon fel van tüntetve az időkeret kezdő és befejező időpontja? Válaszát köszönöm

Kapott kedvezmény elszámolása Kérdés

Tisztelt Szakértő! Vállalkozásunk vásárolt partnerétől 2 db tárgyi eszközt. A számlában az egyik tárgyi eszközhöz kapcsolódóan (külön megjelölve) "forgalom alapján adott engedmény" címszóval a teljes ár (nettó + áfa) jóváírásra kerül. Ilyen esetben, miként lehet nyilvántartásba venni a számlán elvileg 0 forintért szereplő tárgyi eszközt? Ez utólagos vagy azonnali engedménynek számít? A kapott engedményt egyéb bevételként kell elszámolni és vele szemben a tárgyi eszköz nettó értéke lesz? Ettől az esettől függetlenül, ha azonnali engedmény történik teljes összegben, akkor a térítés nélküli átvétel szabályai szerint kell eljárni (bevétel, elhatárolás)? Köszönöm

NAV-útmutató az elektronikus ügyintézés szabályairól Cikk

Január 1-jétől valamennyi adózó számára teljes egészében, a teljes eljárási folyamatban elektronikus úton intézhetővé váltak a Nemzeti Adó- és Vámhivatalt (NAV) érintő ügyek (ideértve az adóval, illetékkel, jövedékkel és vámmal kapcsolatos ügyeket). A NAV részletes tájékoztatót tett közzé honlapján az ügyintézés általános szabályairól, amelyben azt is megerősíti, hogy a cégkapu-regisztrációra kötelezett gazdálkodó szervezetek 2018. december 31-éig továbbra is használhatják a képviselők elektronikus ügyintézési tárhelyét.

Étterem – selejtezés dokumentálása Kérdés

Tisztelt Szakértő! Milyen adminisztrációs, nyilvántartási kötelezettség terhel egy éttermet, ha készételeket, alapanyagokat selejtez? A kft. nem vezet folyamatos készletnyilvántartást. A megmaradt, fogyasztásra már nem alkalmas ételeket dobja ki, valamint az esetlegesen megrongálódott vagy megromlott alapanyagokat selejtezi. Bekerülési értéken vezeti ki a könyveiből. Milyen adatokat kell tartalmaznia a nyilvántartásnak, illetve jegyzőkönyvnek? Köszönettel: Lívia

Tárgyieszköz-nyilvántartás, értékcsökkenés-elszámolás Kérdés

Tisztelt Szakértő! Számviteli, Tao. törvények előírásai szerint alkalmazható-e az alábbi eljárás? Vállalkozás tulajdoni lap szerint lakóingatlant vásárolt, melyet felújítás, átalakítás után irodák bérbeadásával kíván hasznosítani. Az ingatlan a vállalkozás székhelye is. Saját irodája is itt található. Az ingatlan helységeinek 90%-a bérbeadással kerül hasznosításra, kb. 10% a vállalkozás saját maga által használt rész. Tárgyieszköz-nyilvántartásban alkalmazható-e az a módszer, hogy az ingatlan bekerülési értékét 10%-90% arányban megbontva külön-külön vesszük nyilvántartásba? A számviteli törvény szerint a 2%-os leírási kulcsot alkalmazzuk, a Tao. szerint a 90%-os értékű résznél a megengedett 5%-os kulcsot alkalmazzuk. Vagy az ingatlant, mivel az egy épület, csak egyben lehet kezelni és így a bérbeadott rész után sem lehet a kedvezményesebb Tao. szerinti kulcsot alkalmazni? Ha a bérbeadást áfakörössé tette a vállalkozás, akkor a felújítás költségének áfája teljes egészében vagy csak a bérbeadás arányában helyezhető levonásba? Válaszukat köszönöm.

Üzleti ajándék nyilvántartása Kérdés

Tisztelt Szakértő! Cégünk év végéhez közeledve szeretné üzleti ügyfeleit megajándékozni. A megvásárolt termékeket (bruttó érték: 5600 Ft/fő) üzleti ajándékként számolja el, áfát nem igényel vissza, a járulékokat megfizeti. A kérdésem: szükséges-e nyilvántartást vezetni, hogy kinek adták át az ajándékot (vagy az adó megfizetése esetén ez nem szükséges). Köszönettel: Mónika

Hasznos tanácsok az év végi szabadságolásokhoz Cikk

A munkáltatók sok esetben nem a jogszabályban előírtaknak megfelelően járnak el az év végi szabadságolások során, noha a szabályok kellő mozgásteret is biztosítanak. Lássuk mit és hogyan érdemes a szabadsággal összefüggésben átgondolni!

A hitel, a kölcsön és a pénzügyi lízing a számvitelben Cikk

Hogyan kell kimutatni a pénzügyi szolgáltatások közül a hitel és kölcsönügyleteket és a pénzügyi lízinget, miként kell elszámolni a kapcsolódó gazdasági eseményeket? Ismertetjük.

Eva – ingatlankivét Kérdés

Tisztelt Szakértő! Egy bt. garázst vett 1996-ban. A bt. akkor kettős könyvvezetést alkalmazott, így a garázs bekerült a tárgyieszköz nyílvántartásba és történt is rá amortizációelszámolás. A bt. 2009-ben áttért eva adózásra és bevételnyilvántartásra. Ekkor beadásra került az átalakulásról a szükséges papír a NAV felé. Jobban megnézve az átalakulásról szóló beadványt, ebből nekem az látszik, hogy a garázs kikerült a bt. tulajdonából, mert megfizettem utána az szja-t. Jól értelmezem a dolgokat? Ha így van, akkor az enyém a garázs, de ezt hogyan tudom a földhivatalnál érvényesíteni? Ha rosszul értelmezem, akkor miként tudom a garázst a saját nevemre átíratni? Meg kell vásárolnom a bt.-től? Ezt miként kell leadózni?

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Kapcsolt cégek minősítése

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Kölcsönkövetelés leírása, ha az adós elhunyt

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink