357 találat a(z) nyilvántartás cimkére

Egyre kevesebb a nyilvántartott álláskereső Cikk

Egy év alatt 6,7 százalékkal csökkent a nyilvántartott álláskeresők száma Magyarországon.

Ingatlanforgalmazó költségei Kérdés

Tisztelt Adózóna! Ingatlanforgalmazással foglalkozó kft. kiadásaival/költségeivel kapcsolatban az alábbi a kérdésem: A kft. által beszerzésre kerül egy ingatlan (jellemzően lakóingatlan), melyet továbbértékesítési céllal szerez be. Az ingatlant annak értékesítéséig a készletek között kell nyilvántartani? Az ingatlannal kapcsolódó költségek: illeték, esetleges felújítási költség, ügyvédi díj az ingatlannal együtt a készletek közé kell könyvelni, vagy az 5-ös számlaosztályban? Válaszukat várva, üdvözlettel

Német számla II. Kérdés

Tisztelt adószakértő! A lent elküldött levelemre a válasz nem egyértelmű számomra, a kérdésem a következő: az áfabevallásban hogyan kell szerepeltetni, ha a cég nem kérte vissza az áfa értékét? A tárgyi eszközök között milyen értékben kell nyilvántartásba venni? Egy társaság ügyvezetője eldöntötte, hogy interneten Németországból rendeli meg a hegesztőgépet, amely a magyarországi ár feléből megszerezhető. A vételár magyar forinttal lett kifizetve. A németül kiállított számlán fel van tüntetve a magyar forint összege és az átváltott euró is. Az összeg 178 880 forint, az 554,20 euró a számlán feltüntetve 19 százalék áfa 88,49 euró. A kérdésem a számlával kapcsolatban: hogyan számolhatom el, illetve a könyvelés menetét, az áfa elszámolását valójában a teljes könyvviteli, pénzügyi elszámolására kérek tanácsot. Üdv: Katalin Saját kérdés

GDPR – Az érintetti megkeresések nyilvántartásáról Cikk

A május 25-étől Magyarországon is alkalmazandó GDPR nagy hangsúlyt fektet az érintetti jogok védelmére. A rendelet 5. cikke deklarálja az átláthatóság és elszámoltathatóság elvét, melyek megvalósulását az érintetti megkeresések nyilvántartása is elősegíti. Mit tartalmaz egy ilyen nyilvántartás? – dr. Galgóczi Gábor jogász, munkaügyi tanácsadó írása

GDPR adatkezelési tevékenységek nyilvántartása Kérdés

Tisztelt Szakértő! Részt vettem a GDPR bevezetésével kapcsolatosan tartott két előadásukon is áprilisban és májusban. Az adatkezelési tevékenységek nyilvántartásának konkrétsága és részletezettsége még nem egyértelmű számomra. Az lenne a kérdésem, hogy az excelben vezetett nyilvántartásban, melynek tartalmát a rendelet szabályozza (adatkezelés megnevezése, célja, jogalapja stb.), részletesen kell-e szerepeltetni például munkaviszonnyal kapcsolatos adatok kezelése táblázatrészben az egyes munkavállalók adatait, kezelés célját stb.; a szerződéses kapcsolatokkal kapcsolatos táblázatrészben a képviselők konkrét adatait stb. vagy ezeket külön mappában lehet és kell tárolni, akár elektronikusan, akár papíralapon. Válaszukat előre is köszönöm. Tisztelettel VA

Mobilházgyártás Kérdés

Társaságunk (kft.) asztalosipari tevékenység gyártásával foglalkozik. Jelenleg mobilházat gyárt. Jól gondolom-e, hogy az elkészült mobilházat saját termelésű készletként veszem nyilvántartásba, és értékesítéskor a társaság alaptevékenységéből származó árbevételeként könyvelem le? Nem tárgyi eszközként veszem nyilvántartásba, és nem is úgy értékesítem. Várom szíves válaszukat. Köszönettel: Szabó Kálmánné

Földhasználati jog adójogi vonzata Kérdés

Tisztelt Szakértő! Kérném segítségét az alábbi kérdést illetően. Egy kft. pályázaton keresztül egy megmunkáló szobát épít ki egy másik kft. tulajdonában álló területen, melyet tartósan bérel. A kialakítandó helyiség a bérlő kizárólagos tulajdonában fog állni, így földhasználati jogot kell alapítania a területen. A szerződés értelmében a földhasználati jog 20 évre fog fennállni, azért évente földhasználati díjat kell fizetnie. Az lenne a kérdésem, hogy fenti esetben hogyan adózik az építtető és hogyan a földtulajdonos? Számvitelileg hogyan lehet nyilvántartani ezt az ingatlanhoz kapcsolódó vagyoni értékű jogot a két félnél? Segítését tisztelettel köszönöm! Haska Krisztina

Üzemanyag-nyilvántartás Kérdés

Tisztelt Szakértő! Nyílt végű pénzügyi lízinggel bekerült autó egy kft.-be. Az autót az ügyvezető használja, nincs magáncélú utazás. Érdeklődnék, hogy az üzemanyag-nyilvántartás vezetése miképpen felel meg a törvényi előírásoknak? Tankolási bizonylat alapján NAV által közzétett normaelszámolás megfelel? Mik a tartalmi követelményei a nyilvántartás vezetésének? Köszönettel.

Divat és formatervezés Kérdés

Tisztelt Szakértő! Legyen kedves a következőkben segíteni: egy gazdasági társaság saját fejlesztésű divatcikkeket kíván varratni (ruházati termék) és terveztetni, mintadarabokat készít, majd az elkészült darabokat értékesíti. Megvásárlásra kerül az anyag, szabásminta, költségként felmerül a mintadarabok terveztetése, varratása is. Így előállít x db ruhadarabot és értesít y db mennyiséget ezekből. A kérdésem, hogy az elkészült, de még nem értékesített ruhadarabok, valamint a még fel nem használt anyagok nyilvántartása, könyvelése hogyan történik? Nagyon köszönöm a segítséget.

Változott a cégtörvény – minisztériumi közlemény Cikk

Cégjegyzék, nyilvántartások, közhitelesség: az Igazságügyminisztérium közleményt adott ki a cégtörvény július 1-jén hatályba lépett módosításairól.

GDPR Kérdés

Tisztelt Szakértő! A 2016/679. GDPR rendelet 30. cikke alapján az adatkezelési tevékenységekről nyilvántartást kell vezetni. Kérdésem az e-mailek nyilvántartásával kapcsolatos. Cégünk kis vállalkozás, van egy központi e-mail címünk. A bejövő e-maileket a kolléganő továbbítja a megfelelő személynek. Minden irodai dolgozónak van céges e-mail-címe, ami tartalmazza a munkavállaló nevét. Pontosan milyen adatokról kell nyilvántartást vezetnem? Egyik előadásukon ott voltam, itt szóba jött az e-mail nyilvántartása is. A lényeg az volt, hogy a központi mailcímre bejövő leveleket is nyilván kell tartani, azt is fel kell tüntetni, hogy azokat kinek továbbítottuk. Azt szeretném kérdezni, hogy két nyilvántartást kell vezetnem? Egyet a munkavállalók esetében, és egyet a központi e-mailekről? Mit kell a nyilvántartásnak tartalmaznia? Válaszat köszönöm.

Kata nyilvántartásai Kérdés

Tisztelt Szakértő! Szeretném megkérdezni, hogy milyen nyilvántartásokat kell vezetni a katás, nem áfás egyéni vállalkozónak? A kata választása előtt pénztárkönyvet, tárgyieszköz kartonokat, vevő-szállító analitikát, valamint a banki nyilvántartást vezettünk. Most ezek helyett csak a bevétel-nyilvántartást kell (érdemes) vezetni? Válaszát előre is köszönöm!

GDPR nyilvántartás Kérdés

Tisztelt Szakértő! Társaságunk nyilvántartotta már korábban is az ügyfeleit és munkavállalóit egyaránt, elsősorban jogszabály szerinti kötelezettségeink teljesítése érdekében. Kérdésünk, hogy a a jelenlegi nyilvántartások (például vevő törzsadat-nyilvántartás) elegendő-e, vagy külön nyilvántartást kell vezetnünk, amelynek tartalmát a meglévő nyilvántartásból visszük fel. Dolgozókra is hasonló a kérdésünk, megfelel-e a GDPR előírásnak, hogy egy meglévő dolgozói adatbázist használunk és nem visszük fel újra egy másik nyilvántartásba. Másik kérdés, hogy van-e kötelező törlési idő. Ha külön nyilvántartás kell és kötelező törlési idő van, akkor arra két alkalmazottat fel kell még venni, hogy naponta vigye fel a nyilvántartásba és naponta töröljön. Egy esettanulmány található-e valahol, hogy meg tudjuk nézni, hogy kell teljesíteni a rendeletet?

Mindent a munkaidőkeretről – szabadság Kérdés

Tisztelt Hajdu-Dudás Mária! A "Mindent a munkaidőkeretről" című cikkében számomra úgy tűnik, mintha egy kicsit összekeveredtek volna a szabadságra vonatkozó részben a nyilvántartás szabályai. Azzal egyetértek, hogy kétféle módon lehet nyilvántartani, de éven belül ez nem változtatható meg. Ami a napokban történő nyilvántartást illeti, érdemes lenne kitérni arra az esetre, amikor – a példabeli esetnél maradva – mondjuk, hétfő-keddre ad ki szabadságot a munkáltató, azaz a kiegyenlítő napot közvetlenül megelőző napra/napokra, mert az erre adott válasz világítana rá pont a lényegre, jelesül, hogy a szerdai pihenőnapra is szabadságot kell kiírni. Ami az órában történő nyilvántartást illeti, szerintem nem helyes az a megállapítás, hogy hétfőtől péntekig tartó szabadság esetén hétfőre, keddre, csütörtökre, péntekre 10-10 órát, szerdára 8 órát kell kiírni. Ha szerdára is számolnánk el szabadságórát, annak ellenére, hogy ezen a napon nem kellett volna dolgoznia a munkavállalónak, akkor több szabadsága fogyna el, mintha általános munkarendben dolgozna, ez pedig ellentétes lenne a törvénnyel. Véleményem szerint erre az elszámolási módra az egyszerűen megfogalmazott szabály az, hogy annyi szabadságórát kell kiírni, amennyit a beosztása szerint kellett volna dolgoznia a munkavállalónak. Köszönettel. Pap Attila

Cégautó költségeinek elszámolhatósága 1. rész Cikk

Az adózók többsége tisztában van azzal, hogy ha cégautót vásárol (illetve lízingel), akkor cégautóadót kell fizetnie – esetleg még akkor is, ha a személygépkocsi után költséget nem számol el (ez ugyan ritkább eset, de előfordulhat). Vannak azonban olyan kérdések a személygépkocsikhoz kapcsolódó költségek társaságiadóbeli elszámolásával kapcsolatban, melyek gyakran okoznak bizonytalanságot az adózóknak és a könyvelőknek. Cikkünkben néhány ilyen kérdést járunk körül.

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Kapcsolt cégek minősítése

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Kölcsönkövetelés leírása, ha az adós elhunyt

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink