93 találat a(z) iroda cimkére

Lakásként bejegyzett iroda: levonható-e a felújítási költségek áfája? Cikk

Egy cég irodahasználat céljából 2020-ban vásárolt egy ingatlant. amely a földhivatalnál lakásként van nyilvántartva, irodává való átminősítés nem történt, azt az ügyvezető nem is szeretné. 2021. februártól bejegyzett telephelyként funkcionál. Levonható az irodakialakítás költségeinek áfája? – kérdezte olvasónk. Nagy Norbert adószakértő válaszolt.

Lakásként bejegyzett iroda felújítási költségeire eső áfa levonása Kérdés

Családi házból iroda Kérdés

Visszatérés az irodákba: sokallják a magyarok a munkába járási költségeket Cikk

Változtak a munkakörülményekkel összefüggő elvárások a járvány hatására, és ez át fogja alakítani az irodaházak működtetésének eddigi megközelítését – véli a Skanska, Európa egyik vezető kivitelező és ingatlanfejlesztő vállalata felmérésének eredményei alapján. Magyarországon az utazással összefüggő költségek csökkentése, vagy az alternatív közlekedési módok támogatása sokat lendíthetne az irodahasználati hajlandóságon.

Ingatlanértékesítés, rendeltetésváltozás – áfa Kérdés

Nem tervezik csökkenteni irodáik alapterületét a német vállalatok Cikk

A járványvédelmi lezárások miatt általánossá vált otthoni munkavégzési konstrukciók ellenére sem kívánja csökkenteni irodái alapterületét a német vállalatok túlnyomó többsége a kölni IW gazdaságkutató intézet felmérésének pénteken publikált eredménye alapján.

Áfalevonás iroda céljára bérelt lakásnál Cikk

Kivitelező és ingatlanhasznosító cégtől bérel társaság lakást iroda céljára. Levonható-e az áfája? Olvasói kérdésre dr. Bartha László adójogi szakjogász válaszolt.

Beruházási kiadások megosztása bérbeadó és bérlő között Kérdés

Iroda felújítási költségének áfalevonási joga Kérdés

Ügyvédi iroda – irodarész-bérbeadás Kérdés

Ingatlanértékesítés egyéni vállakozóként Kérdés

Ezektől függ, hogy kell-e építményadót fizetni Cikk

Lakhatásra használt ingatlanra kell-e építményadót fizetni? Olvasónk kérdésére Szipszer Tamás adószakértő válaszolt.

Építményadó Kérdés

Tisztelt Szakértő! Az ingatlan nyilvántartásban irodának feltüntetett, de lakás céljára használt lakás mentes-e az építményadó alól? Egy kft. tulajdonában álló ingatlan az ingatlanadó hatálya alatt állt. A társaság az ingatlant megosztotta, amelyből lett egy iroda és egy raktár, amely az ingatlannyilvántartásban /1 és /2 nyilvántartási számon bejegyzésre került. A megosztást követően az irodát a kft. értékesítette egy magánszemély részére. A magánszemély az irodát lakhatási célra használja. A kft. a tulajdonában maradt, az ingatlannyilvántartás szerint raktár építményadó-kötelezettségét a vállalkozás módosította, amelyet az önkormányzat elfogadott, és csökkentette az építményadó-fizetési kötelezettségét. Az önkormányzat ezt követően megkereste a magánszemélyt, hogy fizessen ő is építményadót a megvásárolt irodára. A magánszemély kérte az önkormányzatot, hogy tekintsen el az ingatlanadó kivetése alól, mivel a Htv. 1. §-ának a) és b) pontja alapján – a Htv. 13. paragrafusában felsoroltakon túl – mentes az adó alól a vállalkozónak nem minősülő magánszemély tulajdonában álló üdülő, garázs, amennyiben azt üdülőnek, garázsnak használják, valamint a lakás céljára használt lakás, lakrész. A helyi önkormányzat nem tekintett el az adó kivetése alól, mert álláspontja szerint a Htv. 52. paragrafusának 45. pontja értelmében adóköteles az ingatlan-nyilvántartási bejegyzés alapján irodának minősülő épület, épületrész, valamint a Htv. 11. paragrafusának (3) bekezdése alapján az adókötelezettség valamennyi helyiségére kiterjed, annak hasznosításától függetlenül. Helyes-e az önkormányzat álláspontja?

Iroda saját célra Kérdés

Tisztelt Szakértők, Abban kérném a segítségüket, hogy ha egy vállalkozás saját magának irodát épít (lakóingatlan a besorolás), abban az esetben az aktiválásig a felmerülő kiadásokat (anyag, alvállalkozók), hogyan kell számvitelileg nyilvántartani? Hogyan történik az aktiválás, milyen főkönyvi számlákon keresztül? Kérem szépen a kontírozásban a segítségüket. Köszönöm.

Saját iroda építése Kérdés

Tisztelt Szakértők! Az alábbi kérdésben kérném a segítségüket. Egy kft. vásárolt egy telket. Saját célra lakóingatlant épít, ahol a vállalkozás irodája lenne. 1. Ha egy külsős céget bíz meg a kivitelezéssel, akkor a kivitelező fordított áfásan számláz a megrendelőnek? 2. Ha az ingatlannak lenne egy helyisége, ahová a tulajdonos beköltözne, akkor hogyan alakul az építkezéshez felhasznált anyagok áfa levonhatósága? 3. Ha a generálkivitelező fordított áfás számlát állít ki, akkor a fizetendő áfának megfelelő levonható adó hogyan alakul? Köszönettel.

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Kapcsolt cégek minősítése

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Kölcsönkövetelés leírása, ha az adós elhunyt

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink