93 találat a(z) iroda cimkére
Lakásként bejegyzett iroda: levonható-e a felújítási költségek áfája? Cikk
Egy cég irodahasználat céljából 2020-ban vásárolt egy ingatlant. amely a földhivatalnál lakásként van nyilvántartva, irodává való átminősítés nem történt, azt az ügyvezető nem is szeretné. 2021. februártól bejegyzett telephelyként funkcionál. Levonható az irodakialakítás költségeinek áfája? – kérdezte olvasónk. Nagy Norbert adószakértő válaszolt.
Lakásként bejegyzett iroda felújítási költségeire eső áfa levonása Kérdés
Családi házból iroda Kérdés
Visszatérés az irodákba: sokallják a magyarok a munkába járási költségeket Cikk
Változtak a munkakörülményekkel összefüggő elvárások a járvány hatására, és ez át fogja alakítani az irodaházak működtetésének eddigi megközelítését – véli a Skanska, Európa egyik vezető kivitelező és ingatlanfejlesztő vállalata felmérésének eredményei alapján. Magyarországon az utazással összefüggő költségek csökkentése, vagy az alternatív közlekedési módok támogatása sokat lendíthetne az irodahasználati hajlandóságon.
Ingatlanértékesítés, rendeltetésváltozás – áfa Kérdés
Nem tervezik csökkenteni irodáik alapterületét a német vállalatok Cikk
A járványvédelmi lezárások miatt általánossá vált otthoni munkavégzési konstrukciók ellenére sem kívánja csökkenteni irodái alapterületét a német vállalatok túlnyomó többsége a kölni IW gazdaságkutató intézet felmérésének pénteken publikált eredménye alapján.
Áfalevonás iroda céljára bérelt lakásnál Cikk
Kivitelező és ingatlanhasznosító cégtől bérel társaság lakást iroda céljára. Levonható-e az áfája? Olvasói kérdésre dr. Bartha László adójogi szakjogász válaszolt.
Beruházási kiadások megosztása bérbeadó és bérlő között Kérdés
Iroda felújítási költségének áfalevonási joga Kérdés
Ügyvédi iroda – irodarész-bérbeadás Kérdés
Ingatlanértékesítés egyéni vállakozóként Kérdés
Ezektől függ, hogy kell-e építményadót fizetni Cikk
Lakhatásra használt ingatlanra kell-e építményadót fizetni? Olvasónk kérdésére Szipszer Tamás adószakértő válaszolt.
Építményadó Kérdés
Tisztelt Szakértő! Az ingatlan nyilvántartásban irodának feltüntetett, de lakás céljára használt lakás mentes-e az építményadó alól? Egy kft. tulajdonában álló ingatlan az ingatlanadó hatálya alatt állt. A társaság az ingatlant megosztotta, amelyből lett egy iroda és egy raktár, amely az ingatlannyilvántartásban /1 és /2 nyilvántartási számon bejegyzésre került. A megosztást követően az irodát a kft. értékesítette egy magánszemély részére. A magánszemély az irodát lakhatási célra használja. A kft. a tulajdonában maradt, az ingatlannyilvántartás szerint raktár építményadó-kötelezettségét a vállalkozás módosította, amelyet az önkormányzat elfogadott, és csökkentette az építményadó-fizetési kötelezettségét. Az önkormányzat ezt követően megkereste a magánszemélyt, hogy fizessen ő is építményadót a megvásárolt irodára. A magánszemély kérte az önkormányzatot, hogy tekintsen el az ingatlanadó kivetése alól, mivel a Htv. 1. §-ának a) és b) pontja alapján – a Htv. 13. paragrafusában felsoroltakon túl – mentes az adó alól a vállalkozónak nem minősülő magánszemély tulajdonában álló üdülő, garázs, amennyiben azt üdülőnek, garázsnak használják, valamint a lakás céljára használt lakás, lakrész. A helyi önkormányzat nem tekintett el az adó kivetése alól, mert álláspontja szerint a Htv. 52. paragrafusának 45. pontja értelmében adóköteles az ingatlan-nyilvántartási bejegyzés alapján irodának minősülő épület, épületrész, valamint a Htv. 11. paragrafusának (3) bekezdése alapján az adókötelezettség valamennyi helyiségére kiterjed, annak hasznosításától függetlenül. Helyes-e az önkormányzat álláspontja?
Iroda saját célra Kérdés
Tisztelt Szakértők, Abban kérném a segítségüket, hogy ha egy vállalkozás saját magának irodát épít (lakóingatlan a besorolás), abban az esetben az aktiválásig a felmerülő kiadásokat (anyag, alvállalkozók), hogyan kell számvitelileg nyilvántartani? Hogyan történik az aktiválás, milyen főkönyvi számlákon keresztül? Kérem szépen a kontírozásban a segítségüket. Köszönöm.
Saját iroda építése Kérdés
Tisztelt Szakértők! Az alábbi kérdésben kérném a segítségüket. Egy kft. vásárolt egy telket. Saját célra lakóingatlant épít, ahol a vállalkozás irodája lenne. 1. Ha egy külsős céget bíz meg a kivitelezéssel, akkor a kivitelező fordított áfásan számláz a megrendelőnek? 2. Ha az ingatlannak lenne egy helyisége, ahová a tulajdonos beköltözne, akkor hogyan alakul az építkezéshez felhasznált anyagok áfa levonhatósága? 3. Ha a generálkivitelező fordított áfás számlát állít ki, akkor a fizetendő áfának megfelelő levonható adó hogyan alakul? Köszönettel.