84 találat a(z) iroda cimkére

Lakóingatlan vásárlása irodának Kérdés

Tisztelt Szakértő! Egy kft. lakást vásárolna irodának. Kérdésem, hogy ha új az ingatlan, akkor ez a kft., aki irodának fogja használni, visszaigényelheti-e az áfát? Ahhoz, hogy irodának használja és a felmerült költségeket elszámolja át kell minősíttetni vagy valami más teendő van-e? Köszönettel várom a válaszát.

Bizalmas infók az irodai szemétben Cikk

Sok mindent elárul rólunk a szemetünk – derült ki a Fellowes Védje adatait! kampányához készült friss kutatásból, amelyet takarítócégek körében végeztek el. A vizsgálati eredmények azt mutatják, hogy a megkérdezettek fele szerint szakszerű megsemmisítés hiányában bizalmas, személyes, illetve fontos üzleti adatokhoz lehet hozzáférni takarításkor.

Saját építésű lakás átminősítése Kérdés

Tisztelt Szakértő! Társaságunk új társasházi lakásokat épít és értékesíti azokat. Egy lakást szeretne irodaként megtartani. Milyen számviteli és adózási feltételekkel tehető ez meg? Köszönjük szépen a válaszukat.

Céges lakásingatlan-vásárlás illetéke Kérdés

Tisztelt Szakértő! Betéti társaság lakást vásárolna iroda céljára. IIletékfizetés szempontjából milyen mentességek, kedvezmények lehetségesek? Köszönöm segitségüket.

Szja, kisvállalkozó kedvezmény igénybe vétele Kérdés

Tisztelt Szakértő! Egyéni vállalkozó ebben az évben vásárolt egy ingatlant, melyet a vállalkozás irodának használ. Kizárólag üzemi célt szolgáló tárgyi eszköz (üzemkörön belüli ingatlan), a tevékenysége irodához kötött. Kérdéseink: 1.) A megvásárolt ingatlan lakóház volt, a magánszemély tulajdonosok lakáscélra használták. A megvásárlás után irodai célra került átalakításra, az ingatlan után építményadó fizetési kötelezettség terheli a vállalkozást. A kisvállalkozói kedvezményt érvényesítheti-e az szja-bevallásban az ingatlanra tekintettel? 2.) Az adózás utáni vállalkozói jövedelmet csökkentő tételek között szerepeltethető, a kizárólag üzleti célt szolgáló, az üzleti év során értékcsökkenés alá vont tárgyi eszközök között az iroda nettó (nyilvántartási) értéke? 3.) Az egyéni vállalkozásnak van előző években képzett fejlesztési tartaléka, a fenti ingatlanra milyen feloldási lehetőségei vannak? Válaszát köszönjük.

Áfa-megosztás lakóingatlanból átminősített iroda esetén. Kérdés

Kérem, hogy az alább példa esetén mutassa be, hogy hogyan kell az áfa-megosztást értelmezni átminősített ingatlan esetében? 1. Vállalkozás telephely, üzleti célra öt éve lakóingatlan-udvar-gazdasági épület besorolású ingatlant vásárolt például 20 millió forintértért. Kizárólagosan üzleti célra használja, az úgynevezett lakórészt bemutatóteremnek, irodának, az udvart és gazdasági épületeket raktárnak. 2. A vásárlás évében kifesteti a bemutatótermet, irodát 300 e forintért, az áfát nem helyezi levonásba. (Esetleg levonhatta volna?) 3. Ugyanekkor a gazdasági épület tetőszigetelését megcsináltatja, 400 ezer forint + áfa összegért, az áfát levonja az áfatörvény 259. § 12. pontja alapján. 4. A vásárlást követő évben a földhivatalnál kezdeményezte az ingatlan átminősítését iroda-udvar-gazdasági épületté. Megtörtént az átminősítés. 5. Jövőre (tehát a vásárlást követő 6. évben) az iroda felújítását tervezi mintegy 3 millió forint + áfa értékben. 6. Hogyan alakulna az áfa-megosztás, ha mondjuk tíz év múlva (a vásárlástól számított 15. évben) eladná az ingatlant 24 millió forint + áfa összegért? (És addig a felsoroltakon kívül más felújítást nem végezne.)

Irodának használt lakásingatlan átminősítése Kérdés

Tisztelt Szakértő! Egy kft. tagja a cége használatára egy használt társasházi lakást szeretne vásárolni, majd felújíttatni és irodaként használni. Ez lenne a cég székhelye. Azért, hogy a felújításról szóló számlák áfáját levonásba helyezhesse, még a felújítás megkezdése előtt át kellene íratnia az ingatlan-nyilvántartásban az ingatlan besorolását lakóingatlanból irodává? (Nem tudom pontosan, mi a helyes megnevezés.) Hogyan zajlik ez az eljárás? Kell bizonyítania és hogyan, hogy ténylegesen és kizárólag csak üzleti célra használja a lakást? Van az átminősítésnek illeték vagy bármilyen más költsége? Köszönöm válaszát!

Ingatlanon végzett beruházás áfája Kérdés

Tisztelt Szakértő! Cégünk (egyszemélyes kft.) vásárolt egy ingatlan 2013 tavaszán, melyen beruházásba kezdett. Kertfelújítás, garázsépítés, energetikai beruházás. Sajnos az áfát levontuk, annak ellenére, hogy az ingatlan lakóházként szerepel a nyilvántartásban. Mindezt azért tettük, mert az Apehtól azt a tájékoztatást kaptuk, hogy ha ezt a házat mint bemutatóházat kezeljük (későbbiekben megvalósuló vendégház építés miatt), akkor levonható az áfa, ha jelezzük, hogy ugyanezen anyagokkal, vállalkozókkal fogunk dolgozni az új projekten. Így nem önellenőriztünk. Sajnálatos módon ez a beruházás nem fog megvalósulni, így nincs jogalapja az áfa levonásának. Kérdésem az lenne, hogy ilyen esetben mit lehet tenni? Ha a földhivatalnál a házat átminősíttetjük irodának, akkor maradhat-e a könyvelés vagy mindenképpen önellenőrizni kell? Lassan közeledik a beruházás vége, aktiválni kell. Várom válaszát, üdvözlettel

Lakás bérbeadása iroda céljára Kérdés

Betéti Társaság magánszemélytől lakást bérel iroda céljára, a bérleti díjról a magánszemély számlát ad, a BT levonja az szja és eho összegét. Ezen kívül kell még más adót ( Önkormányzat felé vagy NAV felé) is fizetni a cégnek vagy a magánszemélynek az ingatlan bérbeadás után mert nem magánszemélynek hanem cég részére történik a bérbeadás?

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Őcsg-tag, biztosított

Széles Imre

tb-szakértő

Vállalkozói tb

Széles Imre

tb-szakértő

Hallgató szakmai gyakorlata

Széles Imre

tb-szakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 május
H K Sze Cs P Sz V
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Együttműködő partnereink