93 találat a(z) iroda cimkére
Irodának használt lakásingatlan átminősítése Kérdés
Tisztelt Szakértő! Egy kft. tagja a cége használatára egy használt társasházi lakást szeretne vásárolni, majd felújíttatni és irodaként használni. Ez lenne a cég székhelye. Azért, hogy a felújításról szóló számlák áfáját levonásba helyezhesse, még a felújítás megkezdése előtt át kellene íratnia az ingatlan-nyilvántartásban az ingatlan besorolását lakóingatlanból irodává? (Nem tudom pontosan, mi a helyes megnevezés.) Hogyan zajlik ez az eljárás? Kell bizonyítania és hogyan, hogy ténylegesen és kizárólag csak üzleti célra használja a lakást? Van az átminősítésnek illeték vagy bármilyen más költsége? Köszönöm válaszát!
Ingatlanon végzett beruházás áfája Kérdés
Tisztelt Szakértő! Cégünk (egyszemélyes kft.) vásárolt egy ingatlan 2013 tavaszán, melyen beruházásba kezdett. Kertfelújítás, garázsépítés, energetikai beruházás. Sajnos az áfát levontuk, annak ellenére, hogy az ingatlan lakóházként szerepel a nyilvántartásban. Mindezt azért tettük, mert az Apehtól azt a tájékoztatást kaptuk, hogy ha ezt a házat mint bemutatóházat kezeljük (későbbiekben megvalósuló vendégház építés miatt), akkor levonható az áfa, ha jelezzük, hogy ugyanezen anyagokkal, vállalkozókkal fogunk dolgozni az új projekten. Így nem önellenőriztünk. Sajnálatos módon ez a beruházás nem fog megvalósulni, így nincs jogalapja az áfa levonásának. Kérdésem az lenne, hogy ilyen esetben mit lehet tenni? Ha a földhivatalnál a házat átminősíttetjük irodának, akkor maradhat-e a könyvelés vagy mindenképpen önellenőrizni kell? Lassan közeledik a beruházás vége, aktiválni kell. Várom válaszát, üdvözlettel
Lakás bérbeadása iroda céljára Kérdés
Betéti Társaság magánszemélytől lakást bérel iroda céljára, a bérleti díjról a magánszemély számlát ad, a BT levonja az szja és eho összegét. Ezen kívül kell még más adót ( Önkormányzat felé vagy NAV felé) is fizetni a cégnek vagy a magánszemélynek az ingatlan bérbeadás után mert nem magánszemélynek hanem cég részére történik a bérbeadás?