84 találat a(z) iroda cimkére

Irodának használt lakásingatlan átminősítése Kérdés

Gazdasági társaság lakóingatlant vásárolt 1998. évben. Az ingatlant irodává alakította. Az átminősítéshez kapcsolódóan az illetékes önkormányzat építési hatóságától a szabályosan benyújtott kérelemre megkapta a hatósági bizonyítványt. Az ingatlant 1998. évtől irodaként használja. A földhivatalnál viszont nem vezettette át a használat átminősítését. Kérdés, hogy az ingatlanon 2015. évben végrehajtott beruházás előzetes áfája ebben az esetben levonható-e? Az ingatlan funkcióváltásának bejegyzését az ingatlan fekvése szerint illetékes önkormányzat építésügyi hatóságánál kell kezdeményezni. Ehhez szükség van építésztervező által készített építési-műszaki tervdokumentációra is, amely igazolja, hogy az új funkció kialakítása során az általános építésügyi előírásokat betartották. Tisztelettel: Fehér Andrásné

Épített lakás és iroda áfája Kérdés

Tisztelt Szakértő! Magánszemélyként vásároltunk egy telket, melyre egy épületben lakás és iroda felépítését tervezzük. Az építkezéssel generalkivitelezőt bíztunk meg. Kérdésem, hogy hány százalékos áfa terheli az építkezést? Köszönöm válaszát.

Ingatlan értékesítése, áfa Kérdés

Kft. 2014-ben új lakást vásárolt, amelyet iroda céljára használ. A használatbavételi engedély 2014. novemberben emelkedett jogerőre. Az áfát nem igényeltük vissza a beszerzéskor. Most, 2016 szeptemberében eladja a lakást. A lakás mérete 90 négyzetméter. Jól értelmezem-e, hogy 5 százalék áfa felszámításával értékesítheti? Illetve milyen lehetőség van a vásárláskor le nem vont áfa visszaigénylésére? Köszönöm válaszát.

Ingatlanértékesítés Kérdés

Kft. 2014-ben új lakást vásárolt, amelyet iroda céljára használ. A használatbavételi engedély 2014. novemberben emelkedett jogerőre. Az áfát nem igényeltük vissza. Most 2016. szeptemberben eladja. A lakás 90 m négyzetméter. Jól értelmezem-e hogy 5 százalék áfa felszámításával értékesítheti? Illetve milyen lehetőség van a lakás vásárlásakor le nem vont áfa visszaigénylésére? Köszönöm válaszát!

Iroda átalakítása Kérdés

Tisztelt Cím! A cég a tulajdonában lévő, jelenleg székhelyként bejelentve, irodaként használt lakást szeretné átalakítani úgy hogy ott a vidéken lakó dolgozók hétköznap lakhassanak. Kell-e a dolgozóktól ezért havi lakbért kérnie a cégnek/ha nem kér, milyen adóvonzata van/illetve ha kér, akkor milyen adóvonzata van a cégnél és a dolgozónál? A cégnek természetesen lesz új székhelye irodája. Válaszukat előre is köszönöm. P. Márta 70-3872719

Irodából lakóingatlan áfavonzata Kérdés

Tisztelt Szakértő! Építéssel és szereléssel foglalkozó kft. vásárolt egy lakóházat telekkel, melyen átépítéssel építési engedéllyel iroda céljára felépített egy ingatlant. Az építkezés során az áfa visszaigénylésre került. A piaci helyzet megváltozása miatt az épület elkészülése előtt nyilvánvalóvá vált,hogy nincs szükség az új telephelyre. Az épület minimális átalakítással alkalmas lakóingatlankénti értékesítésre. Átminősíthető-e az ingatlan lakóingatlanná?Magánszemélynek történénő értékesítés esetén milyen áfakulccsal számlázható az ingatlan? Az ingatlanban személygépkocsi tároló is van. A lakhatási engedély birtokában lakóingatlanként aktiválhatjuk-e az áruk között az épületet, mivel szándékunkban van azt értékesíteni? Válaszát előre köszönöm!

Ingatlan-felújítás, áfa-visszaigénylés Kérdés

Tisztelt Szakértő! Egy kft. többszintes, felújítandó ingatlant vásárolt. Az ingatlan az engedélyeztetési eljárások után részben iroda, részben lakóingatlan (39-61 százalék) besorolással szerepel a földhivatal nyilvántartásában. Felújítást követően az egész épület kompletten iroda céljára kerül bérbeadásra egy másik kft.-nek. A bérbeadásra áfa-kötelezettséget választottak. Kérdésünk: a felújítás, illetve a karbantartás során igénybe vett szolgáltatások és termékek áfája visszaigényelhető-e teljes egészében? Ha nem, akkor el kell különíteni az irodaként és lakóingatlanként nyilvántartott ingatlanrészre vonatkozó költségeket? Erre milyen módszer az elfogadható? (Például a négyzetméter-arányos elkülönítés megfelelő-e? Vannak olyan ráfordítások, például a tető komplett felújítása, melyek nem rendelhetők pontosan az egyes épületrészekhez.) Válaszát előre is köszönöm.

Rezsiköltségek elszámolása Kérdés

Tisztelt Szakértő! Főállású egyéni vállalkozó a saját lakásában tart fenn egy kis irodát. A rezsiszámlák a neje nevére érkeznek. Szeretném megkérdezni, hogy ebben az esetben is el lehetne-e számolni az arányos rezsiköltségeket az egyéni vállalkozói tevékenységében? És, ha igen, akkor az arányos rezsiköltségek áfáját (havi áfás) is vissza lehetne-e igényelni? Köszönöm a választ! Gy.

Rezsielszámolás Kérdés

Tisztelt Szakértő! Kérdésem az lenne, hogy, ha a tulajdonomban lévő ingatlanban van egy irodahelyiségem, és egy tárgyaló helyiségem, amit téynlegesen üzleti célra használunk, és a kft. székhelye is ez az ingatlan, akkor a rezsiköltség négyzetméterarányos részét elszámolhatom a kft.-ben? Ha igen, akadálya-e az elszámolásnak, hogy a közüzemi számlák nem a kft., hanem a tulajdonos nevére szólnak? Köszönöm!

Áfatörvény 124. § 1 (i) Kérdés

Ügyfelem (kft.) lakást bérel iroda céljára. A lakás a cég tulajdonos ügyvezetője saját tulajdonú lakása, a cég szerződéssel, piaci áron bérli tőle az ingatlanokat. A cégben minden felújítással kapcsolatos kiadást elszámoltak, a felújítás folyamata a tégláig lebontott lakásban kezdődött. Beköltözés előtt érkeztek a bútorok, melyek egy része egyedi, beépített bútor. Az önök véleménye szerint levonható-e ezek áfája a fenti jogszabályi hely figyelembevételével? Köszönöm ha válaszolnak, üdvözlettel CsK

Ingatlanminősítés Kérdés

2015. évben irodaként vásárolt ügyfelünk egy ingatlant. Még 2015-ben a földhivatalhoz benyújtotta az iroda lakássá minősítéséhez a kérését. Az iroda átépítéséhez építési engedélyt megkérte és megkapta. Az építés befejeződött. A használatvételi engedély kérése folyamatban van. A körülmények változása miatt az ingatlant el kell adni. Kérdés, hogy áfás-e az eladási ár, új építésű ingatlannak minősül így az ingatlan?

Ingatlanértékesítés társaságiadó-vonzata Kérdés

A kft. 11 éve vett egy irodát, amit 2015-ben eladott. Az ingatlan könyv szerinti értéke (beszerzési ár + ráaktiválások - értékcsökkenés) 10,2 millió forint, az eladási ár 14,8 millió forint. A cég alaptevékenységből származó 2015. évi árbevétele 2,8 millió forint. Ebből várhatóan csak szerény eredménye lesz. Elkülönülten adózik-e az ingatlanértékesítésből származó bevétel, ha igen, mi az adó alapja és mértéke? Van-e lehetőség arra, hogy a cég az ingatlanértékesítésből származó bevételt adómentesen, vagy adókedvezménnyel elkülönítse és abból 1-2 éven belül máshol vállalkozási célú ingatlant vegyen? Ha igen, mi ennek a módja? Köszönöm válaszát.

Irodából lakás áfakérdés Kérdés

Társaságunk 2011-ben vásárolt magánszemélytől egy nem lakáscélú ingatlant, melyben azóta a székhelye van, illetve egy részét bérbeadással hasznosította (a bérbeadás áfásan történt/történik). Az ingatlant – a könnyebb hasznosíthatóság érdekében – három kisebb egységre bontottuk, a beruházás Áfáját levonásba helyeztük. Jelenleg úgy tűnik, hogy lakásként tudnánk értékesíteni a kialakított kisebb ingatlanokat. A társasházzá alakítás, illetve az ingatlan lakáscélú átminősítése még nem történt meg. Kérdéseim: Ha a társasházzá alakítás során három lakáscélú ingatlant alakítunk ki, azokat értékesíthetjük-e áfamentesen, ha az áfatörvény 86. § ja) pontja szerinti első rendeltetésszerű használat még nem valósul meg az értékesítésig? (Rendeltetésszerű használaton a lakáscélú használatot értem, hiszen az ingatlan rendeltetése megváltozna a társasházzá alakítás során). Ha áfamentesen értékesíthetőek a lakások, akkor jogos volt-e az átalakítás költségeinek áfáját levonásba helyezni? Üdvözlettel: Szilassy Szilvia

Irodából lakás, áfás vagy nem Cikk

Egy kft. egy társasházban vett egy irodát (áfásan), majd eladta, de a vevő kérésére lakássá minősítve. Mi a helyzet az áfával? Ne tippeljen, csak olvasson!

Lakássá minősített iroda áfakötelezettsége Kérdés

A kft. 2001-ben egy társasházban vett egy irodát, a számla áfát tartalmazott, azt nem helyeztük levonásba. 2015-ben eladtuk, de az irodát a magánszemély vevő kérésére át kellett minősíteni lakássá, mert a vevő lakásként kívánta azt megvenni és használni. Az átminősítés 2015 júliusában megtörtént. Fontos lehet, hogy sem a vételkor sem az eladáskor az ingatlan mérete, jellege, funkciói semmiben nem változtak. Helyes volt-e, hogy a számla áfát nem tartalmazott?

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Kapcsolt vállalkozások meghatározása

Antretter Erzsébet

adószakértő, igazgató

Niveus Consulting Group Kft.

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 április
H K Sze Cs P Sz V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Együttműködő partnereink