93 találat a(z) iroda cimkére

Konténer iroda létesítése Kérdés

Kft. tartós-bérleti szerződést köt egy magánszeméllyel, és egy konténer irodát, valamint konténer üzemet szeretne itt létesíteni. Hogyan kell ezt elszámolni áfa szempontjából és mennyi idő az értékcsökkenése egy ilyen ingatlannak?

Áfavisszaigénylés Kérdés

Tisztelt Szakértő! Kft. vásárolna ipari területen irodának alkalmas helyet. Az eladó fordított áfás számlát állítana ki az ingatlanról. A kérdés: visszaigényelheti a kft. a vásárolt ingatlan áfáját? Nem lakásról van szó, 100%-ban a kft. vásárolja kizárólag iroda céljára az ingatlant. Köszönöm szépen!

Bérelt ingatlanon végzett beruházás Kérdés

Tisztelt Szakértő! Ügyfelem egy független magánszemélytől – havi bérleti díj fejében – ingatlant bérel, iroda céljából, de az ingatlan lakóépületként van az ingatlannyilvántartásban bejegyezve. Kérdésem, hogy ebben az esetben is érvényes-e a bérelt ingatlanon végzett átalakítások, beruházások áfalevonhatóságának tiltása? Szabad-e áfát levonnunk a közüzemi díjakra, ha a szolgáltatásokat ügyfelemre íratják át, és nem a magánszemély fogja azok díját kiszámlázni? Mennyiben változik a helyzet, ha a magánszemély tulajdonos kezdeményezi az ingatlan-nyilvántartásban az ingatlan irodának átminősítését?

Rezsi – áfa-visszaigénylés Kérdés

Egy kft. magánszemélytől bérel egy lakást iroda céljából. A lakásban használt víz, villany és fűtés költségéről szóló számlák után visszaigényelhető-e az áfa? A közös költség elszámolható-e költségként a kft.-nél? A lakás a cég hivatalos telephelye. A magánszemély nem lakik ott. A közüzemi számlák a cég nevére szólnak. (A fizető adatainál a cég neve szerepel, felhasználónévként pedig a magánszemély.)

Lakóingatlan értékesítése alanyi mentes vállakozásnál Kérdés

Tisztelt Szakértő! Egyik vállalkozásunk alanyi adómentes, a mentes időszakában vásárolt egy lakást magánszemélytől, iroda céljára. A beszerzéshez és felújításhoz áfalevonási jogot nem érvényesített, és nem érvényesíthetett. Szeretné eladni magánszemély részére ezt a lakást. Keletkezik-e áfafizetési kötelezettsége ebben az esetben? Kerestem a régebbi válaszok között, de nem találtam olyat, ami konkrétan erre a helyzetre vonatkozna. Válaszát előre is köszönöm. Tisztelettel: Mlinár Jánosné

Kft. telephely Kérdés

Tisztelt Szakértő, a kérdésem az lenne, hogy ha egy szolgáltató cég bérel egy irodát, akkor köteles azt mint telephelyet bejelenteni a cégbírósághoz? Vagy elegendő a NAV-hoz bejelenteni? Van olyan lehetőség, hogy a cégbíróságon ne kelljen átfuttatni? Köszönöm!

Iroda bérleti díjának számlázása Kérdés

Tisztelt Szakértő! A vállalkozás irodabérleti szerződést kötött egy másik, Magyarországon bejegyzett vállalkozással. A bérleti díjat a szerződésben éves időszakra (január 1. – december 31.) euróban határozták meg azzal a kikötéssel, hogy azt előre, legkésőbb december 31-éig megfizeti. A bérlő a 2017.évre vonatkozóan a bérleti díjat 2017. XI. 16-án átutalta. Mi a helyes számlázási mód, ki kell állítani előlegszámlát XI.16-ára és utána egy végszámlát december 31-ére? Végszámla esetén milyen árfolyammal számoljunk? A vállalkozás mikrogazdálkodói egyszerűsített éves beszámolót készít. A kifizetett összeg bevételként melyik év beszámolójában szerepeljen 2016 vagy 2017. évibe? Köszönöm válaszukat!

5 százalékos lakásáfa félkész ingatlan esetében Kérdés

T. Szakértő! Társaságunk olyan ingatlant szeretne értékesíteni, amely a földhivatali bejegyzés szerint kivett beépítetlen terület, de egy felépítmény található rajta, amely 4436 nm alapterületű, mintegy 30 százalék készültségű tetővel fedett egy megkezdett építkezés eredményeként. Jogerős építési engedély van a birtokunkban (amelyet a vevő/építő cég nevére kell majd átíratni), amelynek első ütemeként 10 db a csok-ot igénybe vevők számára elérhető lakásokat és 3 db üzlethelyiséget fog a vevő építeni az I. ütem B épületben, amelyből jelenleg semmi nincs készen. A II. ütem A épület áll tető alatt, a bevezetőben leírtak szerint. Az érvényes építési engedély alapján 1 szint teremgarázs 1322 nm, földszinten 9. db szállás férőhely, porta, irodák, az 1. emeleten 15 db lakás, a 2. emeleten 15 db lakás kerül kialakításra. Ez az épület a tervek szerint apartmanházként fog üzemelni. Kérdésünk az, hogy a jogerős építési engedély birtokában megoszthatjuk-e az ingatlant 27% és 5% áfával történő értékesítésre, a lakás és nem lakás ingatlanok arányában? Válaszát előre is köszönöm

Ingatlanberuházás Kérdés

Tisztelt Szakértő! Vállalkozás székhelyet épít a tulajdonában lévő építési telken. A kétszintes épületben irodák és kiszolgáló helyiségek (raktár, műhely, vizesblokk…), illetve egy lakás van tervezve. A hasznos alapterület összesen 336,12 négyzetméter, ebből a lakás hasznos alapterülete 48,42 négyzetméter. A lakás (ami szobából, vizes helyiségből és konyhából áll) a vidéki lakhelyű munkavállalók elszállásolására szolgál, tulajdonképpen munkásszállás jelleggel fog működni. Az ingatlan-nyilvántartásban „iroda és lakóépület”- ként szerepel majd. Felmerülő kérdések: A telekingatlanon végzett bozótirtás, tereprendezés, törmelék-, sittelszállítás a telek értékét növelő összegnek tekintendő vagy nem? A beruházás számláinak áfatartalma teljes egészében levonható-e, vagy a lakás miatt arányosítani kell? A beruházással kapcsolatosan a vállalkozás milyen adóalap-csökkentésre, illetve adókedvezmény igénybevételére jogosult? Információ a cégről: jelenleg két belföldi magánszemély és egy külföldi cég a tulajdonos (utóbbi tulajdoni részesedése 48%). A foglalkoztatottak száma 10 fő alatt van. A 2015. évi nettó érbevétel, mérlegfőösszeg 2 millió euró alatt volt, és 2016-ban is így lesz. Válaszukat köszönöm.

Irodának használt lakásingatlan átminősítése Kérdés

Gazdasági társaság lakóingatlant vásárolt 1998. évben. Az ingatlant irodává alakította. Az átminősítéshez kapcsolódóan az illetékes önkormányzat építési hatóságától a szabályosan benyújtott kérelemre megkapta a hatósági bizonyítványt. Az ingatlant 1998. évtől irodaként használja. A földhivatalnál viszont nem vezettette át a használat átminősítését. Kérdés, hogy az ingatlanon 2015. évben végrehajtott beruházás előzetes áfája ebben az esetben levonható-e? Az ingatlan funkcióváltásának bejegyzését az ingatlan fekvése szerint illetékes önkormányzat építésügyi hatóságánál kell kezdeményezni. Ehhez szükség van építésztervező által készített építési-műszaki tervdokumentációra is, amely igazolja, hogy az új funkció kialakítása során az általános építésügyi előírásokat betartották. Tisztelettel: Fehér Andrásné

Épített lakás és iroda áfája Kérdés

Tisztelt Szakértő! Magánszemélyként vásároltunk egy telket, melyre egy épületben lakás és iroda felépítését tervezzük. Az építkezéssel generalkivitelezőt bíztunk meg. Kérdésem, hogy hány százalékos áfa terheli az építkezést? Köszönöm válaszát.

Ingatlan értékesítése, áfa Kérdés

Kft. 2014-ben új lakást vásárolt, amelyet iroda céljára használ. A használatbavételi engedély 2014. novemberben emelkedett jogerőre. Az áfát nem igényeltük vissza a beszerzéskor. Most, 2016 szeptemberében eladja a lakást. A lakás mérete 90 négyzetméter. Jól értelmezem-e, hogy 5 százalék áfa felszámításával értékesítheti? Illetve milyen lehetőség van a vásárláskor le nem vont áfa visszaigénylésére? Köszönöm válaszát.

Ingatlanértékesítés Kérdés

Kft. 2014-ben új lakást vásárolt, amelyet iroda céljára használ. A használatbavételi engedély 2014. novemberben emelkedett jogerőre. Az áfát nem igényeltük vissza. Most 2016. szeptemberben eladja. A lakás 90 m négyzetméter. Jól értelmezem-e hogy 5 százalék áfa felszámításával értékesítheti? Illetve milyen lehetőség van a lakás vásárlásakor le nem vont áfa visszaigénylésére? Köszönöm válaszát!

Iroda átalakítása Kérdés

Tisztelt Cím! A cég a tulajdonában lévő, jelenleg székhelyként bejelentve, irodaként használt lakást szeretné átalakítani úgy hogy ott a vidéken lakó dolgozók hétköznap lakhassanak. Kell-e a dolgozóktól ezért havi lakbért kérnie a cégnek/ha nem kér, milyen adóvonzata van/illetve ha kér, akkor milyen adóvonzata van a cégnél és a dolgozónál? A cégnek természetesen lesz új székhelye irodája. Válaszukat előre is köszönöm. P. Márta 70-3872719

Irodából lakóingatlan áfavonzata Kérdés

Tisztelt Szakértő! Építéssel és szereléssel foglalkozó kft. vásárolt egy lakóházat telekkel, melyen átépítéssel építési engedéllyel iroda céljára felépített egy ingatlant. Az építkezés során az áfa visszaigénylésre került. A piaci helyzet megváltozása miatt az épület elkészülése előtt nyilvánvalóvá vált,hogy nincs szükség az új telephelyre. Az épület minimális átalakítással alkalmas lakóingatlankénti értékesítésre. Átminősíthető-e az ingatlan lakóingatlanná?Magánszemélynek történénő értékesítés esetén milyen áfakulccsal számlázható az ingatlan? Az ingatlanban személygépkocsi tároló is van. A lakhatási engedély birtokában lakóingatlanként aktiválhatjuk-e az áruk között az épületet, mivel szándékunkban van azt értékesíteni? Válaszát előre köszönöm!

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Kapcsolt cégek minősítése

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Kölcsönkövetelés leírása, ha az adós elhunyt

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink