adozona.hu
Ismeri az EFER-t? Ezért döcög az egyszámlás adóutalás
//adozona.hu/altalanos/Sok_elonye_lenne_az_EFERnek_megis_docog_az__YFLC3I
Ismeri az EFER-t? Ezért döcög az egyszámlás adóutalás
Csökkenti az adminisztrációt és a költségeket az egy éve bevezetett EFER, mégsem igazán működik. Mit jelent a rövidítés, milyen gátjai vannak az egyszerű adóutalási rendszer elterjedésének? Összefoglaltuk az egyszámlás adóátutalásról is szóló rendelet módosításait.
A Magyar Közlönyben nemrégiben megjelent 27/2014. (IX. 12) számú NGM rendelet módosította a 47/2013. (XI. 7.) NGM rendeletet, amely az adóügyek adóhatóság előtti elektronikus intézésének szabályairól, és egyéb állami tárgyú miniszteri rendelek módosításáról szól. Ez a rendelet szabályozza többek közt az egyszerűsített elektronikus fizetést, az úgynevezett „egyszámlás” adóátutalást lehetővé tévő EFER-t (Elektronikus Fizetési és Elszámolási Rendszer). Tartalmazza továbbá azoknak az ügyeknek a felsorolását, amelyekben az adózónak lehetősége van az állami adóhatóság előtt elektronikus, valamint egyes adóügyek telefonon keresztüli ügyintézésére.
Először is érdemes kitérni arra, hogy mit is jelent az EFER, és miért jár előnnyel a vállalkozó számára. Az EFER lehetővé teszi az adóbefizetés adónemenkénti felosztását, és ezzel egyszerűbbé és költségkímélőbbé teheti az adózók életét azzal, hogy ne kelljen minden adónemet külön-külön banki utalással tételesen kiegyenlíteni. Ez különösen a kisvállalkozásokat érinti, amelyek sok kis összegű adónemet kötelesek külön-külön akár havonta utalni, és ez – a cégek méretéhez képest – aránytalanul nagy adminisztrációval, illetve költséggel jár. Érdemes megnézni, hogy az EFER első éve milyen előrelépést, illetve nehézséget mutat.
OLVASSA TOVÁBB CIKKÜNKET, hogy megtudja, hogyan működik az EFER, illetve mi változott az NGM rendeletében!
Hozzászólások (3)
Esetleg, normális, áttekinthető rendszer felállításával, valamint a kötelezővé tett átutalási illetékek magára vállalásával javíthatná az amúgy sem túl adózóbarát hozzáállásáról kialakított képét a NAV - már amennyiben ez, egyáltalán szempont lehet kishazánkban.
A kötegelt adó-átutalás emberemlékezet óta szerepelt az érdekképviseletek elvárásai közt. A probléma nem a banki oldal, hanem a beérkezett utalás banki felosztása volt az államkincstár rendszerében. Ezt továbbra se sikerült megoldani, úgy, hogy az ügyfél a bankjával könnyedén tudja összevonni a fizetendő adóit egyetlen tételbe. Helyette sikerült elérni a NAV-Államkincstár párosnak, hogy mindenki hozzájuk alkalmazkodjon. Sikerült meggyőzni a Nemzetgazdasági Minisztériumot, hogy az lesz a legjobb, ha az utalást a könyvelő készíti elő az EBEV felületen. "Nosza, adjunk neki, egy manuális, kézi kattintgatós, könnyen elrontható művelettel teli felületet, aztán azt mondjuk, hogy mi mindent megtettünk". Az EBEV-en futó jelenlegi EFER funkció még annyit se ad magára, hogy az adózó törzsadataiból legalább a bankszámlaszámokat kiemelje, inkább ezt is könyvelő nyakába varrja, hogy minden egyes csomagnál kézzel kelljen beírnia. RÖVIDEN: Három év vajúdás után az egyszerűsítést az állami bürokrácia simán kivédte, a feladatot pedig átterhelték a könyvelőkre. Köszönjük.
Nem értem miért nem lehet egy egyszerű kormányrendelettel, vagy akár törvénnyel kötelezni erre a bankokat,hisz ennél nagyságrendekkel komolyabb témákban ezt már számtalanszor megtették.(a néhány év alatt háromszorosára emelkedett számlavezetési költségekbe talán még bele is férne) És nem értem miért nem kezdeményezik ezt a vállalkozásokat képviselő szervezetek: kamarák,könyvelői-könyvvizsgálói szervezetek stb..????