hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Pénztárgépcsere: lejár a határidő, ezt kell tenniük a vállalkozásoknak

  • adozona.hu

Február 17-én (hétfőn) éjfélkor lejár a határideje a pénztárgépek cseréjéhez igénybe vehető támogatás kérelmezésének – figyelmeztet a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV). Az adóhatóság újabb fontos tudnivalókat tett közzé a pénztárgépek beszerzéséhez és a támogatás igényléséhez szükséges egyes fontos teendőkről.

Az utóbbi napokban beérkezett adózói kérdések, jelzések alapján az alábbi témakörökben fontos ismételten áttekintetni a legfontosabb tudnivalókat.

I. Határidők

Mint ismert, azok az üzemeltetők, melyek visszavont forgalmazási engedélyű (azaz A017 és A018-as forgalmazási engedélyszámú) pénztárgépre vonatkozó megrendeléssel rendelkeznek, avagy ilyen pénztárgépet már üzembe helyeztek náluk, támogatásra jogosultak annak érdekében, hogy ne szenvedjenek hátrányt a visszavont engedélyű gépekkel kapcsolatban teljesített kifizetéseik okán.

Nagyon fontos figyelni arra, hogy a támogatás igénylésére nyitva álló határidő 2014. február 17-én éjfélkor lejár! A 2014. február 17-e éjfélt követően benyújtott támogatási kérelmet a NAV érdemi vizsgálat nélkül elutasítja.

A támogatás igénylésének feltételeiről és módjáról részletes tájékoztatást olvashat a NAV honlapján 2014. február 6-án közzétett tájékoztatóban /Tájékoztató a visszavont forgalmazási engedélyű pénztárgépekre kifizetett előleg (vételár) támogatás formájában történő kifizetéséről/, továbbá a 2014. február 11-én közzétett tájékoztatóban /Kiegészítés azon adózók részére, akiknek az eBEV-en történő nyilatkozattételre 2014. február 10-ig nem volt lehetősége/.

II. Az eBEV felületen leadott korábbi rendelések módosítása, törlése

Az új pénztárgépes rendeléskor kiemelten ügyelni kell arra, hogy a vállalkozás arra a pénztárgépre adja le a megrendelését, amelyre ténylegesen szüksége van. Több adózó jelezte a támogatási nyilatkozat kapcsán, hogy a nyilatkozat kitöltésével egyidejűleg rossz pénztárgépet rendelt meg.

Amennyiben mégis fellép valamilyen hiba, akkor az alábbi a)-b) pontban szereplő lehetőségekkel élhetnek az érintettek:

a)  Módosítás

Az eBEV szolgáltatáson keresztül leadott pénztárgép-megrendelések módosítására vonatkozóan a NAV internetes honlapján megtalálható „eBEV portál felhasználói leírás” tartalmaz információt az alábbiak szerint.

Az eBEV szolgáltatáson keresztül leadott megrendelés módosítására addig van lehetőség, ameddig a rendelést a rendszer nem küldi el a forgalmazó felé. A forgalmazó felé továbbított megrendelésekről a NAV naponta értesíti az üzemeltetőt, ebből következően az eBEV szolgáltatáson keresztül leadott megrendelés módosítására, kizárólag a megrendelés leadásának napján – a megrendelés adatainak a forgalmazó részére történő megküldéséig – van lehetőség.

b)  A módosítási lehetőség megszűnését követően már csak törölni lehet a megrendelést.

A korábban leadott megrendelések törlésének igénye több okból is felmerülhet, így például téves rendelés miatt, vagy azért, mert az adózó mégis más gépet szeretne a korábban rendelt helyett.

Az adóhatóság felhívja a figyelmet, hogy a támogatási nyilatkozat kitöltésével egyidejűleg leadott megrendelés későbbi módosítása/törlése kihatással lehet magára a nyilatkozatra is (annak módosítása és törlése is megtörténik), ezért az I. pontban jelzett határidőt be kell tartani!

Az eBEV portálon leadott pénztárgép megrendelésének lépései

1. Az üzemeltetőnek fel kell vennie a kapcsolatot a megrendelt pénztárgép forgalmazójával a megrendelés lemondása érdekében.

A forgalmazók elérhetőségei tájékoztató jelleggel megtalálhatók az eBEV portálon a Rendelés előjegyzés/Pénztárgép rendelés menüpontban a Pénztárgép jellemzők összehasonlítása című táblázatban.

2. Az üzemeltetőnek be kell szereznie egy olyan dokumentumot, amely hitelt érdemlően tanúsítja és igazolja, hogy a forgalmazó tudomást szerzett az üzemeltető megrendelés lemondására vonatkozó szándékáról. A dokumentumból egyértelműen ki kell derülnie annak, hogy a lemondás melyik megrendelésre vonatkozik, továbbá tartalmaznia kell az üzemeltető elérhetőségét.

Ennek érdekében legalább az alábbi adatoknak kell szerepelnie a dokumentumon:

– üzemeltető adószáma
– üzemeltető neve
– üzemeltető telefonszáma
– törlési kérelemmel érintett üzembe helyezési kód
– megrendelt pénztárgép típusa
– megrendelt pénztárgép engedélyszáma
– megrendelés száma
– forgalmazó neve
– forgalmazó adószáma.

A lemondás igazolására szolgáló dokumentum akkor tekinthető hitelesnek és fogadható el, ha tartalmazza a fenti adatokat, valamint mind az üzemeltető, mind pedig a forgalmazó cégszerű aláírását.

3. A 2. pont szerinti dokumentum birtokában – kizárólag írásban benyújtva – személyesen, vagy postai úton kérhető a megrendelés törlése a NAV-tól.

Postai úton történő benyújtás esetén a kérelmet az üzemeltető székhelye szerint illetékes adóigazgatóságnak kell megküldeni, míg személyesen a NAV bármelyik központi ügyfélszolgálatán benyújtható a kérelem.

A lemondást igazoló dokumentum önmagában nem fogadható el, ha az nem tartalmazza az üzemeltető törlésre irányuló kifejezett kérelmét. Ugyancsak nem fogadható el a törlési kérelem önmagában, ha ahhoz nincs csatolva forgalmazói igazolás.

4. A törlést követően a NAV az üzemeltető – amennyiben képviselő útján jár el, úgy képviselője – Ügyfélkapu tárhelyére értesítést küld a megrendelés törléséről. Ezt követően lehetőség van az adott üzembe helyezési kód felhasználásával új megrendelést leadni.

Nagyon fontos tudni a következőt: az internetes felületen leadott megrendelés törlésére egy üzembe helyezési kódhoz kapcsolódóan csak és kizárólag egy esetben van lehetőség. Amennyiben ugyanazzal az üzembe helyezési kóddal új megrendelést ad le a vállalkozás, úgy azt ismételten már nem lesz lehetőség törölni.

Arra is oda kell figyelni, hogy egy már leadott megrendelés törlése nem mentesíti a pénztárgép használatára kötelezett adózót az alól, hogy a jogszabályban előírt megrendeléssel, szerződéssel rendelkezzen.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Hozamszámítás

Hunyadné Szűts Veronika

igazságügyi adó- és járulékszakértő

Second hand bolt árukészlete adományból

Hunyadné Szűts Veronika

igazságügyi adó- és járulékszakértő

Tőkeleszállítás

Horváthné Szabó Beáta

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 május
H K Sze Cs P Sz V
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Együttműködő partnereink