33 találat a(z) pénztárgépcsere cimkére
Pénztárgépcsere Kérdés
A vállalkozó pénztárgéphasználatra kötelezett, ami az üzembe állítástól kezdve már többször elromlott. A szerviz azt jelezte vissza, hogy a pénztárgépet kicseréli, a vállalkozó kérjen új regisztrációs számot. Ezzel kapcsolatban milyen teendői vannak a vállalkozónak, a régi és az új pénztárgéppel kapcsolatban? NAV felé van-e valamilyen jelentési kötelezettség?
Pénztárgépcsere: így kell könyvelni az állami támogatást, az elhatárolást Cikk
Hogyan, és milyen összegben kell könyvelni az online pénztárgép beszerzéséhez kapott 50 ezer forintos állami támogatást, a pénztárgép értékcsökkenését és az év végi elhatárolást? – kérdezte olvasónk. Szolnoki Béla könyvvizsgáló szakértőnk válaszolt.
Hagyományos pénztárgépek cseréje Kérdés
Tisztelt Szakértő! A pénztárgéprendelet szerint eddig nem voltam kötelezett pénztárgép-használatra, munkám könnyítése miatt mégis üzemeltettem egy hagyományos pénztárgépet. A NAV ott lesz minden kasszacsörgésnél című cikkükben olvasom a következőt: "mindemellett az online felügyelet fokozatos bevezetése is a végső határidőhöz közeledik, azaz utolsó lépésként 2014. végéig azoknak az adóalanyoknak is le kell cserélniük hagyományos pénztárgépüket, amelyek pénztárgép-használatára egyébként nem kötelezettek." Ez azt jelenti, hogy a hagyományos pénztárgépemet nem használhatom tovább? Nem világos előttem az, hogy online pénztárgépre kell cserélnem vagy vissza kell térnem a nyugtatömbök írásához? Köszönettel, Szabóné Sós Ildikó
Pénztárgép mellett számla vagy nyugta Kérdés
Kérdésem a következő lenne a tisztelt szakértőkhöz. Egyéni vállalkozásban barkácsboltot üzemeltetek, mellette asztalosipari tevékenységet is végzek (ajtó-, ablak-, lépcső-, bútorgyártás). A telephelyemen van mindkét tevékenység, egy pénztárgépet üzemeltetek. Saját hibámon kívül még nem érkezett meg az új pénztárgép. Vagy nyugtát vagy számlát adunk. Eddig a számla mellé odatűztem a nyugtát. Ezentúl ez nem helyes? Le kell jelentenem a kiállított számlákat, és nem lehet beütni a pénztárgépbe? Ez a havi forgalom-összesítést megbonyolítja, plusz könyvelési költség és idő.
Pénztárgépcsere: saját hibái miatt bünteti a kormány a vállalkozókat Cikk
Törölje el a határidőt, és fizesse ki az 50 ezer forintos tállami támogatást a kormány azoknak a kereskedőknek, akik – bár minden szabályt betartottak –, önhibájukon kívül mégsem tudták április végéig beüzemelni pénztárgépeiket – szorgalmazza az LMP. A kereskedők érdekképviseletének becslése szerint legalább 20-25 ezer vállalkozás csúszott le a támogatásról.
Pénztárgép-támogatás: itt a NAV válasza a pórul járt kereskedőknek Cikk
Mit tehet az a kereskedő, aki a pénztárgép-forgalmazó hibájából nem tudta április 30-áig üzembe helyezni online pénztárgépét, s mi lesz az 50 ezer forintos állami támogatással? Az olvasónktól érkezett kérdésre itt a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) válasza.
Pénztárgépek: újabb eszközök kaptak forgalmazási engedélyt Cikk
Hat új pénztárgépre adott ki forgalmazási engedélyt a napokban a Magyar Kereskedelmi és Engedélyezési Hivatal (MKEH) – derül ki a hivatal honlapján közzétett hírekből.
Online pénztárgép beszerzésének könyvelése 2. Kérdés
Kedves Sinka Júlia! A korábban "online pénztárgép beszerzésének könyvelése" címen feltett kérdésemre adott válaszához kérném még kiegészítésként a következő segítséget: az Alt Cash-nek befizetett előleget az ügyfélkapun keresztül lehetett állami támogatásként igényelni azoknak, akik visszavont forgalmazási engedélyű pénztárgépet rendeltek. A befizetett előleget az adózó folyószámláján írták elő támogatásként, majd közvetlenül átutalták az ügyfélkapun rendelt új pénztárgép forgalmazójának. Kérem, hogy ezen támogatás könyvelését írja meg, mert véleményem szerint ezt a támogatás már nem kell halasztott bevételként könyvelni, hanem adott évi eredményt érint.
Pénztárgép-igénylés állami támogatás Kérdés
Az alább leírtakra milyen megoldás lehet? Hová tudok fordulni? A pénztárgépre vonatkozó igényemet személyesen a NAV Csongrád Megyei Adóigazgatóságán adtam le 2014. február 14-én, amire határozatot kaptam március 6-ai dátummal, melvben értesítenek, hogy a már befizetett 31 750 forintot átutalják a PRIOR CASH Kft.-nek, az INSPUR 330 típusú-A029 engedélyszámú pénztárgép igénylése miatt. Az azóta eltelt időszakban 2014. április 28-áig semmilyen értesítést nem kaptam a Prior Cash Kft.-től a pénztárgéppel kapcsolatban. A cég honlapján szereplő telefonszámokon számtalan hívást kezdeményeztem, üzenetet (rögzítve) tettem, SEMMILYEN eredménnyel. VISSZA SEM HÍVTAK! 2014. április 28-án, hétfőn délután felhívtak telefonon, hogy NEM tudják leszállítani az igényelt pénztárgépet, másik típust tudnak csak adni. Kértem, hogy ezt ÍRÁSBAN közöljék az új árral, a gép típusával, egyéb SZERZŐDÉSI feltételekkel. 2014. április 29-én a kérés ellenére semmit nem kaptam, sőt még a telefont sem vették fel. 2014.április 30-án számtalan telefonhívás után (a szerviz számán) közölték velem, hogy csak egy típust, a NOVATEK-N gépet tudják biztosítani, de csak úgy, ha a gép összegét még 30-án átutalom. Ehhez elküldik a díjbekérőt. Ezt 2014. április 30-án, 14 óra 32 perckor tették meg. A banki átutalás 15 órakor zárt, így ezt lehetetlen volt megtenni. Kértem visszahívást, nem tették meg. 2014. április 30-án 18 órakkor telefonáltam, amikor azt közölték velem, hogy mivel nem fizettem ki a (számomra ismeretlen) gépet, így elesek az 50 000 forint állami támogatástól.
Pénztárgép-mizéria: repül a nehéz kő, ki tudja, hol áll meg? Cikk
Kereskedő legyen a talpán, aki nyomon tudta követni az elmúlt egy évben végbemenő, a pénztárgépek kötelező cseréjére vonatkozó jogszabályváltozásokat. A múlt hónapban ismét módosultak a pénztárgép-cseréhez igényelhető állami támogatásra vonatkozó határidők, valamint a nyugtaadási kötelezettségüknek kizárólag számlaadással eleget tevő adózók adatszolgáltatási kötelezettségére vonatkozó szabályok is.
Számlák jelentése Kérdés
A március elején életbe lépő számlák jelentési kötelezettségével kapcsolatban kérdezném: kell-e bejelentőt kitölteni és heti jelentéseket küldeni annak a vállalkozónak, aki rendelt ugyan pénztárgépet, de – az ismert okok miatt – még nem üzemel a pénztárgépe? Információnk szerint addig adhat nyugtát (mivel a vásárlói nem adnak meg személyes adatokat, nem igen tud mást tenni), rájuk vajon vonatkozik az adatszolgáltatási kötelezettség?
Online pénztárgép Kérdés
Tisztelt Szakértő! Az alábbi kérdésben kérem szíves segítségüket: Társas vállalkozás 2013 augusztusában vegyeskereskedést nyitott, ehhez augusztusban pénztárgépet vásárolt. Szeptemberben igényelt támogatott kódot az új online pénztárgép beszerzéséhez. Családi okokból az élelmiszer-üzletet egy hónap után bezárta, működési engedélyét az önkormányzatnál visszavonatta. Tervei között szerepelt, hogy december végén újra megnyit, ezért a régi pénztárgépet nem záratta le, december elején megrendelte az új online pénztárgépet, amelynek kiszállítását a forgalmazó következő év áprilisára igazolta vissza. A forgalmazó tájékoztatása szerint a régi pénztárgépből akkor olvassa ki az adómemóriát és zárja le, amikor az új online pénztárgépet kiszállítja. Decemberben az üzletet a vállalkozás nem tudta újraindítani, jelenleg sem működik, és valószínű, csak idén őszre indulhatna újra, másik városban, költözés miatt. A fenti esetben hogyan jár el helyesen a vállalkozás a régi és az új pénztárgépet illetően? Köszönettel Timár Valéria
Pénztárgépcsere: lejár a határidő, ezt kell tenniük a vállalkozásoknak Cikk
Február 17-én (hétfőn) éjfélkor lejár a határideje a pénztárgépek cseréjéhez igénybe vehető támogatás kérelmezésének – figyelmeztet a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV). Az adóhatóság újabb fontos tudnivalókat tett közzé a pénztárgépek beszerzéséhez és a támogatás igényléséhez szükséges egyes fontos teendőkről.
Mozgó büfé pénztárgépcsere Kérdés
Tisztelt Adószakértő! Vállalkozásunk profilja mozgó büfé; a pénztárgépcserével kapcsolatban szeretném kérdezni, hogy a régi pénztárgépeket meddig használhatjuk? A hasonló kitelepülő vállalkozásoktól hallottuk, hogy a mozgó árusok 2014. december 31-éig használhatják. Igaz-e a hír? Köszönöm előre a válaszukat.
Pénztárgép Kérdés
Tisztelt Szakértő! Autószerelő a javításhoz az alkatrészt megrendeli, és be is építi a hibás alkatrész helyére. Kérdés: neki kell pénztárgéppel nyugtát adnia, vagy elég a számla vagy a kézi nyugta? Pénztárgép-használatra ebben az esetben kötelezett-e? Zsuzsa