hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

NMHH: a hagyományos rádiózásra az online tartalomfogyasztás korában is van igény

  • MTI

A hagyományos rádiózásra az online tartalomfogyasztás korában is van igény, a rádiókat ma is milliók hallgatják – írta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kommunikációs igazgatósága az MTI-hez pénteken eljuttatott közleményében az NMHH, illetve szakmai partnerei megbízásából végzett kutatások alapján.

A közleményben azt írták, hogy együttműködési megállapodást kötött a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) és a Rádiós Médiaszolgáltatók Egyesülete (RAME) azzal a szándékkal, hogy növeljék a közérdekű rádiósszakmai aktivitások hatékonyságát és a fogyasztói tudatosságot.

„A rádiós szakma elismertségének növelése és a rádiós műsorterjesztés korszerűsítése céljából megkötött együttműködés fókuszában kutatások, tanulmányok és kiadványok készítése, valamint szakmai rendezvények szervezése áll" – olvasható a kommünikében.

Az NMHH, illetve szakmai partnerei megbízásából végzett kutatások alátámasztják, hogy a hagyományos rádiós műsorterjesztésnek az online tartalomfogyasztás korában is megvan a közönségbázisa – írták, hozzátéve, hogy 2022-ben a globális gazdasági folyamatok rányomták bélyegüket a legtöbb médiaszolgáltató, így a rádiók üzleti teljesítményére is.

„A kihívásokkal a rádiós szereplők a rádió, mint médium hatékonyságának, rugalmasságának és gyorsaságának folyamatos bizonyításával, illetve a még magasabb szintű ügyfélkiszolgálással tudnak szembeszállni" – idézték a közleményben Turi Árpádot, a Rádiós Médiaszolgáltatók Egyesületének elnökét.

A RAME elnöke hangsúlyozta, hogy ebben a helyzetben kiemelt jelentősége van a szakmai összefogások kiaknázásának, a hatékonyság és a fogyasztói tudatosság növelésének, amelyek megvalósulását szolgálja az NMHH-val létrejött együttműködés.

A közlemény szerint "az NMHH megbízásából végzett rendszeres hazai rádiós hallgatottságmérésekből kiderült, hogy a rádió jelentősége az online tartalomfogyasztás térhódítása mellett sem csökkent számottevően. A rádiókat jelenleg napi szinten 5,2, míg hetente 7,5 millióan hallgatják a legalább 15 évesek körében.

„A Rádiós Médiaszolgáltatók Egyesületével a közös munka egyik sarokkövét a médiapiaci kutatások- és elemzések, valamint ezek kommunikációja alkotja majd. A piacelemzések rendkívül fontosak a trendek és a fogyasztói insightok megértése miatt, illetve a kialakítandó stratégia szempontjából is. Egy, a közelmúltban végzett kutatás feltárta, hogy a hagyományos rádió-, és az online audiotartalom-fogyasztás jól megfér egymás mellett. Az új digitális csatornák használata nem megy a rádiózás kárára" – idézték a közleményben Szabó László Zsoltot, az NMHH Médiapiaci Együttműködési és Kutatási igazgatóját.

A felmérés arra a jelenségre is fényt derített, hogy a fiatalok szívesebben fogyasztják az élő és archív rádióadásokat is online. A jövőbeni kutatásoktól – a Rádiós Médiaszolgáltatók Egyesületével együtt – azt várja a hatóság, hogy további hasznos adatokkal segítik majd a közös munkát – tudatták a kommünikében.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Időszakos orvosi vizsgálatok

dr. Hajdu-Dudás Mária

ügyvéd

Egyéni vállalkozásból kivonás

Lepsényi Mária

adószakértő

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink