hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

GVH–MNB: együtt a pénzügyi szolgáltatásban tapasztalt jogsértésekkel szemben

  • MTI/Adózóna

A fogyasztók megtévesztésével kapcsolatos ügyeket, a bankközi jutalék versenyjogi megítélését, az általános szerződési feltételek egyoldalú módosítását, illetve a tisztességtelen általános szerződési feltételeket is áttekintették a Magyar Nemzeti Bank (MNB) és a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) szakértői műhelybeszélgetésükön.

A két szervezet csütörtöki közös közleménye szerint a pénzügyi szolgáltatási szektor hatékony, átlátható és jó működésének kialakításában különösen fontos szerepük van a szabályozó és jogalkalmazó szerveknek.

A közlemény idézi Juhász Miklóst, a GVH elnökét, aki kifejtette, a fogyasztói tudatosság és a pénzügyi ismeretek fejlesztése érdekében kezdeményezték a MNB szakértőivel a Versenytükör című kiadvány különszámának közös megjelentetését. A különszám célja bemutatni az utóbbi évek pénzügyi szektorral kapcsolatos hazai és európai uniós versenyjog-alkalmazási gyakorlatát, valamint a pénzügyi piacokat érintő szabályozási fejleményeket.

Windisch László, az MNB alelnöke hangsúlyozta, a pénzügyi közvetítőrendszerbe vetett bizalom megerősítése érdekében a jogsértésekkel szemben határozottan és szigorúan fellépő, ugyanakkor az érintett szektorok jogszerű és tisztességes működéséhez teljes támogatást biztosító felügyelet szerepében jár el az MNB. A fogyasztók érdekeit egy tisztességes, valódi versenyre épülő pénzügyi rendszer tudja biztosítani.

A kiadvány különszámának előszavában Matolcsy György, az MNB elnöke arra hívta fel a figyelmet, hogy Magyarország versenyképességének növeléséhez elengedhetetlen a pénzügyi közvetítőrendszerbe vetett közbizalom megerősítése, a rendszer tisztességes működésének és stabilitásának megteremtése, fenntartása. A bizalom helyreállításának alapvető feltétele a piaci szereplők tisztességes magatartása a fogyasztókkal és versenytársakkal szemben, valamint az átlátható, etikus működés biztosítása és a piaci mutatók objektív kialakítása – áll a közleményben.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Üzemi baleset

Széles Imre

tb-szakértő

Gyógytorna

Surányi Imréné

okleveles közgazda

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 november
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink