521 találat a(z) telephely cimkére
Raktár bejelentés
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Társas vállalkozás székhelyétől eltérő településen raktárt bérel, amit kizárólag csak áru tárolására használ. A bérleti szerződés időtartama kevesebb, mint három hónap. Szükséges-e bejelenteni a raktárt az adóhivatal, illetve az önkormányzat felé mint telephelyet? Köszönöm válaszukat!
Raktár, mint telephely
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Az alábbi kérdésben kérem segítségét: Berendezési tevékenységet folytató kft. tárgyak/eszközök tárolása céljából egy nagyobb telepen (X. kerületben) bérel egy kis konténer raktárt (amely a tároláson kívül semmire sem alkalmas). A cég székhelye a 2. kerületben van bejegyezve. A kérdésem az lenne, hogy ebben az esetben kötelező-e bejelenteni a X. kerületi címet, mint telephelyet a cégbíróság vagy a NAV felé? Válaszát előre is megköszönve tisztelettel maradok!
Telephely bejelentése
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Vállalkozásunk ingatlanbérbeadással foglalkozik, székhelye Gyál, és telephelye a XVIII. kerületben található. A vállalkozás tulajdonában lévő ingatlanok száma 15-20 db (Budapesten és Pest megyében helyezkednek el). Kérdés: a bérbeadott ingatlanokat be kell jelenteni a cégbíróság felé mint telephely vagy fióktelep? Köszönettel: Égei Emese
Huzamosabb idő az áfatörvényben
Kérdés
Tisztelt Adózóna! Az áfatörvény 259. paragrafusának 2. pontjával kapcsolatban szeretném a véleményüket kérni. A magyar áfatörvény alapján az adóalany ott telepedik le gazdasági céllal, ahol gazdasági tevékenységének székhelye vagy állandó telephelye van. Állandó telephely a gazdasági tevékenység (= üzletszerű, tartós vagy rendszeres jellegű, ellenérték elérésére irányuló, vagy azt eredményező, független formában történő tevékenység) helyhez kötött folytatására, huzamosabb időtartamra létesített, vagy arra szánt földrajzilag körülhatárolt hely, amelyen a gazdasági tevékenység – székhelyhez képesti – önálló folytatásához szükséges egyéb feltételek is ténylegesen rendelkezésre állnak. Véleményük szerint mit jelent a huzamosabb idő? Ezt a tevékenység jellege is meghatározza nyilván, illetve van más rendeletben-törvényben ez konkretizálva? Köszönjük szépen! Management C. Bt.
Lakás használata telephelyként
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Magánszemély tulajdonában lévő ingatlan egy részét használja a vállalkozása, ahol többségi befolyással rendelkezik. Ez így kapcsolt vállalkozásnak minősül, azaz piaci ár alatt nem adhatja bérbe. Vagyis nem adhatná díjmentesen bérbe a cégének (kft.-nek) az irodát? És ha veszteséges a cég, és nem tudja kitermelni a bérleti díjat? Milyen következményei lehetnek ennek? Köszönöm!
Milyen címet kell a számlára írni?
Cikk
A székhely vagy a telephely címét kell a számlára írni? – kérdezte olvasónk arra hivatkozva, hogy nem egyértelmű számára az áfatörvényben a számlázásnál említett cím fogalma. Magos Zoltánné adószakértő válaszolt.
Cégautó – mi számít munkába járásnak?
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Vállalatunk egyes munkavállalói számára céges autót biztosít, melyet magáncélra is használhatnak. Előfordul, hogy a vállalat székhelye helyett az egyik telephelyen végzik a munkájukat (munkaszerződésükben a székhely szerepel első munkavégzés helyeként). Kérdésem az lenne, hogy ha a vállalat székhelye útba esik a munkavállaló lakóhelye és a telephely között, akkor el lehet-e számolni a lakóhely és a telephely közötti teljes utat üzleti célú útként, vagy a lakóhely és a székhely közötti távolságot munkába járásként, vagyis magáncélú útként kell elszámolni, és csak a székhely és a telephely közötti út számít üzleti célúnak? Üzleti célú útnak számít-e az, ha a munkavállaló reggel a lakóhelyéről egyenesen egy üzleti partnerhez vagy egy másik telephelyre megy, amennyiben a székhely (ami a munkavállaló első munkavégzésének a helye) nem esik útba a munkavállaló lakóhelye és a vállalat telephelye között? Ha a telephelyen vagy az üzleti partnernél elvégzett munkát követően továbbutazik a székhelyre, az szintén üzleti célú útnak minősül? Ha a munkavállaló lakóhelye és a vállalat telephelye egy helységben van, a munkavállaló munkavégzésének első helye pedig a cég székhelye, reggel ide is utazik, de esetenként a munkanap végén a telephelyen is kell ügyet intéznie, és csak ezt követően megy a lakóhelyére, akkor a székhelyről a telephelyre történő utazás magáncélú vagy üzleti célú útnak minősül? Válaszukat előre is köszönöm!
Számlaadás telephelyen
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Masszőr egyéni vállalkozó székhelyén nem, de telephelyén végez tevékenységet. PTGSZLA-n jelenti le számláit, mivel nincs pénztárgépe. PTGSZLA-n pénz átvételi helye a telephely. PTGSZLA a kiállított számlái alapján készül, melyekre nevét székhelyét (nem telephelyét) adószámát írja. Helyesen jár-e el? Vagy a címként a telephelyet kell a számlákra írni? Az áfatörvény számlaadással kapcsolatos paragrafusainál nem egyértelmű számomra a cím fogalma ebben az esetben. Köszönöm!
Szolgáltatás az EU-n belül
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Adott egy magyar kft. EU-n belül, különböző helyszíneken ipari automatizálási feladatokat látunk el, egy háromfős csapattal. A megbízások időtartama maximum 3-4 hét, de ha itthon kérnénk a A1-es nyomtatványt, nem férünk bele az időbe a 21 napos elbírálás miatt. Jelenleg a megbízóink megoldják ezt a kérdést, de ez kettős járulékfizetéssel, illetve többletköltséggel jár. Mit tudna javasolni erre az esetre? Esetleg külföldi telephelyet, ahol azonnal megkapom az A1-est szükség esetén, vagy esetleg csak egy külföldi céget alapítani és az itthonit megszüntetni? Köszönettel várva megtisztelő válaszát: Demeter I.
Telephelynek minősül-e a raktár?
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Szeretném a segítségét kérni a következő esetben. Egyik vállalat egy másik önkormányzat területén raktározza az áruját, ami egy vámraktár. A raktár nem a vállalat tulajdona. A raktár tulajdonosa havonta tárolási díjat számláz ki nekik, az ott tárolt áru mennyiségétől függően. Az árut onnan szállítják tovább a cég vevőinek. Az önkormányzat a tevékenységet, mint kereskedelmi tevékenységet nyilvántartásba vette. Viszont az áruk le- és felrakodását és tárolását a raktár dolgozói végzik és felügyelik. A vállalat részéről nem dolgozik a raktár területén senki, és eszközei sincsenek ott. Kérdésem az lenne, hogy ez a raktár telephelynek minősül-e? Továbbá, ha külföldön tároltatnák az árut, és a raktár tárolási díjat számlázna ki nekik, akkor az a ráktár telephelynek minősülne-e? Kellene-e nekik külföldön adószámot igényelni? Előre is köszönöm szíves segítségét!
Építőipar/saját tulajdonú ingatlan, telephely bejelentése
Kérdés
Tisztelt Szakértő! A cég fő profilja 6810 saját tulajdonú ingatlan adásvétele. Több telket is vásárolt az elmúlt időben, ami a székhelyétől eltérő közigazgatási területen (azaz más településen) van. 2017 májusában vette meg a telkeket, 2017 októberében kezdi meg az építkezéseket és 2018 májusában fogja értékesíteni. Kérdéseim: 1. Ha alvállalkozókkal végzik az építkezést, ő csak anyagot vásárol, de magát az építőipari tevékenységet más cég végzi, akkor is be kell jelentkezni állandó jellegű iparűzési adó alá (mivel 180 napot meghaladó a munkavégzés)? Ha igen, akkor a telekvásárlás vagy az építkezés tényleges megkezdésestől (építési napló) kell bejelentkezni? 2. A NAV felé minden egyes helyrajzi számot településenként le kell jelenteni mint cégbíróságon be nem jegyzett telephelyet? 3. Költségek elszámolása: ezen építőipari anyagköltségek, közművek bekötési díja stb. mind elszámolható a cég részére áfásan, mint anyagköltség? Továbbá ezen költségek az iparűzési adóban is csökkenthetik az adóalapot? Előre is köszönöm a választ!
Külföldi foglalkoztató bejelentése
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Külföldi cég Magyarországon foglalkoztat magyar illetőségű munkavállalót. Telephellyel/fiókteleppel nem rendelkezik. Foglalkoztatottként regisztrálni szeretne, hogy a járulékfizetést belföldön teljesítse. Kérdésem az lenne, hogy a 201INT nyomtatvány miként nyújtható be az adóhatósághoz? Ki kell jelölni egy belföldi személyt (könyvelő?), aki majd a 08INT jelű nyomtatványokat is eljuttatja? A meghatalmazás miként történik (EGYKE?) A regisztrációs nyomtatvány (első 201INT) – ami alapján nyilvántartásba veszik (és adószámot kap?!) – csak papír alapon nyújtható be? Köszönöm.
Ötmilliárd forint fejlesztési támogatás 45 kis- és középvállalkozásnak
Cikk
Versenyképességének javítására és kutatás-fejlesztésre 4,5 milliárd forint kutatás-fejlesztési támogatást nyert el 15 Pest megyei kis- és középvállalkozás (kkv), további fél milliárd forintot nyert 30 vállalkozás versenyképességének javítására, illetve egy Pest megyei intézmény bölcsődei fejlesztésre a Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program (VEKOP) négy pályázata keretében.
Ipa-alany pénzügyi lízing esetén
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Ön szerint hogyan kell értelmezni a helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény 52. § 31. pontját, melynek értelmében telephelynek számít nevesítetten a hasznosított (bérbe vagy lízingbe adott) ingatlan is? A lízing alatt értendő mind a pénzügyi lízing, mind az operatív lízing (erre vonatkozóan nem találok értelmezést)? Ha telephelyet keletkeztet a pénzügyi lízing is, ez azt jelenti, hogy iparűzési adót kell fizetni minden településre, ahol lízingbe adott ingatlant a lízingbeadó. Ebben az esetben az ipa megosztásánál eszközértékként a bekerülési érték 2%-át kell figyelembe venni? Köszönettel: Mónika
Iparűzési bejelenkezés
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Egy építőipari cég különböző településeken végez vakolási munkákat szerződés alapján. Egy településen több munkát is vállal különböző időszakonként, vagyis egy fővállalkozó, különböző időszakokban megbízza a céget egy településen családi házak vakolásával. A vakoló cégnek ezen településen iparűzési adó alá be kell jelentkeznie? Például a vakoló cég a településen egész év folyamán dolgozik, de mindig más-más munkákon, amelyeket kb. 25 nap alatt befejez, ilyenkor a cégnek ezeket a munkákat össze kell adni, és ez alapján be kell jelentkezni iparűzési adó alá, vagy mivel egy-egy munka időtartama nem haladja meg a 30 napot, ezért nem szükséges iparűzési adó alá bejelentkezni? Köszönettel: Lászlók Éva Virtus Kft