521 találat a(z) telephely cimkére
Iparűzési adó – telephely, tevékenység
Kérdés
Tisztelt Szakértők! Iparűzési adóval kapcsolatos kérdésben szeretném a segítségüket kérni: Adott egy társaság, amelynek a tevékenysége őrzés-védés, takarítás. A társaságnak több telephelye van, amely be van jegyezve a cégbíróságon. Ezek a telephelyek iparűzési adó szempontjából telephelynek minősülnek, ott tevékenységet végeznek, ergo iparűzésiadó-bevallási, -fizetési kötelezettség keletkezik minden évben ezen telephelyek városaiban. Viszont a társaság nemcsak ezeken a telephelyeken végez tevékenységet, hanem több városban is, ahol nincs sem telephelye, sem bérleménye. A tevékenységeket az üzleti partner (vevő) telephelyein, székhelyein végzi. A tevékenység időtartama városonként eltérő. A kérdésem az lenne, hogy ebben az esetben ezen városok keletkeztetnek-e – ideiglenes telephelyet (tevékenységet), ha a tevékenység 30-180 nap közötti; – állandó telephelyet (tevékenységet), ha a tevékenység időtartama meghaladja a 180 napot? A tevékenység tehát nem építőipari tevékenység. A helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény 37. §-a kimondja, hogy mely esetekben keletkezik állandó vagy ideiglenes jellegű tevékenység. Ám mindenképp megerősítést szeretnék kérni a fenti kérdés tekintetében; illetve, hogy a fenti kérdéskörben szükség van-e más törvény előírásait figyelembe venni, betartani, avagy csak és kizárólag a helyi adókról szóló törvény előírásait kell alkalmazni? Válaszukat előre is köszönöm! Üdvözlettel! Szilágyi Ferenc
Iparűzési adó alvállalkozók igénybevétele esetén
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Szeretném véleményét kérni az alábbi esetben. Társaságunk építőipari szolgáltatást végez. Az egyik önkormányzattal kivitelezési szerződést kötött útépítési munkákra 2013-ban, melynek lezárása 2015. 07. hóban megtörtént. Ezen kivitelezést alvállalkozók végezték. Társaságunk nem jelentkezett be az önkormányzathoz iparűzési adó alá. Most kaptunk felszólító levelet az önkormányzattól, hogy nem tettünk eleget bevallási kötelezettségünknek. Ön szerint helytálló az önkormányzat felszólítása? Válaszát előre is köszönöm. Andrea
Irodabérlés Ausztriában
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Ha egy vállalkozás Ausztriában bérel egy irodát, az keletkeztett-e neki Ausztriában telephelyet, van-e ezzel kapcsolatban bármilyen bejelentési vagy adófizetési kötelezettsége? Válaszát köszönöm!
Telephely bejelentése
Kérdés
Egy kft. vásárolt egy üzlethelyiséget, amit most felújít. A felújítás és az engedélyek beszerzése után pizzériaként üzemel majd az üzlet. Ezt a telephelyet mikor kell bejelenteni a NAV-hoz?
Telephely-bejelentés NAV-on keresztül
Kérdés
Tisztelt Szakértő! A kérdésem az lenne, hogy egy kft. a 15T201T NAV nyomtatványon bejelentheti-e új telephelyét, vagy kötelező-e a cégbíróságon keresztül ezt megtenni, mert az társasági szerződés módosítással lehetséges. A NAV-nál a cégbírósághoz irányítottak ez ügyben, de korábban tettünk ilyen bejelentéseket, tehát ezért teljesen elbizonytalanítottak. Várom válaszukat.
KIVA elhatárolt bevétel
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Egy cég támogatásból telephelyet vásárolt. A támogatás intenzitása 40 százalék. A passzív időbeli elhatárolás szerinti bevételt az értékcsökkenés és a támogatási intenzitás figyelembe vételével oldja fel. 2015 augusztus 1-jétől belép a KIVA-ba. Kérem mutassa be, hogy milyen hatása van ennek a bevételnek a pénzforgalmi szemléletű eredményre. Válaszát köszönöm.
Telephely/fióktelephely
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Egy építőipari cég telket vásárol, és utána azon épít társasházat. Ez mindig így történik. Az üres telket be kell a cégbírósághoz telephelyként/fióktelepként jelenteni? (A fejlesztés időtartama több mint fél év.) Ha nem, akkor az építkezés/értékesítés alatt már kell? Köszönöm előre is!
Rendezvényszervezés
Kérdés
Román egyéni vállalkozói igazolvánnyal szeretnének Magyarország területén rendezvényt szervezni. Szükség van-e valamilyen engedélyre? Hogyan kell kiállítani a számlát? Egyelőre sem fióktelepük, sem telephelyük nincs Magyarországon. Mi a teendő?
Külfüldi társaság és a járulékfizetés
Kérdés
Magyar állampolgárok Írországban szeretnének alapítani egy céget, ennek a cégnek lenne egy telephelye Magyarországon. Itt alkalmaznának munkavállalókat. Ez esetben hogyan alakul Magyarországon a járulékfizetés és az adózás?
Iparűzési adó: így kell megosztani a telephelyek között
Cikk
Az iparűzési adó alapjának települések közötti megosztása gyakran problémát okoz a vállalkozásoknak. Összefoglaltuk az eszközérték-arányos megosztás szabályait.
Tehergépkocsi "saját célú használata"
Kérdés
Gazdasági társaságunk tulajdonában lévő 3,5 tonna tömegűnél kisebb haszongépjárműveink vannak. Saját árut szállítunk, építőipari tevékenységgel foglalkozó cég vagyunk. A tehergépkocsikkal az azt vezető sofőr esetenként hazamegy, tehát nem hozza a telephelyünkre vissza. Menetlevélre kerülhet-e nem telephelyről való indulás, vagy odaérkezés? Ha nem telephelyről indulunk és érkezünk, akkor az egyéb juttatásnak minősül-e? Van-e járulékfizetési kötelezettsége a cégnek, mi az elszámolás módja? Közúti ellenőrzésnél a menetlevelet 3,5 tonna alatti gépkocsinál kérheti-e hatósági személy?
Iparűzési adó megosztása
Kérdés
Egyszemélyes kft. (nincs alkalmazottja) ügyvezető (tulajdonos) orvosa több településen rendel, és számlázza a vevőinek (önkormányzat, cég) a szerződés szerinti díját. A kft.-nek nincs tárgyi eszköze, nem bérel, lizingel semmit. Ténylegesen ez esetben csak a személyi ráfordítás alapján lehetne megosztani, de így a telephelyre nulla adó jutna, ami nem megengedett. Mi a teendő ilyen esetben?
Saját tulajdonú ingatlanon végzett felújítás áfája
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Ügyfelem egy kft., amely saját tulajdonú ingatlanon végez felújítást, melynek áfáját levonásba helyezné. Mivel a cég működése a lakóingatlan felújítását követően, illetve a használatba vételi, és egyéb engedélyek megszerzése után tud csak megkezdődni, ezért eddig nem jelentettük be telephelyként a lakóingatlant (mivel jelenlegi állapotában üzemképtelen), a cég székhelye egy másik ingatlan alatt található. Én a telephely bejelentésének időpontját a használatba vételi, és egyéb szükséges engedélyek kiadásához kötném. Megtagadhatják az áfalevonási jogot, ha a felújítandó lakóingatlan (üzemképtelen állapotában) nincs bejelentve telephelyként? Nagyon köszönöm a segítségét!
Német telephely bér
Kérdés
Egy magyar székhelyű vállalkozás német telephelyén tartós kiküldetésben levő dolgozók német bérét kell-e szerepeltetni a 1508-M lap 461 sorában és a 1508A fedőlapon kell-e jelölni a német telephely adószámát? Az szja-t a német telephely Németországban vallja be és fizeti meg. Magyarországon a minimálbér után járulékokat fizetünk, amit a 1508 m bevallás megfelelő sorában bevallunk. Köszönöm.
Telephely
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Egy tanácsadást végző kft. székhelye az egyik tulajdonos lakása. 2013-ban ez a tulajdonos egy lakást vásárolt, hogy a kft. telephelye legyen. Új építésű társasházról van szó, amelynek építése, átadása 2 évig elhúzódott. Az építés során a kft. igényeinek megfelelően került kialakításra a lakásban a burkolat, villanyszerelés, riasztószerelés...stb., melyeket a kft. fizetett külön az alvállalkozóknak. Ezek a költségek idegen ingatlanon végzett beruházásként szerepelnek a kft. nyilvántartásában a 161-esen. 2014-ben adták át a lakást, viszont a kft.a telephelyet sehova sem jelentette be. A társasági szerződését csak 2015-ben módosította, ahol már szerepel telephelyként a lakás. A rezsiköltségek 2014-ben már a kft. nevére szólnak. Elszámolhatja-e költségként 2014-ben a rezsiköltséget, hogy még nincs telephelyként bejegyezve a lakás? Az idegen ingatlanon végzett beruházást mikor aktiváljuk? A lakás átadásakor, vagy a telephely bejegyzésekor? Értékcsökkenés mikortól számolható el? Társasági adóalapot érinti-e így a költségek elszámolása? Segítő válaszát köszönjük.